  • 201. Data: 2012-08-09 07:18:22
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > Dlaczego organa państwowe sponsorują zagraniczne korporacje?

    Monopol.

    > Kto odpowiada za wywalanie publicznych pieniędzy na komercyjne
    > oprogramowanie?

    Sejm.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 202. Data: 2012-08-09 07:20:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 03.08.2012 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > bo zaden policjant nie nauczy sie obslugiwac linuxa.

    Moja sześcioletnia córka nie ma z tym żadnych problemów
    (i to nie od dziś). Czy Ty aby nie obrażasz policjantów? :-)

    BTW: fajny flejm :-) Szykuję cipsy i colę :-)

  • 203. Data: 2012-08-09 07:41:11
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.08.2012 Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Raz postawiony linux działa, do momentu, aż nie trzeba coś mu
    > doinstalować, a po kilku latach jest problem, bo zbyt dużo rzeczy
    > powiązanych jest z jądrem i bibliotekami.

    Dobrze, że mój stary laptop z Lennym o tym nie wie i wciąż mogę
    mieć najnowszego Firefoksa i aktualnego flash playera ;-)
    A poważnie- to zależy. Nikt nie broni np. mieć statycznych
    wersji softu.

    > na raz postawiony windows, jesli tylko dla danej wersji windowsa
    > wychodzi dane oprogramowanie, instalujesz bez problemu.

    Nie zauwazyłeś przypadkiem, że sformułowanie "jeśli tylko dla danej
    wersji windowsa wychodzi dane oprogramowanie" neguje Twój argument?

    Równie dobrze (i zgodnie z prawdą!) można napisać "jeśli tylko
    dla danej wersji Linuksa wychodzi dane oprogramowanie, instalujesz
    bez problemu".

  • 204. Data: 2012-08-09 07:52:36
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 04.08.2012 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał/a:

    > A bez metafor to masz Active Directory, deployment i instalację przez GPO.

    A dla Linuksa masz
    http://spacewalk.redhat.com/
    http://www.ocsinventory-ng.org/en/about/features/dep
    loyment.html
    http://m23.sourceforge.net/
    i wiele innych.

    Plus oczywiście 100% komercyjne rozwiązania w rodzaju Tivoli.

  • 205. Data: 2012-08-09 08:13:50
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 08.08.2012 Ajgor <n...@...pl> napisał/a:

    > Po za tym zarzuciles mi tu wiele klamstw. Czyzbys byl fanatykiem linuksa? :)
    > Slepie powtarzanie "klamstwo klamstwo klamstwo" na to wskazuje.

    Nazwanie kłamstwa kłamstwem nie czyni nikogo fanatykiem Linuksa.

    > No i nie odniosles sie do tego, co napisalem o Holandii. To byly szeroko
    > znane FAKTY. Jak myslisz. Dlaczego Holendrzy uciekli
    > od linuksa? Za dobry byl? Czy moze okazalo sie, ze OpenOffice nie dorasta
    > Office'owi do piet?

    Nie znam sprawy, ale zapewne dlatego, że było za drogo (jak nie wiadomo,
    o co chodzi, to chodzi o pieniądze). System operacyjny endpointów to akurat
    najmniejszy element kosztu całego systemu informatycznego
    (zwłaszcza, że wskutek monopolu dostaniesz Windows z praktycznie każdym
    nowym komputerem, praktycznie darmo). Dodaj do tego koszt wdrożenia
    tudzież stworzenia/przeportowania potrzebnych aplikacji.

    I nie, nie namawiam, by w policji wdrażać Linuksa. Wolałbym uproszczenie
    przepisów :-)
    Choć można by się zastanowić, czy nie rozważyć wdrożenie w policji
    pracy terminalowej na przykład.

    Ale najprościej przynieść na własnym pendrive/poprosić o ściągnięcie
    mplayera/vlc z kompletem kodeków. Nawet instalować nie trzeba.

    A waść chrzanisz od rzeczy, zwłaszcza obwiniając system operacyjny
    o jakość tworzonych nań wybranych programów. Pod Windows to dopiero
    jest stado szajsu (co wynika zwyczajnie z faktu, że dla Win tworzone
    jest gross oprogramowania), najczęściej jeszcze za spore pieniądze...

  • 206. Data: 2012-08-09 08:53:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2012 00:21, Ajgor pisze:

    > Taaa... Zapomniales, ze bezmyslne wpisywanie znakow z klawiatury nic nie da.
    > Trzeba jeszcze znac milion polecen konsoli, a do kazdego polecenia milion
    > parametrow :)

    Nie, nie trzeba.

    > Jesli jest animacja, lub film, to jak najbardziej. Mozesz miec w dwoch
    > oknach pliki, a mozesz w jednym drzewo plikow, a w drugin ich podglad.
    > Lacznie z animacjami, filmami itd :) Masz na prawde mala wiedze o
    > mozliwosciach programow windowsowych. Pewnie dlatego zachwalasz linuksa.

    Nie ja mam małą wiedzę, tylko ty jesteś dość tępawy.

    Mój powyższy sarkazm był skierowany nie w stronę TC, który właśnie
    słusznie podejrzewałem "o takie wodotryski", tylko w twoją stroną - że
    tak potrzebujesz "błyskotek na choince", że animacja kopiowania czy
    pogląd pliku z filmem podczas porządkowania dysku są dla ciebie
    krytycznymi funkcjami takiego programu.

    > A czy ja mowilem ze total commander nie od zawsze?

    Nie, ty pisałeś o tym, jak o jakieś super-ekstra-wyrafinowanej funkcji.
    A dla każdego "linuksiarza" jest to coś podstawowego i oczywistego.

    > Zdziwisz sie. W total Commanderze tez nie ma :) Ale za to na kazdym pliku
    > moge wykonac wiecej operacji niz Ty w tym swoim prymitywnym programiku. Ty

    I znowu kłamiesz.

    > zeby zrobic to, co ja jednym kliknieciem, musisz otworzyc konsole i pol
    > godziny wpisywac komendy :)
    > Na przyklad zmienic CHMOD-y plikow na serwerze Ftp:)

    Bredzisz. No, chyba że masz jakiś potężny niedowład/niezborność dłoni i
    wpisanie jednego znaku zajmuje ci parę minut. Ale to nie jest norma.

    > Albo z cudzej strony
    > www sciagnac pliki php prosto na swoj dysk :)

    > Tego chyba w ogole nie zrobisz :) Poczty pewnie tez nim nie przejzysz. Ach
    > tak. Masz do tego programy. Ja tez. Mnostwo :)
    > Wiesz czego mi brakowalo w linuksie? Programu pocztowego, ktory by
    > jednoczesnie obslugiwal wiele kont pocztowych dla wielu kont uzytkownikow

    Dziwne, bo ja mam.

    > systemu. Jak chcesz sprawdzic konto innego uzytkownika, musisz sie
    > przelogowac.

    Nie, nie muszę.

    > Ja w The Bat-cie moge sprqawdzac poczte jednoczesnie wszystkich
    > uzytkownikow :)

    Użytkownicy nie powinni mieć wzajemnego dostępu do swoich skrzynek.

    > To taki jeden maly przyklad tego, czego mi brakowalo w
    > linuksie.

    Wiesz, patrząc na to, jak spieprzyłeś konfigurację swojego programu
    pocztowego (brak oznaczenia kodowania, chrzanienie polskich znaków u
    innych, brak polskich znaków u ciebie) nie dziwię się twoim powyższym
    problemom - po prostu jesteś skrajnie niekompetentny.

    > Przykladowy plik fstab"

    Plik to nie "komenta". Co to w ogóle jest?

    [ciach]

    > Daj Ty spokoj. Mial bym sie bawic takimi bzdurami? Zanim Ty tu znajdziesz,
    > co chcesz zmienic, ja zdaze piec dyskow zamontowac myszk? :)

    Bredzisz i tyle.

    > Oczywiscie ze rozumiem.

    I znowu kłamiesz.

    > Ale nie rozumiem belkotu.

    Dla idioty wszystko co wykracza poza jego zrozumienie to bełkot.

    [ciach]

    > No i wytlumaczyles wszystko to,. o czym, ja mowie od poczatku :)
    > Linuks to jest system dla FANOW ktorzy lubia DLUBAC. I jak chca, niech sobie
    > dlubia. Ja im nie bronie. Ale...

    No beton...

    Ja ci, drogi odporny na wiedzę i trudny do zarąbania winfanboju,
    tłumaczę skąd się bierze intensywność "shop talk" u pasjonatów. Nie z
    tego, że MUSZĄ dłubać, ale z tego że CHCĄ. Zwykły użyszkodnik nie musi
    nawet wiedzieć, co chodzi "pod spodem".

    > Wyobrazasz sobie, ze policjanci, zamiast chodzic na patrole, siedza na
    > komendzie i DLUBIA w linuksie?:)

    > BUUUHAAHAAAAA... Jak bys zobaczyl mojego windowsa, to zwatpil bys w linuksa

    I znowu kłamiesz.

    > :) Mowie Ci - mialem linucha. Mam winde.
    > Wiem na prawde o czym mowie.

    Nie, nie wiesz. Nie potrafisz nawet poczty poprawnie skonfigurować.

    > Przepraszam. Rutynowe restarty sam dodales od siebie. Ja nie bardzo wiem, o
    > czym mowisz. Nie mam zadnych restartow. W zasadzie nigdy. Chyba ze cos
    > instaluje.

    Och, tak, jedna z moich ulubionych cech windows "zainstalowano program i
    trzeba teraz zresetować komputer"...

    > Fakt. mam jeden taki plik. Mam w nim... zaraz sprawdze... 1150 e-maili.
    > najstarszy sprzed 7 lat. Tak. Od 7 lat uzywam jednego programu pocztowego,
    > bo jest tak dobry, ze nie zmieniam. Bata. Nie wiem, co robisz z poczta ze
    > masz tak duza.

    Nie ja tylko użyszkodnicy. Używają jedynie słusznego oprogramowania
    jedynie słusznej firmy. I przesyłają sobie wzajemnie zdjęcia (służbowe).

    [ciach]

    > Sam se poszukaj, Musisz miec wszystko podstawione pod nos? Mi sie nie chce
    > :)

    Czyli opowiadasz bajeczki.

    [ciach]

    > Oczywsicie ze wyrzuca. Mase takich stron, bo jest masa ludzi, ktorzy by
    > chcieli, ale nie moga :) Wiec wrzucaja pytania na forach. Forum producenta
    > az sie gotuje od takich problemow. Pod Windowsem nie ma problemow :)
    > Ah.. Znalazlem :) Opis instalacji. Trzeba sobie sciagnac zrodla jakiegos
    > sterownika napisanego przez uzytkownika i samemu skompilowac :)

    Z reguły sprowadza się to do wydania dwóch krótkich poleceń.

    > Nigdy jeszcze pod windowsem nie musialem nic kompilowac, zeby zainstalowac

    Ale gdybyś musiał, to być nie mógł. Bo nie ma źródeł.

    > :) Pod linuksem to raczej normalne. Taki przenosny system, ze pod kazda

    Nie, opcjonalne.

    > dystrybucje trzeba osobno kompilowac programy w czasie instalacji :) I w
    > czasie kompilacji sie pocisz, czy po skompilowaniu sie nie pogryzie z jakims
    > repozytorium, ktore bylo wczesniej zainstalowane. Jakos nie widze

    Znowu totalny fałsz piszesz.

  • 207. Data: 2012-08-09 08:54:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.08.2012 23:52, Ajgor pisze:
    > U?ytkownik "Andrzej Lawa" napisa? w wiadomo?ci

    > Aha. Rozumiem. Jak ja opisuje cos, co mozna sprawdzic, to bez myslenia
    > odpowiadasz "klamczuszek". A jak Ty naklepiesz bzdur, to sie nazywa
    > "analogia". Jestes prawnikiem i politykiem w jednym? :)

    Drogi kłamco, wyraźnie napisałem wcześniej, że to co piszę to analogia.

  • 208. Data: 2012-08-09 08:57:16
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    > +++
    > [...]
    > SUSE Linux 10.0 wyróżnia się na tle innych dystrybucji Linuksa łatwością
    > i komfortem obsługi, udostępniając miłośnikom informatyki i użytkownikom
    > domowym wszystko co niezbędne do rozpoczęcia przygody z Linuksem.
    > Poza w pełni funkcjonalnym pulpitem w skład systemu SUSE Linux 10.0
    > wchodzi ponad [...]

    Zaraz zaraz. Czy powyzszy tekst nie sugeruje, ze INNE dystrybucje linuksa sa
    trudne i niekomfortowe w obsludze? :)
    A podobno to jest latwy system :)

  • 209. Data: 2012-08-09 09:06:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Jak rozumiem, nic a nic nie kojarzy się to z reklamą.

    Jak dla mnie to jest "reklama" w takim samym sensie, jak opinia
    sprzedawcy/producenta o swoim produkcie umieszczona na pudełku stojącym
    na półce.

    > Czysto i merytorycznie REKLAMĄ, mającą na celu zwiekszenie
    > SPRZEDAŻY. BTW: w tym świetle pozycja "brak towaru" jest
    > reklamą samą w sobie ;)

    Raczej jest to antyreklama sklepu. SuSE 10.0 to starożytna historia - to
    dystrybucja sprzed, o ile mnie pamięć nie myli, jakichś 8 lat.

    [ciach]
    > Ale czy ten wątek nie powinen być FUTowany na ..advocacy?

    Może...

  • 210. Data: 2012-08-09 09:25:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-09 07:41, Dominik & Co pisze:

    > Dobrze, że mój stary laptop z Lennym o tym nie wie i wciąż mogę
    > mieć najnowszego Firefoksa i aktualnego flash playera ;-)

    a co ma piernik do wiatraka?

    > Nie zauwazyłeś przypadkiem, że sformułowanie "jeśli tylko dla danej
    > wersji windowsa wychodzi dane oprogramowanie" neguje Twój argument?

    Jest kwestia czasu supportu danej wersji - dlatego napisalem, że
    sprawdza się sam linux, ale w większych instytucjach niestety trzeba
    pomysleć o własnej dystrybucji, aby móc kontrolować zgodność kolejnych
    upgrade'ów z binarkami posiadanymi od firm trzecich.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl