eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustaw › Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 7
  • Nr druku: 1407
  • Data wpłynięcia: 2013-05-22
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: Ustawa o zmianie ustawy o transporcie kolejowym
  • data uchwalenia: 2013-08-30
  • adres publikacyjny: Dz.U. poz. 1152

1407

– 29 –
Załącznik Nr 4
WYKAZ PARAMETRÓW POJAZDU KOLEJOWEGO DO SKONTROLOWANIA
W CELU DOPUSZCZENIA DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH
NIEZGODNYCH Z TSI
I.
Dokumentacja ogólna z
uwzględnieniem opisu nowego, odnowionego lub
zmodernizowanego pojazdu i jego przeznaczenia, projektu, napraw, informacji dotyczących
eksploatacji i utrzymania, dokumentacji technicznej.
II. Konstrukcja
i
części mechaniczne, w tym: integralność mechaniczna i interfejs
między pojazdami z
uwzględnieniem urządzeń cięgłowo-zderznych, przejść
międzywagonowych, wytrzymałość konstrukcji pojazdu i jego wyposażenia, pojemność
ładunkowa, bezpieczeństwo bierne w
tym zewnętrzna i
wewnętrzna wytrzymałość
zderzeniowa.
III. Współdziałanie pojazdu z
torem i
zagadnienia skrajni, w
tym: interfejsy
mechaniczne z infrastrukturą z uwzględnieniem zachowania statycznego i dynamicznego,
skrajni budowli i skrajni ładunkowej, szerokości toru, układów biegowych.
IV. Urządzenia hamowania, w tym: urządzenia zapobiegające poślizgowi kół
i urządzenia sterowania hamowaniem oraz skuteczność hamowania służbowego, nagłego
i postojowego.
V. Kwestie
dotyczące pasażerów: urządzenia dla pasażerów i otoczenie, w którym
podróżują pasażerowie, w tym okna i drzwi dla pasażerów, wymogi w zakresie dostosowania
pojazdu dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
VI. Warunki
środowiskowe i skutki działania sił aerodynamicznych: wpływ
środowiska na pojazd oraz wpływ pojazdu na środowisko, w tym warunki aerodynamiczne
oraz interfejs między pojazdem a częścią przytorową systemu kolei i interfejs między
pojazdem a otoczeniem.
VII.
Wymogi w
zakresie zewnętrznych systemów ostrzegania, oznakowania,
funkcji i integralności oprogramowania: zewnętrzne systemy ostrzegania, oznakowanie,
funkcjonalność i integralność oprogramowania, w tym funkcje dotyczące bezpieczeństwa
mające wpływ na zachowanie pociągu oraz magistrala komunikacyjna pociągu.
– 30 –
VIII. Pokładowe systemy zasilania i sterowania: w tym pokładowe systemy napędu,
zasilania i sterowania, a także interfejs między pojazdem a infrastrukturą zasilającą oraz
wszystkie aspekty kompatybilności elektromagnetycznej w tym: dopuszczalne poziomy
zakłóceń generowanych do sieci trakcyjnej oraz wpływu zakłóceń na urządzenia sterowania
ruchem kolejowym, poziomy zakłóceń generowanych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz
rejestratory parametrów jazdy.
IX. Urządzenia dla personelu, interfejsy i środowisko: urządzenia pokładowe,
interfejsy, warunki i środowisko pracy dla personelu w tym wymagania kabiny maszynisty
i interfejsu między pojazdem kolejowym a maszynistą, drużyną trakcyjną, personelem
pokładowym i pasażerami.
X. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe i
ewakuacja; rodzaj zastosowanych
materiałów i wyrobów; wyposażenie w urządzenia przeciwpożarowe, oznakowanie awaryjne
i gaśnice.
XI. Obsługa: w tym urządzenia pokładowe i interfejsy przeznaczone dla czynności
obsługowych.
XII. Pokładowe urządzenia bezpiecznej kontroli jazdy pociągu i
pokładowe
urządzenia sterowania ruchem kolejowym: w tym wszystkie urządzenia pokładowe niezbędne
dla zapewnienia bezpieczeństwa oraz pokładowe urządzenia bezpiecznej kontroli jazdy
pociągów dopuszczonych do jazd po sieci oraz wpływ tych urządzeń na przytorową część
systemu kolejowego.
XIII.
Wymogi eksploatacyjne, w
tym: szczególne wymogi eksploatacyjne dla
pojazdów z uwzględnieniem trybu pracy podczas awarii i przywracania sprawności pojazdu.
XIV. Kwestie
dotyczące ładunków, w
tym: szczególne wymogi dotyczące
zabezpieczenia ładunków i ochrony środowiska z uwzględnieniem specjalnego wyposażenia
wymaganego dla przewozu ładunków niebezpiecznych.










– 31 –
Załącznik Nr 5
WYKAZ PODMIOTÓW UPRAWNIONYCH DO PRZEPROWADZANIA BADA
NIEZB DNYCH DO DOPUSZCZENIA DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW
KOLEJOWYCH NIEZGODNYCH Z TSI

1. Instytut Kolejnictwa
ul. Chłopickiego 50
04-275 Warszawa
2. Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor”
ul. Warszawska 181
61-055 Poznań


































– 32 –
U Z A S A D N I E N I E
Projekt rozporządzenia stanowi realizację upoważnienia ustawowego zawartego w art.
25ta ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r.
Nr 16, poz. 94, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”.
Projekt rozporządzenia określa:
1) wykaz
składników interoperacyjności dla podsystemów;
2)
zasadnicze wymagania dotyczące interoperacyjności systemu kolei dla
podsystemów i składników interoperacyjności;
3) warunki
przeprowadzania
weryfikacji WE podsystemu;
4) treść deklaracji weryfikacji WE podsystemu i pośredniej deklaracji weryfikacji WE
podsystemu oraz zakres dokumentacji technicznej załączanej do tych deklaracji;
5)
procedury weryfikacji pojazdów kolejowych niezgodnych z technicznymi
specyfikacjami interoperacyjności, zwanymi dalej „TSI”, oraz treść deklaracji weryfikacji
pojazdu kolejowego niezgodnego z TSI;
6) treść deklaracji WE zgodności lub przydatności do stosowania składnika
interoperacyjności;
7)
wykaz parametrów pojazdu kolejowego do skontrolowania w celu dopuszczenia do
eksploatacji pojazdów kolejowych niezgodnych z TSI;
8)
wykaz podmiotów uprawnionych do przeprowadzania badań niezbędnych do
dopuszczenia do eksploatacji pojazdów kolejowych niezgodnych z TSI, zwanych dalej
„podmiotami uprawnionymi”.
Projektowana regulacja nie zawiera przepisów technicznych w rozumieniu rozporządzenia
Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie sposobu funkcjonowania krajowego
systemu notyfikacji norm i aktów prawnych (Dz. U. Nr 239, poz. 2039 oraz z 2004 r.
Nr 65, poz. 597) i nie podlega notyfikacji Komisji Europejskiej.
Projekt rozporządzenia nie wymaga przedłożenia instytucjom i organom Unii Europejskiej
oraz Europejskiemu Bankowi Centralnemu w celu uzyskania opinii, dokonania konsultacji
lub uzgodnienia.

Projekt rozporządzenia jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.

Projekt rozporządzenia zostanie zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej na
stronach internetowych Rządowego Centrum Legislacji, stosownie do postanowień art. 5
ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
(Dz. U. Nr 169, poz. 1414).




















– 33 –
OCENA SKUTKÓW REGULACJI (OSR)
1. Podmioty, na które oddziałuje projektowana regulacja
Przepisy projektowanego rozporządzenia będą miały zastosowanie do uczestników rynku
kolejowego, którzy biorą udział w procesie realizacji inwestycji, a także dopuszczania do
eksploatacji wyrobów stosowanych w kolejnictwie - producentów, notyfikowanych
jednostek certyfikujących, zarządców infrastruktury, przewoźników kolejowych,
dysponentów, importerów, wykonawców i inwestorów.

2. Konsultacje społeczne
Instytut Kolejnictwa
Instytut Pojazdów Szynowych „Tabor”
PKP PLK SA;
PKP Intercity SA;
Przewozy Regionalne Sp. z o. o.;
PKP Cargo SA;
“Koleje Mazowieckie – KM” Sp. z o.o.;
Railway Business Forum;
Izba Gospodarcza Transportu Lądowego;
Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych

3. Wpływ regulacji na:
a) sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek
samorządu terytorialnego
Projekt rozporządzenia nie wpłynie na sektor finansów publicznych.
b) rynek pracy
Projekt rozporządzenia nie wpłynie na rynek pracy.
c) konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie
przedsiębiorstw
Projekt rozporządzenia nie wpłynie na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość.
d) sytuację i rozwój regionalny
Projekt rozporządzenia nie wpłynie na sytuację i rozwój regionalny.

4. Źródła finansowania
Wejście w życie ustawy nie powoduje konieczności wydatkowania środków finansowych.




















05/05-kt
strony : 1 ... 20 ... 30 ... 40 . [ 41 ]

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: