  • 91. Data: 2012-08-05 13:17:45
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.08.2012 13:01, Jawi pisze:

    > A kto mówi, że trudniejsze?

    Fanboje miksoryfa.

    > Nie będę wypisywał szczegółów, bo najzwyczajniej nie mogę i nie powinienem.

    Och, tajemnicza twarz w lufciku... Jak "cool".

    > Ale stopień skomplikowania jest bardzo duży, nie o wyklikanie chodzi bo

    ??

    > interfejs może być taki sam na jakimkolwiek systemie. Przecież to jasne
    > i nie o tym piszemy.

    Ależ właśnie o tym - łatwość obsługi systemów dla użytkownika.

    Dla fanbojów mikrosyfa "linux jest nie do przeskoczenia dla zwykłego
    użytkownika". A teraz proszę: sam piszesz, że interfejs może być taki sam...

  • 92. Data: 2012-08-05 13:41:55
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    W dniu 05.08.2012 12:33, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-08-05, PrivateLan <h...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No i pierwsze rozwiązanie z tych sensowniejszych. Teraz, pytanie jak
    > tworzyć grupy (każda z innym zestawem softu), dynamicznie przypisywać
    > do nich userów itp? To są podstawowe czynności przecież.

    Tak jak w Active Directory w M$, tylko tu wykorzystuje się doskonalsze
    oprogramowanie jak baza LDAP, które to tylko M$ zaimplementował (czyt.
    ukradł).
    W newralgicznych firmach można na Linuksie stosować szyfrowane
    połączenia pomiędzy serwerem i klientem LDAPS czego chyba nie ma w AD?
    Nie jestem administratorem takiej sieci, ale Linuksa wykorzystują na
    pewno najbogatsi tego świata - banksterzy na serwerach swoich central.
    Tam nikt nie pomyśli nawet o zastosowaniu Win Server.
    Nawet M$ nie wstydzi się korzystać z Linuksa http://bit.ly/K9IaCP

  • 93. Data: 2012-08-05 13:48:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-05 09:56, Użytkownik PrivateLan napisał:

> [...]
    >>> maszyn...), a potem komputery sobie same ściągą i zainstalują co

    > Widzę, że twoje doświadczenie o Linuksie opiera się na M$ i wypowiadasz
    > się o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia.
    > Przestań się kompromitować!

    Moje doświadczenie z Linuxem dotyczy tylko dwu dystrybucji więc
    bardzo chętnie poznam nazwę tej w której opisane problemy
    przy instalacji nie występują i samodzielnie to sprawdzę.
    Jak brzmi nazwa tej dystrybucji ?

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2012-08-05 15:26:27
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    W dniu 05.08.2012 13:48, RadoslawF pisze:

    > Moje doświadczenie z Linuxem dotyczy tylko dwu dystrybucji więc
    > bardzo chętnie poznam nazwę tej w której opisane problemy
    > przy instalacji nie występują i samodzielnie to sprawdzę.
    > Jak brzmi nazwa tej dystrybucji ?

    Słabe te doświadczenie:
    apt-get -y install pakiet

    *I nie potrzeba klikania potwierdzającego, bo to konsola*

    Ponadto w sesji ssh u klienta można otworzyć np. screen i nie trzeba
    czekać na zakończenie instalacji, tylko otwierać następnego.

  • 95. Data: 2012-08-05 16:48:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-05 15:26, Użytkownik PrivateLan napisał:

> [...]
    >
    > Ponadto w sesji ssh u klienta można otworzyć np. screen i nie trzeba
    > czekać na zakończenie instalacji, tylko otwierać następnego.

    To że instalujesz przez konsolę zamienia klikanie myszką na
    potwierdzanie z klawiatury.
    W dalszym ciągu pytanie brzmi w jakiej dystrybucji tak można
    robić jak piszesz bez potwierdzania instalacji potrzebnych
    pakietów ? Sprawdzę osobiście.

    Pozdrawiam

  • 96. Data: 2012-08-05 16:50:22
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    W dniu 05.08.2012 16:48, RadoslawF pisze:

> [...]
    > W dalszym ciągu pytanie brzmi w jakiej dystrybucji tak można
    > robić jak piszesz bez potwierdzania instalacji potrzebnych

    man apt-get
    Już dostałeś odpowiedź: opcja -y
    Znawco...

  • 97. Data: 2012-08-05 17:14:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-05, PrivateLan <h...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Słabe te doświadczenie:
    > apt-get -y install pakiet

    A jak pakiet wymaga zatwierdzenia licencji (żeby daleko nie szukać
    sun/oracle-java), to co robisz?

    > Ponadto w sesji ssh u klienta można otworzyć np. screen i nie trzeba
    > czekać na zakończenie instalacji, tylko otwierać następnego.

    A klient właśnie komputer wyłączy, i?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 98. Data: 2012-08-05 17:27:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-05, PrivateLan <h...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Tak jak w Active Directory w M$, tylko tu wykorzystuje się doskonalsze
    > oprogramowanie jak baza LDAP, które to tylko M$ zaimplementował (czyt.
    > ukradł).

    No konkretniej proszę. Nazwę narzędzia np., w jaki sposób to zrobić.
    Bo chyba nie przez SSH + skrypt jak podał Andrzej, prawda?

    Przede wszystkim chodzi o narzędzie znane, które zna każdy administrator,
    uznany standard, wspierane przez firmy, a nie dziubanie hakerskych
    skrypcików i wymyślanie koła.

> [...]
    > pewno najbogatsi tego świata - banksterzy na serwerach swoich central.
    > Tam nikt nie pomyśli nawet o zastosowaniu Win Server.

    Ale mówimy o serwerach sterujących workstacjami (problem początkowy to
    deployment na 12 tys workstacji), a nie o korzystaniu z linuksa jako
    takim.

    Zauważ, że ja nie odmawiam linuksowi takich możliwości, bo wiem
    że można to tam zrobić. Sam zarządzam dużym klastrem serwerów linuksowych.

    Zauważam tylko, że Andrzej się podkłada, a jak nie daj boże
    ktoś niedoświadczony się zasugeruje takimi rozwiązaniami,
    to jeszcze jakąś firmę o straty przyprawi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 99. Data: 2012-08-05 17:31:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-05 16:50, Użytkownik PrivateLan napisał:

    > man apt-get
    > Już dostałeś odpowiedź: opcja -y
    > Znawco...

    W jakiej dystrybucji panie udający znawcę ?

    Pozdrawiam

  • 100. Data: 2012-08-05 17:39:14
    Od: PrivateLan <h...@n...pl>

    W dniu 05.08.2012 17:14, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-08-05, PrivateLan <h...@n...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A jak pakiet wymaga zatwierdzenia licencji (żeby daleko nie szukać
    > sun/oracle-java), to co robisz?

    Nie wiem, nie szukałem takich rozwiązań, bo nie było mi to potrzebne
    lecz na pewno znalazł bym np. za pomocą lynksa, którym można sterować z
    pliku lub inne.

    > A klient właśnie komputer wyłączy, i?

    Nie wiem czy mógłby, bo trwa sesja roota.
    Chyba, że na reset.