  • 1. Data: 2012-08-03 22:17:05
    Temat: Nota obciążeniowa
    Od: asuszek <a...@g...com>

    W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy notę od hurtowni o następujacej treści:

    Płatność za zakupione przez Państwo towary dokonana została po upływie terminów
    wymagalnpści kwoty wynikającej z wystawionych Państwu faktur VAT. W zwiazku ze zwłoką
    w płatności Spółka.... poniosła szkodę obejmującą koszty odzyskania od Państwa
    zapłaty ceny za zakupione towary. Suma do zapłaty 100,00 zł. Podstawą prawną
    naliczenia powyższej należnosci jest 481 par 3 kodeksu cywilnego w zw. z art. 476
    kodeksu cywilnego i art. 361 kodeksu cywilnego.

    Jak wynika z tego listu nie zapłacono zobowiązania w terminie i to jest prawdą ale
    zawsze jest wystawiane noty odsetkowe i one są płacone. 100 zł to nie jakaś
    zniewalająca kwota ale w oim odczuciu nie zależy im na kliencie bo pracując
    kilkanaście lat w firmie produkcyjnej nie spotkałam się z takim pismem. 100 zł to
    chyba trochę przesada bo wysłano jedno wezwanie do zapłaty listem zwykłym. Nie wiem
    czy listem poprosić ich o wypisanie co się składa na te 100 zł czy dać sobie spokój i
    po prostu przenieść się do innej hurtowni, a może jest inne wyjście z tej sytuacji.
    Jeżeli ktoś może pomóc to będę bardzo wdzięczna.

  • 2. Data: 2012-08-04 00:58:35
    Temat: Re: Nota obciążeniowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "asuszek" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Zapłacić im odsetki ustawowe i poinformować, że w pozostałej częsi mogą
    sobie iść do sądu.

  • 3. Data: 2012-08-04 08:22:13
    Od: "madzia z Pokładu idy" <M...@w...edu.com>

    >sobie iść do sądu.

    gdzie przegrasz. 100 zł to zwrot ich kosztów windykancji. Lpiej zapłać

    Mecenaska (K)

  • 4. Data: 2012-08-04 12:49:14
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Ale zastanawiam sie dlaczego 100 zł a nie np. 50 zł lub 1000 zł. Na jakiej podstawie
    te koszty są liczone, czy ja tez swoim kontrahentom mogę taką notę wystawić i wycenić
    sobie o tak z nieba ze ponisłam 100 zł kosztów (i ostatni raz bym takiego klienta u
    siebie widziała) Czy napisać pismo skąd ta kwota się wzięła. Bo jak napisałam
    dostałam jedno wezwanie do zapłaty i tyle nawet telefonu żadnego nie było. Czy
    odesłać im tą notę z adnotacją że nie zgadzam się na nią i jej nie zapłacę.

  • 5. Data: 2012-08-04 18:35:19
    Temat: Re: Nota obci??eniowa
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.08.2012 00:58, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "asuszek" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zapłacić im odsetki ustawowe i poinformować, że w pozostałej częsi mogą
    > sobie iść do sądu.

    A wcześniej sprawdzić czy nie ma jakiejś umowy i zdefiniowanych w niej
    kar umownych.

    p. m.

  • 6. Data: 2012-08-05 00:11:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.08.2012 22:17, asuszek pisze:
> [...]
    > towary. Suma do zapłaty 100,00 zł. Podstawą prawną naliczenia powyższej
    > należnosci jest 481 par 3 kodeksu cywilnego w zw. z art. 476 kodeksu

    ROTFL

    Zakładając, że nie miałeś w umowie jakichś kar umownych, to generalnie
    mogą spadać na drzewo banany prostować.

    Swoją drogą: co to za naciągacze?

  • 7. Data: 2012-08-09 00:41:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Aug 2012, m wrote:

    ps.com...

    > A wcześniej sprawdzić czy nie ma jakiejś umowy i zdefiniowanych w niej kar
    > umownych.

    Kar umownych za *spóźnienie płatności*?

    Mylę się, czy SN już jednak wydawał wyroki, że w przypadku należnej
    płatnosci pieniężnej wierzycielowi przysługują <lista> odsetki umowne
    lub ustawowe <koniec listy>, bo tak wynika z KC?

    Tak BTW: jakieś ryczałtowe odszkodowanie (w stylu kary umownej) IMVHO
    mogłoby być dopuszczalne prawne. Tak "na zdrowy rozum".
    Ale AFAIR nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-08-09 00:47:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    [...]
    > Zakładając, że nie miałeś w umowie jakichś kar umownych, to generalnie mogą
    > spadać na drzewo banany prostować.

    Ponowię pytanie zadane w poście obok: czy SN przypadkiem nie wydawał
    już wyroków, stwierdzających jasno i wyraźnie, że równie jasno i wyraźnie
    zapisane słowo "niepieniężnego" w art.483 KC najzwyczajniej wyklucza
    wszelkie postacie kar umownych nakładanych w zamian lub obok odsetek
    (z tytuły opóźnienia zapłaty)?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-08-12 12:46:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > zapisane słowo "niepieniężnego" w art.483 KC najzwyczajniej wyklucza
    > wszelkie postacie kar umownych nakładanych w zamian lub obok odsetek

    Ach, słuszna uwaga! Czyli nawet jeśli miał, to mogą spadać ;)

  • 10. Data: 2012-08-13 23:43:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Aug 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Ach, słuszna uwaga! Czyli nawet jeśli miał, to mogą spadać ;)

    O toto, zbytnio zawężałeś pole manewru :D

    pzdr, Gotfryd