eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o finansach publicznych

Rządowy projekt ustawy o finansach publicznych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia oraz poprawy przejrzystości finansów publicznych, którą zapewnić ma przede wszystkim ograniczenie form organizacyjno-prawnych sektora finansów publicznych; wprowadzenia Wieloletniego Planu Finansowego Państwa jako dokumentu ukierowującego politykę finansową państwa oraz wieloletniej prognozy finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego, wzmocnienie systemu audytu wewnętrznego

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1181
  • Data wpłynięcia: 2008-10-20
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o finansach publicznych
  • data uchwalenia: 2009-08-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 157, poz. 1240

1181-WYKONAWCZE

a zatrudnienie
przeliczyć
średniorocznie proporcjonalnie do tych
wynagrodzeń. Natomiast wynagrodzenia finansowane ze środków z
budżetu UE i zatrudnienie przeliczone średniorocznie proporcjonalnie do
tych wynagrodzeń, należy wykazać w formularzu PZ-UE.
39. Formularz PZ-2
Plan zatrudnienia i uposażeń żołnierzy i funkcjonariuszy sporządza się na
formularzu PZ-2, zbiorczo dla działu oraz odrębnie dla każdego rozdziału,
wyodrębniając:
1) żołnierzy zawodowych i służby nadterminowej;
2) funkcjonariuszy;
3) funkcjonariuszy Służby Celnej.
Wynagrodzenia należy planować łącznie z podwyżkami. Wydatki na nagrody
i zapomogi ujęte na formularzu PZ-2 w kol. 6 należy planować na podstawie: art.
83 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o służbie funkcjonariuszy Służby
Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służby Wywiadu Wojskowego (Dz. U. Nr 104,
poz. 710), art. 73 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 września 2003 r. służbie
wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750, z 2004 r. Nr 116,
poz. 1203 i Nr 210, poz. 2135, z 2005 r. Nr 122, poz. 1025, z 2006 r. Nr 104, poz.
711, Nr 191, poz. 1414 i Nr 220, poz. 1600 i 1602 oraz z 2007 r. Nr 107, poz. 732
i Nr 176, poz. 1242), art. 108 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r.
o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, Nr 57, poz. 390, Nr 120, poz. 818, Nr
140, poz. 981 i Nr 165, poz. 1170), art. 114 ust. 1 ustawy z dnia 12 października
1990 r. o Straży Granicznej (Dz. U. z 2005 r. Nr 234, poz. 1997, z 2006 r. Nr 104,
poz. 708 i 711 i Nr 170, poz. 1218 oraz z 2007 r. Nr 57, poz. 390 i Nr 82, poz.
558) oraz art. 93 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej
Straży Pożarnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 96, poz. 667, Nr 104, poz. 708 i 711 oraz
z 2007 r. Nr 181, poz. 1291).
Formularz PZ-2 dotyczący żołnierzy zawodowych wyznaczonych na stanowiska
służbowe w instytucjach cywilnych należy uzgodnić z Ministrem Obrony
Narodowej.
40. Formularz PZ-UE przygotowuje minister właściwy do spraw rozwoju
regionalnego w porozumieniu z innymi dysponentami części budżetowych
biorącymi udział w realizacji zadań wynikających z funduszy strukturalnych,
Funduszu Spójności,

Mechanizmów Finansowych i Szwajcarsko-Polskiego
Programu Współpracy oraz minister właściwy do spraw rolnictwa i rozwoju wsi

2
2


w zakresie
zadań finansowanych w ramach Programu Operacyjnego
Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
oraz na odrębnym formularzu PZ-UE dla zadań realizowanych w ramach
Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013.
Formularz PZ-UE ujmował będzie informacje na temat zatrudnienia
i
wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej w zakresie wydatków
finansowanych ze środków Unii Europejskiej, Mechanizmów Finansowych
i
Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, Programu Operacyjnego
Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich
oraz realizowanych w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju
Obszarów Wiejskich 2007-2013.
Jednocześnie w przypadku wynagradzania poszczególnych osób z dwóch
źródeł, tj. częściowo finansowanych z powyższych programów jak też
z paragrafów z czwartą cyfrą „0”, należy na formularzu PZ-UE wykazać
zatrudnienie oraz wynagrodzenia w części finansowanej w ramach paragrafów
z czwartą cyfrą 5, 6, 8, 9. W kolumnie „Zatrudnienie” należy więc wpisać
w formularzu PZ-UE średnioroczne zatrudnienie proporcjonalne do wynagrodzeń
finansowanych ze środków UE oraz Mechanizmów Finansowych i Szwajcarsko-
Polskiego Programu Współpracy.
Dla przykładu osoba zatrudniona i finansowana z „dwóch źródeł”, tj.
finansowana w 60% ze środków UE i w 40% z wydatków z czwartą cyfrą „0”,
powinna zostać uwzględniona w następujący sposób w formularzu PZ-UE:
w kolumnie „Zatrudnienie” należy wpisać 0,60 natomiast wynagrodzenie powinno
być ujęte w takiej wysokości, w jakiej finansowane jest w paragrafie z czwartą
cyfrą 5,6,8,9.
W całym opisie do formularza PZ-UE należy pod nazwą Mechanizmów
Finansowych – rozumieć: Norweski Mechanizm Finansowy, Mechanizm
Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Formularz PZ-UE dla zadań realizowanych w ramach Pomocy Technicznej
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013 powinien być przekazany
w formie papierowej i elektronicznej do Departamentu Polityki Regionalnej
i Rolnictwa w Ministerstwie Finansów.
W formularzu PZ-UE w kolumnie „Uwagi” należy przekazać informacje
o dokonanych zmianach w zakresie zatrudnienia i wynagrodzeń w trakcie roku
oraz inne informacje dodatkowe o etatach finansowanych w ramach programów.

2
3


W kolumnie tej należy również wskazać, czy etaty finansowane w ramach
programów to etaty nowe czy etaty kontynuowane z ubiegłego roku, finansowane
poprzednio z innego programu lub w ramach kosztów funkcjonowania urzędu.
41. Formularz BW-I:
Formularz BW-I powinien zawierać pełną rzeczową informację o wszystkich
inwestycjach, niezależnie od ich wartości kosztorysowej, okresu realizacji
i
kategorii. Przy wypełnianiu formularza BW-I stosuje się odpowiednio
objaśnienia podane do formularza RZ-5, wraz z odmiennym uregulowaniem dla
części „29. Obrona narodowa”.
Wszystkie wydatki/dotacje wykazane w formularzu BW-I powinny być ujęte
w formularzu BW, w takiej samej klasyfikacji budżetowej.
Do formularza BW-I dołącza się uzasadnienie poszczególnych pozycji
planowanych wydatków/dotacji a w szczególności w odniesieniu do inwestycji
ujętych po raz pierwszy oraz do zmian wnoszonych do parametrów inwestycji
wieloletnich i programów wieloletnich w porównaniu z przyjętymi w ustawie
budżetowej na rok 2009; należy podać podstawę prawną w każdym przypadku
planowania dotacji na inwestycje jednostek niezaliczanych do sektora finansów
publicznych.
42. Formularze: SW-1, SW-2
Dysponenci
nadzorujący szkoły wyższe dołączają do planu dochodów
i wydatków budżetowych dane rzeczowe z zakresu szkolnictwa wyższego na
formularzu SW-1 oraz wybrane elementy planu finansowego szkół wyższych,
opracowane na formularzu SW-2.
Formularze SW-1 i SW-2 sporządzane są zbiorczo dla części. Dysponenci
nadzorujący szkoły wyższe przekazują również formularze SW-1 i SW-2
ministrowi właściwemu do spraw szkolnictwa wyższego.
43. Formularze: BZS i BZSA

Na formularzu BZS ujmuje się dotacje celowe na zadania z zakresu administracji
rządowej realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego, na
dofinansowanie zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego oraz na
zadania realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie
porozumień z organami administracji rządowej, tzn. dotacje sklasyfikowane
w paragrafach:

2
4


1) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące
z
zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami
realizowane przez samorząd województwa”;
2) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących
zadań własnych samorządu województwa”;
3) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację zadań
bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
gminom (związkom gmin) ustawami”;
4) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację własnych
zadań bieżących gmin (związków gmin)”;
5) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące
z
zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami
realizowane przez powiat”;
6) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację bieżących
zadań własnych powiatu”;
7) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące
realizowane przez samorząd województwa na podstawie porozumień
z organami administracji rządowej”;
8) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące
realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej”;
9) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące
realizowane przez powiat na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej”.

Kwoty dotacji w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej dla działów
i rozdziałów wykazane w formularzu BZS w kolumnach 5 i 12 powinny być
zgodne z kwotami wykazanymi na formularzu BW w odpowiednich pozycjach
w kolumnach 5 i 6.
Formularz BZSA dotyczy funkcjonariuszy.
Wydatki na nagrody i zapomogi ujęte na formularzu BZSA w kol. 8 i kol. 16
należy planować na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 24
sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej.
44. Formularz BZS-z

2
5


Formularz sporządzają wojewodowie w zakresie planowanych w dziale
„Administracja publiczna”:
1) „Dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa na realizację zadań
bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
gminom (związkom gmin) ustawami”;
2) „Dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa na zadania bieżące
z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami
realizowane przez powiat”;
3) „Dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa na zadania bieżące
z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami
realizowane przez samorząd województwa”;
4) „Dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa na zadania bieżące
realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami
administracji rządowej”;
5) „Dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa na zadania bieżące
realizowane przez powiat na podstawie porozumień z organami
administracji rządowej”;
6) „Dotacji celowych przekazanych z budżetu państwa na zadania bieżące
realizowane przez samorząd województwa na podstawie porozumień
z organami administracji rządowej”.

Wykazane w kol. 5 kwoty ogółem w poszczególnych rozdziałach i paragrafach
powinny być zgodne z kwotami wykazanymi na formularzu BW.
45. Formularz BW-Z opracowują wyłącznie Prezes Zakładu Ubezpieczeń
społecznych oraz Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
Formularz powinien być przekazany do Departamentu Wynagrodzeń
i Ubezpieczeń Społecznych Ministerstwa Finansów w formie papierowej
i elektronicznej.
46. Formularz PR sporządzają dysponenci części budżetowych, którzy są
koordynatorami programów wieloletnich w odniesieniu do swoich zadań
wycinkowych, ponadto w odniesieniu do łącznej kwoty nakładów na dany
program, po uzgodnieniu z dysponentami współrealizującymi programy.
Dysponenci – współrealizatorzy sporządzają formularz PR w odniesieniu do
swoich zadań wycinkowych.
Formularz PR dysponenci sporządzają również dla państwowych instytutów
badawczych, których zakres zadań, określonych w art. 12b ust. 1 pkt 2 ustawy

2
6


strony : 1 ... 100 ... 140 ... 152 . [ 153 ] . 154 ... 160 ... 173

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: