2015-12-13 00:40
Świąteczne zakupy online © vladimirs - Fotolia.com
Przeczytaj także: Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców?
W myśl tego zapisu internauci mogą zwrócić towar kupiony zarówno przez internet, przez telefon czy też w ramach sprzedaży wysyłkowej – wymienia Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl. – W przypadku zakupu dokonanego za pośrednictwem platformy Allegro możemy zwrócić produkt kupiony zarówno za pomocą Kup teraz czy w licytacji, jednak sprzedawcą musi być firma, a nie osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej – dodaje ekspert.
fot. vladimirs - Fotolia.com
Świąteczne zakupy online
Polacy coraz częściej robią zakupy online, jednak nie zawsze są świadomi, na jakich zasadach mogą zwrócić zakupiony towar.
Przydatne linki:
Poradnik kupującego
W sytuacji, gdy dostawa towaru do konsumenta jest „gratis”, czyli została wliczona w cenę towaru lub przedsiębiorca sam bierze na siebie jej koszty, to sprzedający musi zwrócić całą kwotę, jaką klient zapłacił za towar – mówi Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl. – Przedsiębiorca nie może spieniężyć „gratisu” i obciążyć konsumenta kosztami wcześniejszej dostawy, która była darmowa – dodaje ekspert.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Zwrot towaru w e-commerce
Sklep internetowy: obowiązki e-przedsiębiorcy
Co zmieniły nowe prawa konsumenta?
E-commerce: kto płaci za zwrot towaru?
Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców? Część 2
Sklep internetowy: nowe obowiązki informacyjne
Większe prawa konsumenta
E-commerce pod presją. Nadchodzi nowa ustawa konsumencka
Zakupy online w krajach egzotycznych - 7 porad
Kasia_Mala / 2015-12-14 11:37:46
Apel do konsumentów - zwróćcie jednak uwagę na to, od kogo kupujecie dany produkt. Nie chodzi tylko o to czy strona wygląda ciekawie czy aukcja jest estetycznie przygotowana. Sprawdźcie przede wszystkim to czy kupujecie od OSOBY PRYWATNEJ czy od OSOBY FIZYCZNEJ (tj. firmy). Jeśli kupicie od osoby prywatnej to niestety - NIE MACIE PRAWA DO ZWROTU TOWARU, ponieważ ustawa o prawach konsumenta was w tym wypadku nie chroni. Kupujcie więc tylko od firm - wtedy macie 100% pewność, że cokolwiek by się działo, macie 14 dni na zwrot!
Jeśli natomiast sprzedajecie w sieci pamiętajcie, że macie obowiązek przyjąć zwrot nawet uszkodzonego towaru! O tym więcej przeczytacie tu -> http://prawoecommerce.pl/zwrot-uzytego-produktu-czy-sprzedawca-musi-go-przyjac-w-ramach-odstapienia-od-umowy/
[ odpowiedz ] [ cytuj ]
Telefonicznie pani zaproponowała biznes plan na bezzwrotną dotację z EFS na rozwój firmy wraz z płytą. Poinformowała mnie, że gdybym miała ...
Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono ...
Kredyt gotówkowy czy samochodowy - co wybrać? REKLAMA
Gospodarka UE przed kolejnym testem, lepiej na rynku pracy
Próba kontynuacji odbicia cen akcji w górę
Praca zdalna czy stacjonarna: jak funkcjonują firmy?
Zdolność kredytowa: kogo i gdzie stać na zakup mieszkania?
SEAT Tarraco e-Hybrid FR
Ceny mieszkań pokonują inflację