eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

Rządowy projekt ustawy o bezpieczeństwie morskim

projekt dotyczy implementacji dyrektyw UE stanowiących tzw. pakiet Eryka III, z 2009 r. i uregulowania m. in. zagadnień bezpieczeństwa morskiego w kwestiach budowy, stałych urządzeń i wyposażenia statków, kwalifikacji i składu załogi, bezpiecznej żeglugi oraz ratowania życia na morzu (regulacje będą dotyczyć statków polskich oraz obcych statków znajdujących się na polskich wodach morskich wewnętrznych lub polskim morzu terytorialnym)

projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 4463
  • Data wpłynięcia: 2011-07-21
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o bezpieczeństwie morskim
  • data uchwalenia: 2011-08-18
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 228, poz. 1368

4463-II

b) struktura organizacyjna akademii morskiej, zasady archiwizacji, rejestry wydanych
zaświadczeń,
c) wykaz prowadzonych kierunków i specjalności,
d) księga dyplomów, album studenta;
4) posiadane wyposażenie niezbędne do prowadzenia szkoleń objętych postanowieniami
Konwencji STCW;
5) proces szkolenia, w szczególności:
a) sposób i wyniki oceny wykładowców,
b) zgodność programów kształcenia realizowanych przez akademię morską z
programami szkoleń określonych odrębnymi przepisami,
c) realizacja programu kształcenia z podziałem na przedmioty oraz wymiar godzinowy
ich realizacji, z uwzględnieniem podziału na wykłady, ćwiczenia, zajęcia
laboratoryjne i warsztatowe,
d) formy egzaminowania, realizacja i dokumentacja zaliczeń, egzaminów,
e) kwalifikacje egzaminatorów,
f) realizacja i ocena praktyki pływania.


Rozdział 5

Sposób uznawania, potwierdzania uznania jednostek dydaktycznych

§ 15.. Zespół audytujący przeprowadza, na wniosek kierownika MJE, audyt zgodnie z § 5
ust. 1 pkt 1-4.

§ 16. 1. Do wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 i 2 należy
dołączyć, jeśli dotyczy:
1) akt założycielski uczelni;
2) statut uczelni;
3) wykaz działalności dydaktycznej, usług szkoleniowych z wyszczególnieniem form
działalności szkoleniowej, w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW;
4) wykaz wyposażenia bazy szkoleniowej w zakresie objętym postanowieniami
Konwencji STCW;
5) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniach w
zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW, z podaniem kwalifikacji;
6) kopię ważnego certyfikatu systemu zarządzania jakością w zakresie działalności
szkoleniowej objętej postanowieniami Konwencji STCW, z zastrzeżeniem § 27 ust. 1
pkt 2;
7) aktualne programy kształcenia dotyczące kierunków, specjalności, kursów
zgłoszonych do uznania, które powinny zawierać w szczególności:
a) szczegółowe cele szkolenia określające poziom kompetencji, wynikające z
wymagań egzaminacyjnych, które powinny być osiągnięte przez uczestnika
szkolenia,
b) wykaz metod sprawdzania wiedzy i oceny kompetencji,
c) spis posiadanych pomocy dydaktycznych niezbędnych do szkolenia.
8) wykaz zasad prowadzenia egzaminów oraz archiwizowania dokumentacji z tego
zakresu;
9) wzory zaświadczeń i dyplomów wydawanych na kierunkach, specjalnościach,
kursach, na których kształcenie odbywa się zgodnie z Konwencją STCW;

7
10) opis systemu kontroli realizacji programów kształcenia z poszczególnych
przedmiotów.

2. Do wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 5 ust.1 pkt 4, należy dołączyć:
1) wykaz działalności dydaktycznej, usług szkoleniowych, w zakresie STCW, których
dotyczy wniosek;
2) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniach w
zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW, z podaniem kwalifikacji;
3) aktualne programy kształcenia dotyczące kierunków, specjalności, kursów
zgłoszonych do rozszerzenia, które powinny zawierać w szczególności:
a) szczegółowe cele szkolenia określające poziom kompetencji, wynikające z
wymagań egzaminacyjnych, które powinny być osiągnięte przez uczestnika
szkolenia,
b) wykaz metod sprawdzania wiedzy i oceny kompetencji,
c) spis posiadanych pomocy dydaktycznych niezbędnych do szkolenia.
4) wzory wydawanych zaświadczeń i dyplomów, o ile występują;
5) wykaz posiadanego wyposażenia bazy szkoleniowej w zakresie objętym
postanowieniami Konwencji STCW.

§ 17. Po otrzymaniu kompletnego wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 5
ust. 1 pkt 1-4, minister właściwy do spraw gospodarki morskiej wyznacza zespół audytujący
zgodnie z § 3.

§ 18. Audytowi podlega działalność jednostki dydaktycznej w zakresie postanowień
Konwencji STCW, w tym jeśli dotyczy:
1) dokumentacja jednostki dydaktycznej, w tym:
a) statut oraz akt założycielski,
b) ewidencja wyników nauczania,
c) dokumentacja potwierdzająca posiadanie systemu zarządzania jakością,
d) protokoły egzaminów i zaliczeń,
e) ewidencja frekwencji na zajęciach;
2) zakres działalności jednostki dydaktycznej;
3) programy kształcenia i ich zgodność z wymaganiami określonymi odrębnymi
przepisami, w tym:
a) plany i programy kształcenia,
b) programy praktyk zawodowych oraz zasady ich realizacji i nadzoru,
c) rejestr wydanych dzienników praktyk,
d) rejestr wydanych zaświadczeń o zaliczeniu dziennika praktyk;

4) organizacja pracy jednostki dydaktycznej, w tym:
a) wykaz kierunków, specjalności, szkoleń,
b) kwalifikacje zawodowe i morskie kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia, zakresie
objętym postanowieniami Konwencji STCW,
c) struktura organizacyjna jednostki dydaktycznej, zasady archiwizacji, rejestry
uczestników szkolenia, wydanych świadectw oraz zaświadczeń,
d) realizacja programów szkolenia z poszczególnych przedmiotów z uwzględnieniem
frekwencji poszczególnych uczestników szkolenia,
e)
księga dyplomów, album studenta;



8
5) proces szkolenia, w szczególności:
a)
sposób i wyniki oceny wykładowców,
b)
formy egzaminowania, system oceniania, realizacja i dokumentacja zaliczeń,
egzaminów, sprawdzanie poziomu kompetencji,
c)
kwalifikacje egzaminatorów,
d)
realizacja i ocena praktyki pływania,
e)
zgodność programów kształcenia realizowanych przez jednostkę dydaktyczną z
programami szkoleń określonych odrębnymi przepisami,
f)
realizacja szkolenia z podziałem na przedmioty oraz wymiar godzinowy ich
realizacji z uwzględnieniem podziału na wykłady, ćwiczenia, zajęcia laboratoryjne
i warsztatowe;
g)
dokumentacja bieżącej kontroli procesu szkolenia, plany zajęć, ewidencja zajęć,
listy obecności, wzory zaświadczeń i świadectw i ich ewidencja;
6) posiadane wyposażenie niezbędne do prowadzenia szkoleń objętych postanowieniami
Konwencji STCW.

Rozdział 6

Sposób uznawania, potwierdzania uznania ponadgimnazjalnych szkół morskich

§ 19. Zespół audytujący przeprowadza, na wniosek kierownika MJE, audyt zgodnie z § 5 ust.
1 pkt 1-4.

§ 20. 1. Do wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 5 ust. 1, pkt 1 i 2 należy
dołączyć:
1) akt założycielski szkoły;
2) statut szkoły;
3) dokument potwierdzający wpis do rejestru szkół, prowadzonego przez organ
samorządu terytorialnego w przypadku ośrodków zakładanych przez osoby prawne lub
fizyczne;
4) wykaz działalności dydaktycznych w zakresie objętym postanowieniami Konwencji
STCW z uwzględnieniem: nazw zawodów zgodnie z klasyfikacją zawodów i specjalności,
oraz uzyskiwanych tytułów zawodowych zgodnie z przepisami Ministra Edukacji
Narodowej;
5) wykaz kursów i szkoleń w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW,
zawartych w programach nauczania, oraz prowadzonych dodatkowo w trakcie nauczania,
wymaganych do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły;
6) wykaz posiadanego wyposażenia bazy szkoleniowej w zakresie objętym
postanowieniami Konwencji STCW;
7) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniach w
zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW, z podaniem kwalifikacji;
8) kopię ważnego certyfikatu systemu zarządzania jakością w zakresie działalności
szkoleniowej objętej postanowieniami Konwencji STCW, z zastrzeżeniem § 27 ust. 1 pkt
2;
9) aktualne programy kształcenia dotyczące kierunków, specjalności, kursów zgłoszonych
do uznania, które powinny zawierać w szczególności:
a) szczegółowe cele szkolenia określające poziom kompetencji, wynikające z
wymagań egzaminacyjnych, które powinny być osiągnięte przez uczestnika
szkolenia,

9
b) opis wewnątrzszkolnego systemu oceniania, zasad prowadzenia zaliczeń i
egzaminów, metod sprawdzania wiedzy i oceny kompetencji,
c) spis posiadanych pomocy dydaktycznych niezbędnych do szkolenia.
10) opis zasad archiwizowania dokumentacji szkoleniowej w zakresie objętym
postanowieniami Konwencji STCW;

11) wzory zaświadczeń, świadectw i dyplomów na kierunkach, na których kształcenie
odbywa się zgodnie z Konwencją STCW;
12) opis systemu kontroli realizacji programów kształcenia z poszczególnych
przedmiotów.

2. Do wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 5 ust.1 pkt 4, należy dołączyć:
1) wykaz działalności dydaktycznych, których dotyczy wniosek, w zakresie objętym
postanowieniami Konwencji STCW z uwzględnieniem: nazw zawodów zgodnie z
klasyfikacją zawodów i specjalności, oraz uzyskiwanych tytułów zawodowych zgodnie z
przepisami Ministra Edukacji Narodowej.
2) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniach, których
dotyczy wniosek, w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW, z podaniem
kwalifikacji;
3) aktualne programy kształcenia dotyczące kierunków, specjalności, kursów zgłoszonych
do rozszerzenia, które powinny zawierać w szczególności:
a) szczegółowe cele szkolenia określające poziom kompetencji, wynikające z
wymagań egzaminacyjnych, które powinny być osiągnięte przez uczestnika
szkolenia,
b) opis wewnątrzszkolnego systemu oceniania, zasad prowadzenia zaliczeń i
egzaminów, metod sprawdzania wiedzy i oceny kompetencji,
c) spis posiadanych pomocy dydaktycznych niezbędnych do szkolenia.
4) wzory wydawanych zaświadczeń, świadectw i dyplomów, o ile występują;
5) wykaz posiadanego wyposażenia bazy szkoleniowej w zakresie objętym
postanowieniami Konwencji STCW.

§ 21. Po otrzymaniu kompletnego wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 5
ust. 1 pkt l-4, minister właściwy do spraw gospodarki morskiej wyznacza zespół audytujący
zgodnie z § 3.

§ 22. Audytowi podlega działalność jednostki dydaktycznej w zakresie postanowień
Konwencji STCW, w tym jeśli dotyczy:
1) dokumentacja, w tym:
a) statut, akt założycielski,
b) wpis do rejestru szkół,
c) dokumentacja systemu jakości,
d) dokumentacja przebiegu procesu nauczania, w tym protokoły egzaminów i zaliczeń,
e) ewidencja frekwencji na zajęciach,
f) osobowa kadry kierowniczej, dydaktycznej oraz uczniów;
2) baza dydaktyczna, w tym:
a) baza lokalowa,
b) posiadane wyposażenie sal wykładowych, pracowni, laboratoriów, symulatorów,
warsztatów i poligonów, niezbędne do szkoleń w zakresie objętym postanowieniami
Konwencji STCW;


10

3) organizacja pracy jednostki dydaktycznej, w tym:
a) struktura organizacyjna jednostki dydaktycznej,
b) obieg dokumentów i informacji,
c) zasady archiwizacji i przechowywania dokumentów,
d) zasady nadzoru i kontroli wewnętrznej;
4) proces szkolenia, w tym:
a) realizacja szkolenia z podziałem na przedmioty oraz wymiar godzinowy ich realizacji
z uwzględnieniem podziału na wykłady, ćwiczenia, zajęcia laboratoryjne i
warsztatowe,
b) wykorzystanie sprzętu, pomocy dydaktycznych w procesie szkolenia.
c) realizacja i ocena praktyki pływania, w tym rejestr wydanych dzienników praktyk i
rejestr zaświadczeń o zaliczeniu dziennika praktyk,
d) formy egzaminowania, system oceniania, realizacja i dokumentacja zaliczeń,
egzaminów, sprawdzanie poziomu kompetencji,
e) kwalifikacje wykładowców i egzaminatorów,
f) sposób i wyniki oceny wykładowców,
g) zgodność procesów kształcenia realizowanych przez jednostkę dydaktyczną z
zatwierdzonymi programami szkoleń,
h) kontrola procesu szkolenia,
i) prowadzenie dokumentacja procesu szkolenia.



Rozdział 7

Sposób uznawania, potwierdzania uznania morskich ośrodków szkoleniowych


§ 23. Zespół audytujący przeprowadza, na wniosek kierownika MJE, audyt zgodnie z § 5 ust.
1 pkt 1-4.

§ 24.
1. Do wniosku o przeprowadzenie audytu, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 i 2 należy
dołączyć:
1) statut ośrodka szkoleniowego;
2) akt założycielski ośrodka szkoleniowego;
3) dokument potwierdzający wpis do rejestru placówek, prowadzonego przez organ
samorządu terytorialnego w przypadku ośrodków zakładanych przez osoby prawne
lub fizyczne;
4) dokument potwierdzający wpis ośrodka do rejestru jednostek szkoleniowych zgodny z
przepisami państw członkowskich UE i trzecich, w których został utworzony;
5) opis usług szkoleniowych w zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW;
6) opis posiadanej bazy szkoleniowej w zakresie objętym postanowieniami Konwencji
STCW;
7) wykaz kadry kierowniczej i dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniach w
zakresie objętym postanowieniami Konwencji STCW, z podaniem kwalifikacji;
8) kopię ważnego certyfikatu systemu zarządzania jakością w zakresie działalności
szkoleniowej objętej postanowieniami Konwencji STCW, z zastrzeżeniem § 27 ust. 1
pkt 2;

11
strony : 1 ... 10 ... 50 ... 54 . [ 55 ] . 56 ... 70 ... 106

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: