Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
- projekt dotyczy wytyczenia nowych kierunków prorozwojowych dla lotnictwa cywilnego, rozwiązań prawnych wzmacniających nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną w lotnictwie cywilnym, służących budowie i rozwojowi infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2113
- Data wpłynięcia: 2009-06-10
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2011-06-30
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 170, poz. 1015
2113-poprawka
i przewozu w bagażu kabinowym i rejestrowanym pasażera, mogących stanowić zagrożenie dla lotnictwa
cywilnego;
6) informacje na temat zasad kontroli dostępu do strefy operacyjnej i zastrzeżonej lotniska, kontroli
bezpieczeństwa pasażerów i personelu udającego się do strefy zastrzeżonej lotniska;
7) zasady poruszania się w strefie zastrzeżonej lotniska i częściach krytycznych strefy zastrzeżonej;
8) sposób reagowania w przypadku wystąpienia:
a) sytuacji mogącej stanowić zagrożenie dla lotnictwa cywilnego,
b) aktu bezprawnej ingerencji w lotnictwie cywilnym;
9) dane kontaktowe służb ochrony oraz zasady ich powiadamiania o zagrożeniach.
5. Szkolenie świadomości ochrony lotnictwa prowadzi się ponadto zgodnie z pkt 12.3. załącznika do
rozporządzenia 2320/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiającego wspólne
zasady w dziedzinie bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego – Deklaracja międzyinstytucjonalna (Dz. Urz. WE L
355 z 30.12.2002, (Polskie wydanie specjalne, rozdział 7, tom 7, s. 181).
6. Szkolenie, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza z zastrzeżeniem § 18 ust. 1 Krajowego Programu
Ochrony Lotnictwa Cywilnego pracodawca, podmiot prowadzący lotniczą działalność gospodarczą lub
prowadzący szkoleniową działalność gospodarczą w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego w terminie do 1
miesiąca od dnia zatrudnienia lub rozpoczęcia pełnienia służby na danym lotnisku.
7. Koszty szkolenia, o którym mowa w ust. 1, ponosi pracodawca.
§ 10. 1. Szkoleniu kierunkowemu podlegają wszystkie kategorie osób, o których mowa w § 5.
2. Szkolenie kierunkowe, obejmujące znajomość zagadnień poszczególnych modułów szkoleniowych, o
których mowa w załączniku do rozporządzenia, prowadzi się w zakresie i z częstotliwością zależną od kategorii
osób szkolonych, przy czym:
1) dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 1 i 3 – nie rzadziej niż raz na rok;
2) dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 6 – nie rzadziej niż raz na 2 lata;
3) dla pozostałych kategorii osób – nie rzadziej niż raz na 3 lata.
3. Zakres szkolenia kierunkowego w odniesieniu do zawarcia w nim poszczególnych modułów
szkoleniowych jakim podlegają kategorie osób, o których mowa w § 5 pkt 1-3 uzależnia się od zakresu
merytorycznych obowiązków, które mają realizować te kategorie osób.
4. Zakres tematyczny modułów szkoleń kierunkowych dla poszczególnych kategorii osób, o których
mowa w § 5, określa załącznik do rozporządzenia.
5. Szkolenia kierunkowe, dla wszystkich kategorii osób z wyłączeniem kategorii osób, o której mowa w §
5 pkt 6, przeprowadza pracodawca, podmiot prowadzący lotniczą działalność gospodarczą lub podmiot
prowadzący szkoleniową działalność gospodarczą w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego w najszybszym
możliwym terminie, nieprzekraczającym 9 miesięcy od dnia zatrudnienia lub rozpoczęcia pełnienia służby na
danym lotnisku.
6. Szkolenie kierunkowe dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 6, przeprowadza pracodawca,
podmiot prowadzący lotniczą działalność gospodarczą lub podmiot prowadzący szkoleniową działalność
gospodarczą w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego przed dopuszczeniem tych kategorii osób do wykonywania
obowiązków na pokładzie statku powietrznego.
7. Koszt szkolenia, o którym mowa w ust. 1, ponosi pracodawca.
§ 11. 1. Szkoleniu specjalistycznemu - podstawowemu, o którym mowa w § 8 pkt 3 lit. a, podlegają
kategorie osób, o których mowa w § 5 pkt 2-4.
2. Szkoleniu specjalistycznemu - podstawowemu, mogą podlegać kategorie osób, o których mowa w § 5
pkt 1, 5 - 13, w zależności od potrzeb, ze szczególnym uwzględnieniem nowych zagrożeń dla lotnictwa
cywilnego lub stosowania nowych technik i narzędzi zapewniających ochronę lotnictwa cywilnego.
3. Dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 2 - 4, szkolenie specjalistyczne - podstawowe, o którym
mowa w § 8 pkt 3 lit. a, przeprowadza się przed podjęciem pracy na danym stanowisku pracy.
§ 12. 1. Szkoleniu specjalistycznemu - doskonalącemu, o którym mowa w § 8 pkt 3 lit. b, podlegają
kategorie osób, o których mowa w § 5 pkt 4.
2. Dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 4, szkolenia specjalistyczne – doskonalące, o którym
mowa w § 8 pkt 3 lit. b, przeprowadza się po raz pierwszy w terminie nie dłuższym niż 30 miesięcy od dnia
zatwierdzenia, o którym mowa w § 26 ust. 5, a następnie w terminie nieprzekraczającym 30 miesięcy od
ukończenia ostatniego szkolenia o którym mowa w § 8 pkt 3 lit. b.
§ 13. 1. Program szkolenia specjalistycznego dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 2, obejmuje w
szczególności:
4
1)
szczegółowe omówienie przepisów w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz metod i środków
stosowanych dla ochrony lotnictwa cywilnego przed aktami bezprawnej ingerencji;
2) podstawy prawne i organizację systemu kontroli jakości w Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie
ochrony lotnictwa cywilnego;
3)
obowiązki i uprawnienia audytorów kontroli jakości;
4) metodologię w zakresie planowania, prowadzenia i raportowania wykonywanych czynności kontroli
jakości;
5) standardy dotyczące czynności audytorskich.
2. Program szkolenia specjalistycznego dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 3, obejmuje w
szczególności:
1)
rolę instruktora ochrony lotnictwa cywilnego;
2) podstawowe zasady dydaktyki, prawidłowości procesu uczenia się, nauczania i instruowania;
3)
środki dydaktyczne i formy szkolenia;
4) metodologię przygotowania, organizacji i prowadzenia szkoleń w zakresie ochrony lotnictwa
cywilnego;
5) przygotowanie materiałów i pomocy dydaktycznych;
6) metodyka oceny opanowania przekazanej podczas szkolenia wiedzy i umiejętności;
7) zasady opracowywania pytań i zadań do egzaminów końcowych;
8) kontrola jakości procesów szkoleniowych.
3. Program szkolenia specjalistycznego dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 4, obejmuje w
szczególności:
1) międzynarodowe i krajowe regulacje prawne w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego przed aktami
bezprawnej ingerencji;
2) system kontroli dostępu do strefy operacyjnej oraz strefy zastrzeżonej lotniska;
3)
kontrolę manualną osób i bagażu kabinowego i rejestrowanego;
4)
kontrolę bezpieczeństwa bagażu kabinowego i rejestrowanego, w tym przy użyciu urządzenia
rentgenowskiego;
5) kontrolę bezpieczeństwa osób, w tym przy użyciu stacjonarnego i ręcznego wykrywacza metali;
6) kontrolę bezpieczeństwa ładunków, przesyłek kurierskich i ekspresowych oraz poczty;
7)
umiejętność zachowania się w przypadku wykrycia przedmiotów, o których mowa w § 9 ust. 4 pkt 5;
8)
kształtowanie umiejętności prawidłowej analizy i interpretacji obrazów rentgenowskich bagaży i
ładunków pod względem wykrywania przedmiotów, o których mowa w § 9 ust. 4 pkt 5.
4. Kształtowanie umiejętności o których mowa w ust. 3 pkt 8, powinno odzwierciedlać zakres zadań
dotyczących kontroli bezpieczeństwa, realizowanych przez osoby zaliczone do kategorii osób, o których mowa
w § 5 pkt 4.
5. Szkolenie specjalistyczne przeprowadza pracodawca, podmiot prowadzący lotniczą działalność
gospodarczą lub podmiot prowadzący szkoleniową działalność gospodarczą w zakresie ochrony lotnictwa
cywilnego.
6. Koszty szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 3, pokrywa pracodawca.
§ 14. 1. Szkolenia, o których mowa w § 8, są realizowane w szczególności w następujących formach:
1) zajęcia stanowiskowe;
2) wykłady i ćwiczenia;
3) seminaria tematyczne;
4) kształcenie z zastosowaniem multimedialnych systemów komputerowych.
2. Szkolenia, o których mowa w § 8 ust. 3 lit. a, dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 4, są
prowadzone przynajmniej przy użyciu technik, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i 4.
3. Szkolenia, o których mowa w § 8 ust. 3 lit. b, dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 4, są
prowadzone przynajmniej przy użyciu technik, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 4.
§ 15. 1. Zajęcia stanowiskowe polegają na wykonywaniu pomocniczych czynności oraz obserwacji
czynności realizowanych na stanowisku pracy, do objęcia którego przeznaczona jest osoba szkolona.
2. Osoba uczestnicząca w zajęciach stanowiskowych podlega ocenie instruktora, pod kierunkiem którego
była szkolona.
3. Ocena, o której mowa w ust. 2, wydana w formie pisemnej ma charakter opisowy i powinna zawierać
jednoznaczne sformułowanie oceniające czy osoba szkolona może przystąpić do samodzielnej pracy na danym
stanowisku związanym z ochroną lotnictwa cywilnego.
5
§ 16. 1. Wykłady i ćwiczenia polegają na przekazaniu wiedzy teoretycznej oraz praktycznym
zweryfikowaniu zakresu jej zrozumienia i umiejętności praktycznego zastosowania przez osobę podlegającą
szkoleniu.
2. Wykłady mają formę ustnego przekazu informacji, a w zależności od potrzeb mogą być prowadzone z
wykorzystaniem środków multimedialnych.
3. Ćwiczenia mają formę zajęć praktycznych, realizowanych w oparciu o przygotowane wzorce
formularzy, pomoce dydaktyczne oraz zagadnienia problemowe wymagające pracy zespołowej, z
uwzględnieniem tematyki prowadzonego wykładu.
§ 17. Seminaria tematyczne stanowią wspomaganie procesu szkolenia w szczególności w odniesieniu do
szkoleń kierunkowych lub specjalistycznych.
Rozdział 4
Organizacja szkoleń w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz sposób oceny ich uczestników
§ 18. 1. Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego przeprowadzają instruktorzy, wpisani przez
Prezesa Urzędu na listę instruktorów ochrony lotnictwa cywilnego, zwaną dalej „listą”.
2. Na listę wpisywani są instruktorzy wyznaczeni przez Prezesa Urzędu na wniosek:
1) ministra
właściwego do spraw wewnętrznych;
2) Ministra Obrony Narodowej;
3) podmiotu
prowadzącego lotniczą działalność gospodarczą;
4) podmiotu prowadzącego szkoleniową działalność gospodarczą w zakresie ochrony
lotnictwa cywilnego.
