eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o finansach publicznych

Rządowy projekt ustawy o finansach publicznych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia oraz poprawy przejrzystości finansów publicznych, którą zapewnić ma przede wszystkim ograniczenie form organizacyjno-prawnych sektora finansów publicznych; wprowadzenia Wieloletniego Planu Finansowego Państwa jako dokumentu ukierowującego politykę finansową państwa oraz wieloletniej prognozy finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego, wzmocnienie systemu audytu wewnętrznego

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1181
  • Data wpłynięcia: 2008-10-20
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o finansach publicznych
  • data uchwalenia: 2009-08-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 157, poz. 1240

1181-WYKONAWCZE

z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (Dz. U. z 2001 r. Nr
33, poz. 388, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr
200, poz. 1683 i Nr 240, poz. 2052, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390, z 2005 r. Nr
164, poz. 1365 i Nr 179, poz. 1484, z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711 oraz z 2007
r. Nr 134, poz. 934), ustala Rada Ministrów w
wieloletnich programach,
ustanawianych na podstawie przepisów ustawy z dnia ………….. o finansach
publicznych.
47. Formularz PP
Formularz
PP sporządza minister właściwy do spraw Skarbu Państwa, przy czym
kwotę, o której mowa w odnośniku „1)” pod tabelą, podaje minister właściwy do
spraw gospodarki.
48. Formularz PE

Formularz PE sporządzają dysponenci części budżetowych, realizujący
programy uzgodnione z Komisją Europejską, które wymagają ustalonego w nich
udziału środków budżetowych lub innych jako współfinansowania.

Formularz
powinien
zawierać dane o wszystkich środkach związanych
z realizacją projektów w ramach programu PHARE wynikających z podpisanych
memorandów finansowych z podziałem na potrzebne środki budżetu państwa,
środki przyznane (przewidziane) na dany rok przez Komisję Europejską, inne
środki, w tym np. kredyty z międzynarodowych instytucji finansowych służące
współfinansowaniu tych programów.

Formularz powinien zawierać również dane o wszystkich środkach związanych
z realizacją projektów dotyczących dostosowania i budowy struktur i procedur
polskiej administracji publicznej do wymogów Unii Europejskiej w
ramach
programu Transition Facility oraz związanych z realizacją zadań dotyczących
Działu 3A.

W kolumnie 2 podaje się nazwę programu (zadania), w kolumnie 6 w poz. 3 -
źródło finansowania środków (np. Bank wiatowy), w kolumnie 7 dla środków
budżetowych dział i rozdział, dla środków z UE - symbol programu lub projektu
(np. PLxxxx,..,..), dla innych środków - nazwę dawcy i oznaczenie umowy.

Formularz
wypełnia się dla programów wdrażanych według nowych zasad
(Nowa Orientacja PHARE). Formularz nie obejmuje programów realizowanych w
ramach funduszy strukturalnych i nowych projektów w
ramach Funduszu
Spójności (w tym programu ISPA, w zakresie projektów, których realizacja
rozpoczęła się przed dniem 1 maja 2004 r.).

2
7



W formularzu wykazuje się zarówno zadania bieżące, jak i inwestycyjne.


W formularzu nie uwzględnia się zadań, których realizacja zostanie zakończona
w roku 2009 i nie wystąpi zapotrzebowanie na środki z budżetu państwa,
poczynając od roku 2010.
Wszystkie wydatki wykazane w tym formularzu powinny być ujęte także
w formularzu BW.
49. Formularz PB
Formularz PB sporządza dysponent części budżetowej pełniący funkcję
Krajowego Punktu Kontaktowego dla Mechanizmu Finansowego EOG
i Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Krajowej Instytucji Koordynującej
dla Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, w porozumieniu z innymi
dysponentami części budżetowych biorących udział w realizacji zadań
wynikających z Mechanizmów Finansowych i Szwajcarsko-Polskiego Programu
Współpracy.

