  • 211. Data: 2012-08-09 09:49:34
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2012 Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał/a:

    > a co ma piernik do wiatraka?

    No jak co? Ponoć miał być problem ze starym Linuksem
    gdy trzeba mu coś nowego doinstalować.
    Dałem więc przykład, jak to na starym, nie wspieranym
    i nie aktualizowanym Linuksie bezproblemowo instaluje
    się i działa nowe oprogramowanie.

    > Jest kwestia czasu supportu danej wersji - dlatego napisalem, że
    > sprawdza się sam linux, ale w większych instytucjach niestety trzeba
    > pomysleć o własnej dystrybucji, aby móc kontrolować zgodność kolejnych
    > upgrade'ów z binarkami posiadanymi od firm trzecich.

    Otóż to- kwestia suportu danej wersji. W przypadku Windows
    producent softu najczęściej wspiera jeszcze np. XP, w przypadku
    Linuksa częściej nie zawraca sobie tym głowy (bo prościej
    zaktualizować system). Nie oznacza to jednak cechy systemu
    jako takiego.

    No i, jak wspomniałem, są wersje statyczne, backporty itp.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 212. Data: 2012-08-09 09:55:53
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2012 Ajgor <n...@...pl> napisał/a:

    > Zaraz zaraz. Czy powyzszy tekst nie sugeruje, ze INNE dystrybucje linuksa sa
    > trudne i niekomfortowe w obsludze? :)

    Nie. Ten tekst sugeruje, że leniwy użytkownik Windows dostanie
    coś możliwie zbliżonego do swojego starego środowiska,
    żeby nie czuł się nieswojo. I tym mu się wyrządza krzywdę,
    bo potem taki myśli, że Linux to takie inne Windows.

    Stare i ciągle aktualne:
    http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/2008/08/14/linu
    x-to-nie-windows/

  • 213. Data: 2012-08-09 09:58:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-09 09:49, Dominik & Co pisze:

    > No jak co? Ponoć miał być problem ze starym Linuksem
    > gdy trzeba mu coś nowego doinstalować.

    lenny nie jest starą dystrybucją....

    > Dałem więc przykład, jak to na starym, nie wspieranym
    > i nie aktualizowanym Linuksie bezproblemowo instaluje
    > się i działa nowe oprogramowanie.

    przykład był nieadekwatny

> [...]
    > jako takiego.
    >
    > No i, jak wspomniałem, są wersje statyczne, backporty itp.

    Dlatego nie pisałem, że jest to niemożliwe, tylko, że jest to
    trudniejsze. Zresztą taki android to w zasadzie tez specyficzna
    dystrybucja linuksa....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 214. Data: 2012-08-09 10:14:43
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2012 Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał/a:

    > lenny nie jest starą dystrybucją....

    Za chwilę nie będzie już nawet oldstable. To jak stara ma być?

    > przykład był nieadekwatny

    To podaj kontrprzykład, adekwatny.

    Można też podać parę przykładów oprogramowania, które na XP
    nie "pójdzie", mimo znaczącego udziału tegoż w rynku.
    Co to udowodni?

    > Dlatego nie pisałem, że jest to niemożliwe, tylko, że jest to
    > trudniejsze. Zresztą taki android to w zasadzie tez specyficzna
    > dystrybucja linuksa....

    Owszem. I producent softu równie dobrze może stwierdzić "wspieramy
    Androida 2", a równie dobrze "nowoczesność w domu i zagrodzie,
    tylko Android 4".

  • 215. Data: 2012-08-09 10:43:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-09 10:14, Dominik & Co pisze:

    > Za chwilę nie będzie już nawet oldstable. To jak stara ma być?

    pisałem o 2 dystrybucje do tyłu, gdy znika większość repozytoriów.

    > Owszem. I producent softu równie dobrze może stwierdzić "wspieramy
    > Androida 2", a równie dobrze "nowoczesność w domu i zagrodzie,
    > tylko Android 4".

    Tak ale kupując dana wersję programu - wiesz na jaki sprzęt i
    automatyczna aktualizacja systemu nie powinna ci wykrzaczyć programu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 216. Data: 2012-08-09 10:55:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-09, Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > A dla Linuksa masz
    > http://spacewalk.redhat.com/

    RH Only.

    > http://www.ocsinventory-ng.org/en/about/features/dep
    loyment.html

    Jest też na Windows.

    > http://m23.sourceforge.net/
    > i wiele innych.
    > Plus oczywiście 100% komercyjne rozwiązania w rodzaju Tivoli.

    A jakieś w miarę przyjęte, standardowe rozwiązanie masz, czy
    będziesz potem szkolić każdego nowego admina?
    Jest coś co jest wspierane przez wszystkie główne dystrybucje oficjalnie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 217. Data: 2012-08-09 11:10:54
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > pisałem o 2 dystrybucje do tyłu, gdy znika większość repozytoriów.

    Lenny nie jest już wspierane i właśnie ma "zniknięte" repozytoria.
    ZTCW jedyne oficjalne to te z archive.debian.org.

    > Tak ale kupując dana wersję programu - wiesz na jaki sprzęt i
    > automatyczna aktualizacja systemu nie powinna ci wykrzaczyć programu.

    To wtedy wybierasz właśnie stabilną wersję systemu i instalujesz
    wyłącznie łaty bezpieczeństwa.

  • 218. Data: 2012-08-09 11:11:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.08.2012 10:55, Wojciech Bancer pisze:

    > RH Only.

    No i?

    loyment.html

    > Jest też na Windows.

    Straszne.

    > A jakieś w miarę przyjęte, standardowe rozwiązanie masz, czy
    > będziesz potem szkolić każdego nowego admina?

    Każdy admin wybiera sobie rozwiązanie dla niego najwygodniejsze lub
    przejmuje zastosowane przez poprzednika. W czym problem?

    W odróżnieniu od "szarego lusera" admin powinien mieć dość rozumu, żeby
    umieć przeczytać instrukcję.

    Może ty przez windowsy jesteś na tyle odrętwiały i otępiały, że w panikę
    wpędza ciebie każde narzędzie wyglądające nieco inaczej, niż "jedynie
    słuszne" z "boskiego nadania".

    > Jest coś co jest wspierane przez wszystkie główne dystrybucje oficjalnie?

    Co to są "wszystkie główne dystrybucje" i na czym ma polegać to
    "oficjalne wspieranie"?

  • 219. Data: 2012-08-09 11:19:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-09, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > No i?

    No to nie jest "dla linuksa" tylko "dla RH".

    [...]

    > Każdy admin wybiera sobie rozwiązanie dla niego najwygodniejsze lub
    > przejmuje zastosowane przez poprzednika. W czym problem?

    W braku standaryzacji, co podnosi koszty.

    [... nadęte odzywki urażonego fanboja ...]

    *ziew*.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 220. Data: 2012-08-09 11:26:31
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.08.2012 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał/a:

    > RH Only.

    No i? Przecież jak ktoś będzie implementował Linuksa w _korporacji_
    (np. w rzeczonej policji) to zdecyduje się raczej na jednolite
    rozwiązanie od jednego dostawcy, łącznie z supportem, nieprawdaż?
    Może to być RH, może być Novell- ale raczej nie będzie to mieszanka
    od Debiana Wheezy przez Fedorę i Ubuntu do LFS.

    loyment.html

    > Jest też na Windows.

    No i? Tivoli też. Rozwiązanie wieloplatformowe jest be?
    Możliwość zarządzania heterogenicznym środowiskiem
    to przecież zaleta, nie wada.

    > A jakieś w miarę przyjęte, standardowe rozwiązanie masz, czy
    > będziesz potem szkolić każdego nowego admina?
    > Jest coś co jest wspierane przez wszystkie główne dystrybucje oficjalnie?

    Na desktopach korporacyjnych naprawdę nie potrzeba mieć
    "wszystkich głównych dystrybucji"....

    Takiego rozwiązania nie ma i być nie może z prostej przyczyny-
    nie ma jednego Linuksa, nie ma centralnego zarządzania.
    Jeśli decydujesz się na Linuksa w korporacji wybierasz sobie
    parnera, który zapewni Ci rozwiązania, wdrożenie i szkolenia.
    Ze znalezieniem admina kumatego w rozwiązaniach wspomnianego
    RedHata nie powinieneś mieć specjalnego problemu.

    A jak chcesz dłubać sam, to przecież też możesz.