§ 19. 1. Instruktorzy ubiegający się o wpis na listę, powinni spełniać następujące wymagania:
1) nie
być karani za przestępstwo popełnione umyślnie, potwierdzone kopią informacji o niekaralności z
Krajowego Rejestru Karnego, opatrzoną datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed jej złożeniem;
2) posiadać poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych
o klauzuli co najmniej „zastrzeżone”;
3) posiadać udokumentowaną znajomość krajowych i międzynarodowych uregulowań prawnych z zakresu
ochrony lotnictwa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa
Cywilnego;
4) posiadać doświadczenie i wiedzę w zakresie funkcjonowania ochrony podmiotów prowadzących lotniczą
działalność gospodarczą uzyskane w wyniku co najmniej rocznego zatrudnienia na stanowisku związanym z
ochroną lotnictwa cywilnego;
5) posiadać kwalifikacje w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, potwierdzone ukończeniem krajowego lub
zagranicznego szkolenia dla instruktorów, lub co najmniej jednego z następujących szkoleń:
a) audytor lub inspektor kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego,
b) zarządzanie ochroną lotnictwa cywilnego,
c) zarządzanie ochroną lotnictwa cywilnego w sytuacjach kryzysowych,
d) ochrona portu lotniczego,
e) ochrona
przewoźnika,
f) ochrona
ładunków towarowych lub zaopatrzenia pokładowego.
2. W przypadku prowadzenia szkolenia o którym mowa w § 8 pkt 3 lit. a i b, dla kategorii osób, o których
mowa w § 5 pkt 4, oprócz wymagań, o których mowa w ust. 1, instruktorzy powinni posiadać co najmniej 3
letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia kontroli bezpieczeństwa osób i bagażu w transporcie lotniczym
oraz posiadać certyfikat operatora kontroli bezpieczeństwa, o którym mowa w § 26 ust. 2.
3. Wniosek, o którym mowa w § 18 ust. 2, powinien zawierać udokumentowane potwierdzenie spełniania
przez instruktora wymagań, o których mowa w ust. 1.
4. W odniesieniu do instruktorów zgłoszonych przez podmiot, o którym mowa w § 18 ust. 2 pkt 1, nie ma
zastosowania wymóg udokumentowania spełnienia wymagania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1.
5. Prezes Urzędu, na wniosek:
1) ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
2) Ministra Obrony Narodowej,
3) służb podległych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej oraz organów podległych lub
nadzorowanych przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
4) ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
5) podmiotów prowadzących lotniczą działalność gospodarczą,
6) instytucji zapewniającej służby ruchu lotniczego,
6
7) podmiotów prowadzących szkoleniową działalność gospodarczą w zakresie ochrony lotnictwa
cywilnego
- może, na czas nie przekraczający 12 miesięcy, wpisać na listę osobę nie spełniającą wymagań, o których
mowa w ust. 1 pkt 2-5, jeżeli doświadczenie oraz wiedza fachowa tej osoby dają rękojmię należytego
wypełniania zadań.
6. Instruktorzy, wpisani na listę w sposób, o którym mowa w ust. 5, powinni spełnić wymagania, o
których mowa w ust. 1 pkt 2-5, w terminie 12 miesięcy od dnia wpisania na listę.
7. W razie upływu terminu, o którym mowa w ust. 6, instruktor zostaje skreślony z listy.
8. W przypadku zaistnienia sytuacji, o której mowa w ust. 7, instruktor nie może zostać powtórnie
wpisany na listę w sposób, o którym mowa w ust. 5.
§ 20. Prezes Urzędu skreśla instruktora z listy w przypadku:
1) rezygnacji
złożonej w formie pisemnej Prezesowi Urzędu;
2) zaprzestania
spełniania jednego z wymogów, o których mowa w § 19 ust. 1;
3) wniosku ministra właściwego do spraw wewnętrznych lub Ministra Obrony Narodowej o skreślenie
podległych im pracowników, funkcjonariuszy i żołnierzy;
4) upływu terminu, o którym mowa w § 19 ust. 6.
§ 21. Do zadań instruktorów należy w szczególności:
1) właściwy dobór środków metodycznych, stosowny do celu, treści i rodzaju szkolenia, a także ich
dostosowanie do poziomu wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia;
2) przygotowanie pomocy dydaktycznych;
3) dbałość o właściwą formę szkolenia oraz wysoki poziom prowadzonych szkoleń;
4) stosowanie
aktywizujących form szkolenia w postaci dyskusji oraz ćwiczeń grupowych;
5) bieżąca ocena postępów osób szkolonych prowadzona między innymi w formie pytań
sprawdzających opanowanie materiału szkoleniowego;
6) opracowanie i stosowanie obiektywnych metod pomiaru efektywności szkoleń;
7) przestrzeganie zasad sprawiedliwego i obiektywnego ocenienia uczestników szkolenia;
8) współudział w przygotowaniu rocznego sprawozdania z przeprowadzonych szkoleń;
9) zapewnienie
poufności indywidualnych ocen uczestników szkolenia.
§ 22. 1. Podmioty i organy, o których mowa w § 19 ust. 5, wyznaczają, w porozumieniu z Prezesem
Urzędu, wewnętrznych koordynatorów szkolenia.
2. Podmioty i organy, o których mowa w § 19 ust. 5, określają wymagania, jakie powinni spełniać
wewnętrzni koordynatorzy szkolenia, przy czym nie mogą oni spełniać wymagań niższych niż te, o których
mowa w § 6 ust. 1.
§ 23. 1. Do właściwości wewnętrznego koordynatora szkolenia należy:
1) prowadzenie dokumentacji z realizowanych szkoleń;
2) sprawowanie nadzoru nad realizacją Krajowego Programu Szkolenia w podmiocie lub organie,
który wyznaczył danego koordynatora;
3) opracowywanie rocznego ramowego planu szkoleń;
4) przygotowywanie rocznego sprawozdania z przeprowadzonych szkoleń, uwzględniającego w
szczególności dane dotyczące liczby przeprowadzonych szkoleń, ich rodzaju oraz liczby
uczestników wraz z informacją o liczbie osób, które zaliczyły oraz niezaliczyły poszczególnych
szkoleń;
5) reagowanie na uchybienia stwierdzone w czasie prowadzonego szkolenia, jeżeli ich usunięcie jest
niezbędne dla zapewnienia wysokiej jakości procesu szkoleniowego.
2. Do właściwości wewnętrznego koordynatora szkolenia w podmiotach i organach, o których mowa w §
19 ust. 5 pkt 1 – 4, należy ponadto wydawanie lub nadzór nad wydawaniem certyfikatów ukończenia szkolenia
w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego dla osób zatrudnionych lub wykonujących obowiązki w tych
podmiotach.
3. Wewnętrzny koordynator szkolenia przekazuje Prezesowi Urzędu:
1) roczny ramowy plan szkoleń – w terminie do 2 listopada każdego roku kalendarzowego na rok
następny;
2) roczne
sprawozdanie
z przeprowadzonych szkoleń – w terminie do dnia 15 stycznia każdego roku za
rok poprzedni;
3) informację o planowanym szkoleniu – w terminie nie krótszym niż 14 dni przed dniem wyznaczenia
terminu szkolenia;
4) wyniki kontroli wewnętrznej w zakresie szkoleń – niezwłocznie po jej przeprowadzeniu.
7
4. Roczny ramowy plan szkoleń dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 6 może zostać przekazany
bez dochowania terminu, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, jednak nie później niż 60 dni przed rozpoczęciem cyklu
szkoleniowego opracowanego dla tej kategorii osób.
5. Przepisów ust. 3 pkt 3 i 4, nie stosuje się do wewnętrznych koordynatorów szkolenia, o których mowa
w ust. 2.
§ 24. 1. Programy szkoleń w organach, o których mowa w § 19 ust. 5 pkt 1 - 4, formy i metody
prowadzenia szkoleń, sposób prowadzenia ewidencji kategorii osób szkolonych, wyników szkolenia oraz
sprawozdawczości, uwzględniają specyfikę tych organów.
2. Organizator szkolenia przedstawia do zatwierdzenia Prezesowi Urzędu program szkolenia.
3. Warunkiem zatwierdzenia, o którym mowa w ust. 2, jest przekazanie Prezesowi Urzędu dokumentacji
w formie multimedialnej i papierowej, uwzględniającej wszystkie zagadnienia:
1) o których mowa w § 9 ust. 4 – w przypadku szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 1;
2) przewidziane dla poszczególnych modułów szkoleniowych, o których mowa w załączniku
do rozporządzenia, z uwzględnieniem zakresu i specyfiki prowadzonej przez podmiot
lotniczej działalności gospodarczej – w przypadku szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 2;
3) o których mowa w § 13 ust. 1 – w przypadku szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 3, dla
kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 2;
4) o których mowa w § 13 ust. 2 – w przypadku szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 3, dla
kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 3;
5) o których mowa w § 13 ust. 3 – w przypadku szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 3, dla
kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 4.
4. Prezes Urzędu może wydać decyzję polecającą uzupełnienie programu szkolenia, uwzględniając w
szczególności nowe zagrożenia dla lotnictwa cywilnego lub wprowadzenie do przepisów dotyczących ochrony
lotnictwa nowych technik i technologii w zakresie środków ochrony.
§ 25. 1. Zaliczenie szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 1, następuje poprzez złożenie egzaminu
przeprowadzanego w formie pisemnej.
2. Zaliczenie szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 2 i 3, następuje poprzez złożenie egzaminu
przeprowadzanego w formie:
1) ustnej,
2) pisemnej, lub
3) sprawdzianu umiejętności praktycznych.
3. Zaliczenie szkolenia o którym mowa w § 8 pkt 3, dla kategorii osób, o których mowa w § 5 pkt 4,
następuje poprzez złożenie egzaminu w formie, o której mowa w ust. 2 pkt 1 lub 2 oraz pkt 3.
4. W odniesieniu do szkoleń, o których mowa w § 8 pkt 3 lit. a, egzamin dla kategorii osób, o których
mowa w § 5 pkt 4, przeprowadza komisja egzaminacyjna powołana przez Prezesa Urzędu w drodze decyzji.
5. Komisja, o której mowa w ust. 4, jest powołana spośród osób wyróżniających się kwalifikacjami,
wiedzą i doświadczeniem w zakresie ochrony lotnictwa.
6. Członkowie Komisji, o której mowa w ust. 4, są powoływani na okres roku z możliwością ponownego
powołania.
7. Prezes Urzędu może odwołać członka Komisji, o której mowa w ust. 4, w każdej chwili, w przypadku
stwierdzenia:
1) utraty wymaganych kwalifikacji;
2) rażącego naruszenia obowiązków;
3) skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo popełnione umyślnie.
8. W celu zaliczenia szkoleń, o których mowa w § 8, jego uczestnik powinien uzyskać minimalny wynik
70% możliwych do uzyskania punktów za udzielenie poprawnych odpowiedzi oraz pozytywnie zaliczyć
sprawdzian umiejętności praktycznych, jeżeli ten sprawdzian jest częścią egzaminu.
9. W przypadku prowadzenia sprawdzianu umiejętności praktycznych jako części egzaminu zaliczającego
szkolenie, o którym mowa w § 8 pkt 3 lit. a, wymagane minimum uzyskanych punktów pozwalające na
uzyskanie oceny pozytywnej jest ustalane przez Prezesa Urzędu w odstępach czasu nie dłuższych niż 9 miesięcy
od dnia ostatniego ustalenia tego minimum.
10. Minimalny poziom punktów niezbędny do uzyskania oceny pozytywnej ze sprawdzianu umiejętności
praktycznych jest ogłaszany przez Prezesa Urzędu w formie obwieszczenia i publikowany w Dzienniku
Urzędowym Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
11. W przypadku nie zaliczenia szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 2, jego uczestnik powtarza
zaliczenie w terminie ustalonym przez prowadzącego szkolenie, jednakże nie później niż w terminie 3 miesięcy
od dnia złożenia poprzedniego egzaminu.
12. Ponowne nie zaliczenie szkolenia, o którym mowa w § 8 pkt 2, powoduje:
8
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2113
› Pobierz plik
-
2113-akty-wykonawcze
› Pobierz plik
-
2113-001
› Pobierz plik
-
2113-002
› Pobierz plik
-
2113-003
› Pobierz plik
-
2113-004
› Pobierz plik
-
2113-poprawka
› Pobierz plik