Formularz
powinien
zawierać dane o wszystkich środkach związanych
z projektami realizowanymi w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego
Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, a także
Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

W formularzu wykazuje się zarówno zadania bieżące, jak i inwestycyjne.


W formularzu nie uwzględnia się zadań, których realizacja zostanie zakończona
w roku 2009 i nie wystąpi zapotrzebowanie na środki z budżetu państwa,
poczynając od roku 2010.
Wszystkie wydatki wykazane w tym formularzu powinny być ujęte także
w formularzu BW.
50. Formularz PFC
Projekty planów finansowych państwowych funduszy celowych przedkładają
dysponenci wszystkich funduszy, również prezesi państwowych funduszy
celowych posiadających osobowość prawną, niezależnie od tego, czy w planie
przewidziano dotację z budżetu państwa.
Projekty planów dysponenci przedkładają odrębnie dla każdego państwowego
funduszu celowego wraz z uzasadnieniem.
Projekt planu Centralnego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym
i Kartograficznym opracowuje Główny Geodeta Kraju.

2
8


Projekty te, przed przekazaniem Ministerstwu Finansów, powinny być
uzgodnione z ministrami nadzorującymi działalność danego funduszu.
Plany sporządza się w częściach A, B i D w układzie memoriałowym, a w części
C - w układzie kasowym.
51. Formularz PFC-FUS
Projekt planu finansowego Funduszu Ubezpieczeń Społecznych przedkłada
Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Przed przekazaniem Ministerstwu
Finansów projekt ten powinien być uzgodniony z ministrem nadzorującym
działalność tego funduszu.
Plan PFC-FUS sporządza się w układzie memoriałowym.
Formularz powinien być przekazany do Departamentu Wynagrodzeń
i Ubezpieczeń Społecznych Ministerstwa Finansów w formie papierowej
i elektronicznej.
52. Formularz PFC-FER
Projekt planu finansowego funduszu emerytalno-rentowego przedkłada Prezes
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Przed przekazaniem Ministerstwu
Finansów projekt ten powinien być uzgodniony z ministrem nadzorującym
działalność tego funduszu.
Plan PFC-FER sporządza się w układzie memoriałowym.
Formularz powinien być przekazany do Departamentu Wynagrodzeń
i Ubezpieczeń Społecznych Ministerstwa Finansów w formie papierowej
i elektronicznej.
53. Formularz PFC-FA
Przy wypełnianiu formularza stosuje się odpowiednio objaśnienia podane do
formularza PFC-FER.
54. Formularz F-SPO
Formularz
F-SPO sporządza dysponent części budżetowej, który pełni funkcję
Instytucji Zarządzającej dla projektów realizowanych z udziałem Funduszu
Spójności (w tym programu ISPA, w zakresie projektów, których realizacja
rozpoczęła się przed dniem 1 maja 2004 r.) w porozumieniu z innymi
dysponentami części budżetowych biorących udział w realizacji zadań
wynikających z Funduszu Spójności.
55. Formularz F-STR

2
9



Formularz F-STR sporządzają dysponenci części budżetowych, którzy pełnią
funkcję Instytucji Zarządzających dla programów współfinansowanych
ze środków funduszy strukturalnych, w porozumieniu z innymi dysponentami
części budżetowych biorących udział w realizacji zadań wynikających z funduszy
strukturalnych.
56. Formularz WPRiR
Formularz WPRiR sporządzają dysponenci części budżetowych odpowiedzialni
za realizację WPRiR, która wymaga udziału środków budżetowych. Formularz
powinien zawierać dane o wszystkich środkach związanych z realizacją zadań,
wynikających z członkostwa Polski w Unii Europejskiej, dotyczących WPRiR –
z podziałem na środki budżetu państwa i środki przyznane na dany rok przez
Komisję Europejską. W kolumnie 5, 6 i 7 w odniesieniu do właściwych wierszy
należy podać odpowiednią klasyfikację budżetową. Wydatki budżetu państwa
należy ująć w formularzu w pełnej wysokości, stosownie do całorocznych potrzeb
finansowych WPRiR. Jednakże z uwagi na konieczność zapewnienia płynnej
realizacji płatności, jak również efektywnego wykorzystania zaplanowanych
wydatków budżetowych, ogół wydatków budżetowych na krajowe uzupełnienie
unijnej części płatności WPRiR (tj. wydatki na współfinansowanie, spłatę
pożyczek agencji płatniczych i ujemne różnice kursowe w przypadku płatności
z zaliczki na PROW 2007-2013) - zostaną ujęte w projekcie ustawy budżetowej
odpowiednio w proponowanych częściach budżetowych w wysokości 75% ww.
wydatków rocznych oraz 25% wydatków - w części 83-Rezerwy celowe. Dochody
i wydatki wskazane w niniejszym formularzu powinny być również ujęte
w formularzach BD i BW.
Formularz powinien być przekazany do Departamentu Finansowania Regionów
i Rolnictwa Ministerstwa Finansów w formie papierowej i elektronicznej.
57. Formularz F-NSRO
Formularz F-NSRO przygotowuje minister właściwy do spraw rozwoju
regionalnego w
porozumieniu z innymi dysponentami części budżetowych
biorących udział w realizacji zadań finansowanych w ramach Narodowych
Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 oraz minister właściwy do spraw
rolnictwa i rozwoju wsi w zakresie zadań finansowanych w ramach Programu
Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych
obszarów rybackich.

3
0


Pod każdym programem ujętym w formularzu należy wyszczególnić wydatki na
realizację Pomocy Technicznej.
58. Formularz PF-FS sporządza się dla osób prawnych, o których mowa w art. 9 pkt
6-8 i pkt 10-12 ustawy z dnia ………. o finansach publicznych.
Formularz PF-FS:
1) w zakresie działu „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego” sporządzany
jest zbiorczo dla części oraz odrębnie dla każdego rozdziału i instytucji;
2) dysponenci części budżetowych będący organami założycielskimi dla
jednostek badawczo-rozwojowych sporządzają na podstawie planów
jednostkowych tych jednostek zbiorczy formularz;
3) w zakresie Polskiej Akademii Nauk i tworzonych przez nią jednostek
organizacyjnych sporządza dysponent części „67. Polska Akademia Nauk”
zbiorczo oraz odrębnie dla Polskiej Akademii Nauk jako części i oddzielnie dla
jej jednostek organizacyjnych;
4) wypełnia się w układzie memoriałowym (część A i część B stanowią
integralną całość);
5) w części C, do określenia wartości nominalnej zobowiązań stosuje się
przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia ……….. w sprawie
szczegółowego sposobu ustalania wartości zobowiązań zaliczanych do
państwowego długu publicznego, długu Skarbu Państwa, wartości
zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (Dz. U. ……….), wydanego na
podstawie art. 62 ust. 5 ustawy z dnia ……. o finansach publicznych;
6) transfery przedstawia się w szczegółowości nie mniejszej niż zdefiniowana
w
art. 9 pkt 1 ustawy z dnia …………. o finansach publicznych
(z uwzględnieniem podziału na podsektory).
Formularz powinien być przekazany w formie papierowej i elektronicznej.
59. Formularz PF-ARM
Przy wypełnianiu formularza stosuje się objaśnienia podane do formularza PF-FS
w ust. 58 pkt 4 i 5.
Formularz powinien być przekazany do Departamentu Rozwoju i Finansów
Gospodarki Narodowej Ministerstwa Finansów w formie papierowej
i elektronicznej.
60. Formularz PF-PARP

3
1


strony : 1 ... 100 ... 140 ... 153 . [ 154 ] . 155 ... 160 ... 173

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: