Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo lotnicze
- projekt dotyczy wytyczenia nowych kierunków prorozwojowych dla lotnictwa cywilnego, rozwiązań prawnych wzmacniających nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną w lotnictwie cywilnym, służących budowie i rozwojowi infrastruktury lotniskowej i nawigacyjnej
projekt mający na celu wykonanie prawa Unii Europejskiej
- Kadencja sejmu: 6
- Nr druku: 2113
- Data wpłynięcia: 2009-06-10
- Uchwalenie: Projekt uchwalony
- tytuł: o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw
- data uchwalenia: 2011-06-30
- adres publikacyjny: Dz.U. Nr 170, poz. 1015
2113-poprawka
10% stawki lub sumy stawek określonych w ust 3, z
publicznego
uwzględnieniem zakresu przyznanych uprawnień
4. W zakresie zezwolenia na prawa sprzedaży:
1) zezwolenie na prowadzenie przez obcego
6000
przewoźnika lotniczego sprzedaży przewozów
lotniczych na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej,
2) czynności związane ze zmianą zezwolenia na
prowadzenie przez obcego przewoźnika
600
lotniczego sprzedaży przewozów lotniczych na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
5. Związane z rozpatrzeniem wniosku o wydanie
upoważnienia na wykonywanie przewozów
lotniczych na określonych trasach lub obszarach,
polskiemu przewoźnikowi lotniczemu lub
2000
przewoźnikowi lotniczemu będącemu
przedsiębiorcą zagranicznym z państwa
członkowskiego Unii Europejskiej, ustanowionemu
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z
traktatami o ustanowieniu Wspólnot Europejskich
6. Związane z rozpatrzeniem wniosku o wydanie
zezwolenia na wykonywanie przewozów lotniczych
2000
na określonych trasach lub obszarach
przewoźnikowi obcemu z państwa członkowskiego
Unii Europejskiej oraz państw członkowskich
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu
(EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze
Gospodarczym, przy połączeniach:
1) regularnych (zezwolenie eksploatacyjne)
2) nieregularnych (10 lub więcej lotów
nieregularnych w jednym sezonie rozkładowym-
zezwolenie ogólne)
7. Związane z rozpatrzeniem wniosku o wydanie
zezwolenia na wykonywanie przewozów lotniczych
na określonych trasach lub obszarach obcemu
przewoźnikowi z państwa innego niż państwo
członkowskie Unii Europejskiej oraz państwo
członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o
Europejskim Obszarze Gospodarczym, na
wykonywanie przewozów do lub z
Rzeczypospolitej Polskiej przy połączeniach:
1) regularnych (zezwolenie eksploatacyjne)
20.000
2) nieregularnych (10 lub więcej lotów
nieregularnych w jednym sezonie rozkładowym-
15.000
zezwolenie ogólne)
8. Związane z rozpatrzeniem wniosku o wydanie
przewoźnikowi obcemu, wskazanemu w punkcie 6 i
7 niniejszej tabeli, zezwolenia pojedynczego na
0
wykonywanie do 9 lotów nieregularnych
9. Związane z rozpatrzeniem wniosku o zmianę lub
dokonanie z urzędu zmiany w upoważnieniu lub
0
zezwoleniu, wskazanych w punktach 5-10 niniejszej
tabeli
10.
Wydanie zezwolenia pojedynczego,
15.000
upoważniającego do wykonania dziesiątego i
kolejnych lotów w danym sezonie rozkładowym dla
przewoźnika określonego w pkt 7 niniejszej tabeli.
13
Część II Licencje i świadectwa kwalifikacji
2.1. Licencje i świadectwa kwalifikacji mechaników obsługi technicznej
1 2
Rodzaj czynności urzędowej Wysokość opłaty lotniczej w PLN
1. Wydanie licencji mechanika lotniczego obsługi
200
technicznej po raz pierwszy lub jej przywrócenie
2. Każde następne wydanie licencji, o której mowa
100
w pkt 1, bez względu na zakres wpisanych
kategorii/podkategorii
3. Wpisanie nowego uprawnienia do licencji, o
200
której mowa w pkt 1, za każde uprawnienie
4. Uznanie licencji, o której mowa w pkt 1, wydanej
1000
przez właściwy organ obcego państwa
5. Wydanie licencji mechanika lotniczego obsługi
technicznej Part-66 po raz pierwszy z wpisaną
jedną kategorią/podkategorią w zakresie:
1)B1.1, B1.3, B2, C
300
2)B1.2, B1.4
200
3)pozostałych kategorii/podkategorii
100
6. Przedłużenie ważności licencji mechanika
300
lotniczego obsługi technicznej Part-66, niezależnie
od uprawnień wpisanych do licencji
7. Przywrócenie licencji mechanika lotniczego
200
obsługi technicznej Part-66 bez względu na zakres
wpisanych kategorii/podkategorii
8. Wpisanie do licencji mechanika lotniczego
obsługi technicznej Part-66, uprawnienia, typu
statku powietrznego lub grupy statków
powietrznych:
1) za każde uprawnienie
100
2) za typ w każdej kategorii/podkategorii
200
3) za każdą grupę
100
9. Wpisanie drugiej i każdej kolejnej
kategorii/podkategorii do licencji mechanika
lotniczego obsługi technicznej Part-66, w zakresie:
1) B1.1, B1.3, B2, C
200
2) B1.2, B1.4
100
3) innych kategorii/podkategorii
50
10. Wydanie duplikatu licencji mechanika
50
lotniczego obsługi technicznej Part-66 lub
wprowadzenie w licencji zmian danych adresowych
11. Zniesienie ograniczenia obsługowego w licencji
100
mechanika lotniczego obsługi technicznej Part-66
12. Konwersja kwalifikacji krajowych do licencji
mechanika lotniczego obsługi technicznej Part-66
100
13. Wydawanie świadectwa kwalifikacji mechanika
14
poświadczania obsługi statków powietrznych po raz
100
pierwszy lub jego przywrócenie
14.
Każde następne wydanie świadectwa
100
kwalifikacji mechanika poświadczania obsługi
statków powietrznych
15. Wpisane nowego uprawnienia do świadectwa
100
kwalifikacji mechanika poświadczania obsługi
statków powietrznych, za każde uzyskane
uprawnienie, wznowienie ważności uprawnienia,
przywrócenie ważności uprawnienia
16. Przedłużenie ważności uprawnienia wpisanego
40
do
świadectwa kwalifikacji mechanika
poświadczania obsługi statków powietrznych, za
każde uprawnienie
17. Uznanie świadectwa kwalifikacji mechanika
1000
poświadczania obsługi statków powietrznych
wydanego przez właściwy organ obcego państwa
18. Wydanie duplikatu świadectwa kwalifikacji
50
mechanika poświadczania obsługi statków
powietrznych lub wprowadzenie do niego zmian
danych adresowych
2.2. Licencje i świadectwa kwalifikacji pozostałych członków personelu lotniczego
1 2
Rodzaj czynności urzędowej Wysokość opłaty lotniczej w PLN
1. Wydanie licencji po raz pierwszy lub jej
przywrócenie dla:
1) pilota samolotowego, pilota śmigłowcowego,
pilota wiatrakowcowego, pilota pionowzlotu, pilota
100
balonu wolnego, pilota szybowcowego, pilota
sterowcowego
2) pilota samolotowego zawodowego, pilota
śmigłowcowego zawodowego, pilota
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, pilota pionowzlotu
200
zawodowego, nawigatora lotniczego, mechanika
pokładowego, radiooperatora pokładowego
3) pilota samolotowego liniowego, pilota
300
śmigłowcowego liniowego, pilota pionowzlotu
liniowego, dyspozytora lotniczego, praktykanta-
kontrolera ruchu lotniczego, kontrolera ruchu
lotniczego
2. Każde następne wydanie licencji:
1) pilota samolotowego, pilota śmigłowcowego,
50
pilota wiatrakowcowego, pilota pionowzlotu, pilota
balonu wolnego, pilota szybowcowego, pilota
sterowcowego
2) pilota samolotowego zawodowego, pilota
100
śmigłowcowego zawodowego, pilota
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, pilota pionowzlotu
zawodowego, nawigatora lotniczego, mechanika
pokładowego, radiooperatora pokładowego
3) pilota samolotowego liniowego, pilota
150
śmigłowcowego liniowego, pilota pionowzlotu
liniowego, praktykanta-kontrolera ruchu lotniczego,
kontrolera ruchu lotniczego, dyspozytora lotniczego
3. Wpisane nowego uprawnienia do licencji, za
każde uzyskane uprawnienie, wznowienie ważności
15
uprawnienia, przywrócenie ważności uprawnienia :
1) pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego
50
2) pilota samolotowego, pilota śmigłowcowego,
100
pilota wiatrakowcowego, pilota pionowzlotu, pilota
sterowcowego
3) pilota samolotowego zawodowego, pilota
200
śmigłowcowego zawodowego, pilota
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, pilota pionowzlotu
zawodowego, nawigatora lotniczego, mechanika
pokładowego, radiooperatora pokładowego
4) pilota samolotowego liniowego, śmigłowcowego
300
liniowego, pilota pionowzlotu liniowego,
dyspozytora lotniczego, praktykanta-kontrolera
ruchu lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego
4. Przedłużenie ważności uprawnienia wpisanego
do licencji, za każde uprawnienie
1) pilota balonu wolnego, pilota szybowcowego
25
2) pilota samolotowego, pilota śmigłowcowego,
pilota wiatrakowcowego, pilota pionowzlotu, pilota
50
sterowcowego
3) pilota samolotowego zawodowego, pilota
śmigłowcowego zawodowego, pilota
100
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, pilota pionowzlotu
zawodowego, nawigatora lotniczego, mechanika
pokładowego, radiooperatora pokładowego
4) pilota samolotowego liniowego, śmigłowcowego
liniowego, pilota pionowzlotu liniowego,
150
dyspozytora lotniczego, praktykanta- kontrolera
ruchu lotniczego, kontrolera ruchu lotniczego
5. Uznanie licencji, wydanej przez właściwy organ
obcego państwa:
1) pilota samolotowego, pilota śmigłowcowego,
500
pilota wiatrakowcowego, pilota pionowzlotu, pilota
balonu wolnego, pilota szybowcowego, pilota
sterowcowego
2) pilota samolotowego zawodowego, pilota
1000
śmigłowcowego zawodowego, pilota
wiatrakowcowego zawodowego, pilota
sterowcowego zawodowego, pilota pionowzlotu
zawodowego, nawigatora lotniczego, mechanika
pokładowego, radiooperatora pokładowego
3) pilota samolotowego liniowego, pilota
1500
śmigłowcowego liniowego, pilota pionowzlotu
liniowego, dyspozytora lotniczego, praktykanta-
kontrolera ruchu lotniczego, kontrolera ruchu
lotniczego
6. Wydanie duplikatu licencji, o której mowa w pkt
50
1, lub wprowadzenie do niej zmian danych
adresowych
7. Wydanie świadectwa kwalifikacji po raz
pierwszy, lub jego przywrócenie dla:
1) pilota lotni, pilota paralotni, pilota motolotni,
pilota statku powietrznego o maksymalnej masie
100
startowej do 495 kg, skoczka spadochronowego,
operatora bezzałogowego statku powietrznego
16
używanego w celach innych niż rekreacyjne lub
sportowe
2) informatora służby informacji powietrznej lub
informatora lotniskowej służby informacji
powietrznej
8. Każde następne wydanie świadectwa kwalifikacji
dla:
1) pilota lotni, pilota paralotni, pilota motolotni,
80
pilota statku powietrznego o maksymalnej masie
startowej do 495 kg, skoczka spadochronowego,
operatora bezzałogowego statku powietrznego
używanego w celach innych niż rekreacyjne lub
sportowe
2) informatora służby informacji powietrznej lub
informatora lotniskowej służby informacji
powietrznej
9. Wpisane nowego uprawnienia do świadectwa
kwalifikacji, za każde uzyskane uprawnienie,
wznowienie ważności uprawnienia, przywrócenie
100
ważności uprawnienia
10. Przedłużenie ważności uprawnienia wpisanego
do świadectwa kwalifikacji, za każde uprawnienie
40
11. Uznanie świadectwa kwalifikacji wydanego
1000
przez właściwy organ obcego państwa
12. Wydanie duplikatu świadectwa kwalifikacji lub
50
wprowadzenie do niego zmian danych adresowych
Część III Certyfikaty, świadectwa, zaświadczenia i inne dokumenty
3.1. Certyfikacja podmiotów w zakresie szkolenia lotniczego
Rodzaj czynności rządowej
Wysokość opłaty lotniczej w PLN
1 2
1. Przeprowadzenie procesu certyfikacji podmiotu po
raz pierwszy i wydanie certyfikatu FTO, TRTO, CTO,
Opłata podstawowa
CAPTO albo wznowienie ważności tego certyfikatu w
5000
zakresie:
zwiększona o opłatę za poszczególne wskazane
specjalności lub uprawnienia
1) uprawnienia na klasę samolotów: jednosilnikowych,
uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR,
uprawnienia na motoszybowiec turystyczny,
uprawnienia na klasę balonu
500
za każde wskazane uprawnienie
2)specjalności pilota samolotowego, pilota
sterowcowego, pilota pionowzlotu, pilota ultralekkiego
300
statku powietrznego, pilota śmigłowca o masie
startowej nie większej niż 600 kg , pilota wiatrakowca
za każdą wskazaną specjalność
ultralekkiego, pilota balonu wolnego, pilota
szybowcowego pilota motolotni
3) uprawnienia do lotów z pasażerem, uprawnienia do
17
Dokumenty związane z tym projektem:
-
2113
› Pobierz plik
-
2113-akty-wykonawcze
› Pobierz plik
-
2113-001
› Pobierz plik
-
2113-002
› Pobierz plik
-
2113-003
› Pobierz plik
-
2113-004
› Pobierz plik
-
2113-poprawka
› Pobierz plik