eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Świąteczne zakupy online: zwrot towaru

Świąteczne zakupy online: zwrot towaru

2015-12-13 00:40

Przeczytaj także: Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców?


W jakim stanie powinien być zwracany towar?


Kupując w sklepie internetowym, konsument ma pełne prawo obejrzeć i wypróbować daną rzecz, tak jak mógłby to zrobić w normalnym, stacjonarnym sklepie. Może zatem przymierzyć odzież lub buty, zdjąć opakowanie, ale tylko, gdy jest to konieczne do przetestowania rzeczy i jeżeli produkt udostępniono w sklepie stacjonarnym bez opakowania do obejrzenia. Kupując toster, można go wyjąć z opakowania, obejrzeć, zbadać jakie ma funkcje, sprawdzić czy się włącza, ale nie można już zrobić nim tostów. Przy zakupie butów można je przymierzyć, przejść się po pokoju, ale nie można iść w nich na spacer.

A co, jeśli towar jest zniszczony?


W niektórych wypadkach dozwolone testowanie może doprowadzić nawet do całkowitego zniszczenia towaru. Nie oznacza to jednak, że konsument otrzyma pełną zapłatę za zwrócony towar.
Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy – wyjaśnia ekspert z Rzetelnyregulamin.pl.

Prawo klienta do odstąpienia od umowy zakupu nie zależy od stanu, w jakim towar wrócił do sklepu. Można odesłać rzecz nawet całkowicie zniszczoną, np. porysowany monitor komputera. W takim przypadku, w pierwszej kolejności strony umowy powinny spróbować porozumieć się co do procentowego określenia zużycia przedmiotu. Jeżeli jednak nie dojdą do konsensusu, kwestię tę będzie musiał rozstrzygnąć sąd.

Warto dobrze znać swoje prawa, aby w razie chęci zwrotu towaru, np. nieudanego prezentu, móc zwrócić go do e-sklepu. Miejmy też na uwadze „szał świątecznych zakupów”, warto przemyśleć zakup, jakiego dokonujemy przez internet.

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Zwrot uszkodzonego towaru

    Kasia_Mala / 2015-12-14 11:37:46

    Apel do konsumentów - zwróćcie jednak uwagę na to, od kogo kupujecie dany produkt. Nie chodzi tylko o to czy strona wygląda ciekawie czy aukcja jest estetycznie przygotowana. Sprawdźcie przede wszystkim to czy kupujecie od OSOBY PRYWATNEJ czy od OSOBY FIZYCZNEJ (tj. firmy). Jeśli kupicie od osoby prywatnej to niestety - NIE MACIE PRAWA DO ZWROTU TOWARU, ponieważ ustawa o prawach konsumenta was w tym wypadku nie chroni. Kupujcie więc tylko od firm - wtedy macie 100% pewność, że cokolwiek by się działo, macie 14 dni na zwrot!
    Jeśli natomiast sprzedajecie w sieci pamiętajcie, że macie obowiązek przyjąć zwrot nawet uszkodzonego towaru! O tym więcej przeczytacie tu -> http://prawoecommerce.pl/zwrot-uzytego-produktu-czy-sprzedawca-musi-go-przyjac-w-ramach-odstapienia-od-umowy/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: