eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoAkty prawneProjekty ustawRządowy projekt ustawy o finansach publicznych

Rządowy projekt ustawy o finansach publicznych

projekt ustawy dotyczy wzmocnienia oraz poprawy przejrzystości finansów publicznych, którą zapewnić ma przede wszystkim ograniczenie form organizacyjno-prawnych sektora finansów publicznych; wprowadzenia Wieloletniego Planu Finansowego Państwa jako dokumentu ukierowującego politykę finansową państwa oraz wieloletniej prognozy finansowej w jednostkach samorządu terytorialnego, wzmocnienie systemu audytu wewnętrznego

  • Kadencja sejmu: 6
  • Nr druku: 1181
  • Data wpłynięcia: 2008-10-20
  • Uchwalenie: Projekt uchwalony
  • tytuł: o finansach publicznych
  • data uchwalenia: 2009-08-27
  • adres publikacyjny: Dz.U. Nr 157, poz. 1240

1181-WYKONAWCZE

c) kalkulacje
składek płaconych w 2009 r. i w 2010 r., w walucie płatności
i w tysiącach złotych;
7) wydatki jednostek sfery budżetowej ujmuje się na formularzu BW zbiorczo
dla części oraz odrębnie dla każdego działu i rozdziału z wyszczególnieniem
rodzajów jednostek budżetowych oraz zadań budżetowych.
Jeśli w rozdziale występują jednostki i zadania lub kilka rodzajów jednostek
lub zadań, to wydatki planuje się wówczas dla każdej z tych jednostek i dla
każdego zadania odrębnie oraz zbiorczo dla całego rozdziału;
8) wydatki z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne osób wymienionych
w
art. 86 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004
r. o świadczeniach opieki
zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych planowane są na rok
2009 we właściwych częściach w dziale „Ochrona zdrowia”, rozdziale
„Składki na ubezpieczenie zdrowotne oraz świadczenia dla osób nieobjętych
obowiązkiem ubezpieczenia zdrowotnego”, z wyjątkiem wydatków na składki
na ubezpieczenie zdrowotne, o których mowa w art. 86 ust. 1 pkt 5, 8, 9, 10,
11 i ust. 4 wyżej wymienionej ustawy oraz w art. 78 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia
20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników. Wydatki na składki
na ubezpieczenie zdrowotne wojewodowie ujmują w paragrafach:
a) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na realizację zadań
bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych
gminom (związkom gmin) ustawami”,
b) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące
z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami
realizowane przez powiat”,
c) „Dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące
z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone ustawami
realizowane przez samorząd województwa”.
Wydatki na składki na ubezpieczenie zdrowotne planowane są
z uwzględnieniem przepisu art. 82 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
zgodnie z którymi w przypadku zbiegu tytułów do objęcia obowiązkiem
ubezpieczenia zdrowotnego składka finansowana z budżetu państwa jest
opłacana tylko wtedy, gdy nie ma innej podstawy do objęcia obowiązkiem
ubezpieczenia, a gdy w ramach każdego z tych tytułów składka finansowana
jest z budżetu państwa, składka jest opłacana wyłącznie z tytułu, który
powstał najwcześniej. Jeżeli tytuły powstały równocześnie, składka jest

1
7


opłacana z pierwszego zgłoszonego tytułu do objęcia ubezpieczeniem
zdrowotnym;
9) wydatki na renty wynikające z wyroków i ugód sądowych za szkody
popełnione podczas leczenia w byłych państwowych jednostkach
budżetowych ochrony zdrowia planowane są w dziale „Ochrona zdrowia”,
w rozdziale „Pozostała działalność”, w paragrafie „Zasądzone renty”;
10) w ramach wydatków majątkowych ujmowanych na formularzu BW w poz. 4
„Wydatki majątkowe” planowane są:
a) wydatki na zakupy wynikające z programów technicznej modernizacji Sił
Zbrojnych, realizowane przez Ministerstwo Obrony Narodowej,
b) wydatki na inwestycje wynikające z eksploatacji i utrzymania linii
kolejowych o znaczeniu wyłącznie obronnym, planowane na podstawie
art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie
kolejowym,
c) inne wydatki na inwestycje określone w rozporządzeniu wydanym na
podstawie art. 113 ustawy z dnia ……………. o finansach publicznych.
W ramach wydatków majątkowych planowane są zakupy środków trwałych
niezaliczonych do pierwszego wyposażenia, których wartość początkowa jest
wyższa od kwoty określonej w art. 16f ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r.
o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654,
Nr 60, poz. 700 i 703, Nr 86, poz. 958, Nr 103, poz. 1100, Nr 117, poz. 1228
i Nr 122, poz. 1315 i 1324, z 2001 r. Nr 106, poz. 1150, Nr 110, poz. 1190
i Nr 125, poz. 1363, z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 93, poz.
820, Nr 141, poz. 1179, Nr 169, poz. 1384, Nr 199, poz. 1672, Nr 200, poz.
1684 i Nr 230, poz. 1922, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 96, poz. 874, Nr 137,
poz. 1302, Nr 180, poz. 1759, Nr 202, poz. 1957, Nr 217, poz. 2124 i Nr 223,
poz. 2218, z 2004 r. Nr 6, poz. 39, Nr 29, poz. 257, Nr 54, poz. 535, Nr 93,
poz. 894, Nr 121, poz. 1262, Nr 123, poz. 1291, Nr 146, poz. 1546, Nr 171,
poz. 1800, Nr 210, poz. 2135 i Nr 254, poz. 2533, z 2005 r. Nr 25, poz. 202,
Nr 57, poz. 491, Nr 78, poz. 684, Nr 143, poz. 1199, Nr 155, poz. 1298, Nr
169, poz. 1419 i 1420, Nr 179, poz. 1484, Nr 180, poz. 1495 i Nr 183, poz.
1538, z 2006 r. Nr 94, poz. 651, Nr 107, poz. 723, Nr 157, poz. 1119, Nr 183,
poz. 1353, Nr 217, poz. 1589 i Nr 251, poz. 1847 oraz z 2007 r. Nr 165, poz.
1169, Nr 171, poz. 1208 i Nr 176, poz. 1238), a odpisy amortyzacyjne od
tych środków trwałych nie są dokonywane jednorazowo lub gdy od nich nie

1
8


dokonuje się odpisów amortyzacyjnych w wypadkach określonych w tej
ustawie;
11) w dziale „Rolnictwo i łowiectwo”, w rozdziale „Pozostała działalność” mogą
być planowane wyłącznie wydatki na realizację zadań wynikających
z odpowiednich ustaw, na które nie przewidziano odrębnego rozdziału.
Dotacje planowane w druku BW w paragrafie „Dotacja przedmiotowa
z budżetu dla gospodarstwa pomocniczego” powinny korespondować
z kwotą dotacji na druku B-7Z.
Wydatki powiatowych inspektoratów weterynarii (rozdział 01034) oraz
granicznych inspektoratów weterynarii (rozdział 01035) ujmuje się zbiorczo
dla całej części budżetowej;
12) wydatki na subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego,
ujmowane w poz. 1.7 formularza BW, należy wykazać zbiorczo dla części 82.
Subwencje ogólne dla jednostek samorządu terytorialnego, a także
dodatkowo pod zestawieniem wydatków w tym formularzu należy wykazać
odrębnie kwoty poszczególnych części subwencji ogólnej dla jednostek
samorządu terytorialnego, ujmowane w odpowiednich rozdziałach klasyfikacji
budżetowej.
34. Formularz DPO

Na formularzu DPO dysponenci części budżetowych wykazują wydatki budżetu
państwa przeznaczone na dofinansowanie działalności bieżącej ustawowo
wskazanego podmiotu, zwane „dotacjami podmiotowymi”.

W przypadku, gdy z określonych w odrębnych przepisach zasad i trybu
udzielania dotacji wynika, że w formularzu nie jest możliwe ujęcie jednostki
otrzymującej dotację, należy wówczas wykazać grupę jednostek i łączną kwotę
dotacji.
35. Formularz BW-S

Wydatki wykazane w kolumnie 5 powinny być zgodne z kwotami na składki na
ubezpieczenie zdrowotne, zaplanowanymi w formularzu BW we właściwych
częściach, działach, rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej.
36. Formularz BW-PL
Wydatki na utrzymanie placówek zagranicznych, ponoszone w kraju i za granicą,
ujmuje się na formularzu BW-PL zbiorczo dla części.
37. Formularz PZ-1:

1
9


1)
plan zatrudnienia i wynagrodzeń sporządza się na formularzu PZ-1
w podziale na część, dział i rozdział klasyfikacji dochodów i wydatków oraz
formę organizacyjno-prawną (jednostki budżetowe, zakłady budżetowe,
gospodarstwa pomocnicze oraz państwowe fundusze celowe),
wyodrębniając:
a) osoby
nieobjęte mnożnikowymi systemami wynagrodzeń,
b) osoby zajmujące wysokie stanowiska państwowe niebędące
kierowniczymi stanowiskami państwowymi,
c) osoby
zajmujące kierownicze stanowiska państwowe,
d) pracowników orzecznictwa (sędziów i prokuratorów),
e) pracowników orzecznictwa (asesorów i aplikantów),
f) sądowych kuratorów zawodowych,
g) osadzonych,
h) etatowych
członków SKO,
i) osoby
niebędące członkami korpusu służby cywilnej, o których mowa
w art. 2 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r.
o służbie zagranicznej (Dz. U. Nr 128, poz. 1403, z 2004 r. Nr 273, poz.
2703 oraz z 2006 r. Nr 170, poz. 1217 i 1218 i Nr 220, poz. 1600),
j) nauczycieli,
k) pracowników objętych mnożnikowym systemem wynagrodzeń
niezaliczonych do grup pracowników wymienionych w lit. a-j;
2) wynagrodzenia
należy planować łącznie z podwyżkami;
3) w objaśnieniach do projektu planu zatrudnienia i wynagrodzeń omawia się
zmiany planu na rok 2009, podając, na podstawie jakich decyzji dokonano
zmian, oraz projekt planu na 2010 r.;
4) wydatki z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników
państwowej sfery budżetowej planuje się w wysokości 8,5% sumy
wynagrodzenia, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r.
o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery
budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r.
Nr 72, poz. 802 i Nr 110, poz. 1255, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, z 2003 r. Nr
199, poz. 1939 i Nr 223, poz. 2217, z 2004 r. Nr 116, poz. 1202, z 2005 r. Nr
249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 34, poz. 243 i Nr 104, poz. 708 i 711);
5) w przypadku osób, których wynagrodzenia finansowane są z dwóch źródeł:

2
0


- w lp. 1 i 2 formularza PZ-1, w wierszu: „w tym: związane z realizacją
zadań finansowanych z udziałem środków z budżetu UE” należy wykazać
wynagrodzenia finansowane ze środków z budżetu UE i zatrudnienie
przeliczone średniorocznie proporcjonalnie do tych wynagrodzeń,
- w lp. 3, 4 i 5 formularza PZ-1, należy wykazać wynagrodzenia finansowane
z budżetu państwa, podawane z czwartą cyfrą „0”, a zatrudnienie przeliczyć
średniorocznie proporcjonalnie do tych wynagrodzeń. Natomiast
wynagrodzenia finansowane ze środków z budżetu UE i zatrudnienie
przeliczone średniorocznie proporcjonalnie do tych wynagrodzeń, należy
wykazać w formularzu PZ-UE.
Na formularzu PZ-1 nie ujmuje się zatrudnienia i wynagrodzenia członków
korpusu służby cywilnej, wykazywanego w formularzu PZ-1A.
38. Formularz PZ-1A:
1) plan zatrudnienia i wynagrodzeń sporządza się na formularzu PZ-1A dla
państwowych jednostek budżetowych w podziale na część, dział i rozdział
klasyfikacji dochodów i wydatków dla członków korpusu służby cywilnej
(w tym również wchodzących w skład służby zagranicznej);
2) wynagrodzenia należy planować łącznie z podwyżkami, w podziale na
wynagrodzenie zasadnicze, dodatki służby cywilnej i dodatki zadaniowe;
3) w objaśnieniach do projektu planu zatrudnienia i wynagrodzeń omawia się
zmiany planu na rok 2009, podając, na podstawie jakich decyzji dokonano
zmian, oraz projekt planu na 2010 r.;
4) wydatki z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla pracowników
państwowej sfery budżetowej planuje się w wysokości 8,5% sumy
wynagrodzenia, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r.
o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery
budżetowej;
5) w przypadku osób, których wynagrodzenia finansowane są z dwóch źródeł:
- w lp. 1 i 2 formularza PZ-1A, w wierszu: „w tym: związane z realizacją
zadań finansowanych z udziałem środków z budżetu UE” należy wykazać
wynagrodzenia finansowane ze środków z budżetu UE i zatrudnienie
przeliczone średniorocznie proporcjonalnie do tych wynagrodzeń,
- w lp. 3, 4 i 5 formularza PZ-1A, należy wykazać wynagrodzenia
finansowane z budżetu państwa, podawane z czwartą cyfrą „0”,

2
1


strony : 1 ... 100 ... 140 ... 151 . [ 152 ] . 153 ... 160 ... 173

Dokumenty związane z tym projektem:



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Akty prawne

Rok NR Pozycja

Najnowsze akty prawne

Dziennik Ustaw z 2017 r. pozycja:
1900, 1899, 1898, 1897, 1896, 1895, 1894, 1893, 1892

Monitor Polski z 2017 r. pozycja:
938, 937, 936, 935, 934, 933, 932, 931, 930

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: