  • 1. Data: 2012-08-02 11:10:56
    Temat: Oferta czy spam
    Od: f...@g...pl

    Czy jeżeli zaczerpniemy adresy użytkowników z serwisu z nieruchomościami i napiszemy
    do każdego z nich indywidualnego maila z propozycją aby również do naszego serwisu
    dodał ogłoszenie, wysyłając każdego maila indywidualnie i tytułując do bezpośrednio
    do danej osoby to czy to będzie spam?

    Chodzi o prawne podejście do tematu.

  • 2. Data: 2012-08-02 12:36:54
    Temat: Re: Oferta czy spam
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2012, f...@g...pl wrote:

> [...]
    > do naszego serwisu dodał ogłoszenie, wysyłając każdego maila indywidualnie
    > i tytułując do bezpośrednio do danej osoby to czy to będzie spam?

    Oczywiście, bo o ile wprowadzenie do przepisów zakazu spamowania jest
    uzasadnione m.in. techniczną łatwością generowania takich treści,
    o tyle przepis dla swojej skuteczności nie odnosi się do metody, lecz
    jej skutków.
    Nie wolno wciskać niezamówionej reklamy, kropka.

    > Chodzi o prawne podejście do tematu.

    Prawnie reklamodawcy "ujawniają się" tak, że posyłają pojedyncze (nie
    zawierające ani słowa konkretnej reklamy) pytanie o chęć odbierania
    spamu z podaniem tematyki.
    IM*V**H*O, jeśli w pytaniu jest adres strony na którym można się
    zapoznać z zakresem potencjalnego spamu (ale nie jako "autolink"
    który usiłuje się sam otworzyć!) to ciągle jeszcze mamy "informację
    dla (potencjalnego) klienta", a nie reklamę.
    Może ktoś skrytykuje :), ale z tego co obserwuję, tak właśnie część
    firm robi - i nie jest to nadmiernie uciążliwe, ba, sam mam folder
    na takie przypadki :> (w odróżnieniu od typowych spamerów, "jeśli
    się nie wypiszesz potwierdzając tym samym że twój mail działa to
    będziemy cię bombardować spamem").

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-08-03 12:12:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/08/2012 11:36, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > na takie przypadki :> (w odróżnieniu od typowych spamerów, "jeśli
    > się nie wypiszesz potwierdzając tym samym że twój mail działa to

    owszem, jest upierdliwe i jest dokładnie takim samym spamem i dość
    żenującym sposobem na ominięcie przepisów.

    - Niech Pan weźmie ulotkę.
    - Chciałbym zapytać czy zgodzi się Pan abym zaoferował mu ulotkę.

    Ja wielkiej różnicy nie widzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2012-08-03 15:29:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote:

> [...]
    > sposobem na ominięcie przepisów.
    >
    > - Niech Pan weźmie ulotkę.
    > - Chciałbym zapytać czy zgodzi się Pan abym zaoferował mu ulotkę.

    A ja owszem.
    W przypadku "zapytania" to coś spamopodobnego dostaję RAZ.

    Zaś Twoje porównania ma się nijak - w przypadku spamu nie ma "niech pan
    weźmie ulotkę", tylko jest wciśnięcie ulotki do torby lub kieszeni.
    I jest różnica między wciskaniem takiej ulotki codziennie, a wciśnięciem
    jednorazowego "zapytania".
    Może inaczej - ja ją widzę.

    No i w końcu jesteśmy na .prawo - prawo również ją widzi :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-08-03 21:05:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 03/08/2012 14:29, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > jednorazowego "zapytania".
    > Może inaczej - ja ją widzę.
    >
    > No i w końcu jesteśmy na .prawo - prawo również ją widzi :)

    Niestety Polskie prawo widzi i co ciekawe - jedynie od Polskich firm
    takie idiotyczne zapytania otrzymuję. Efekt jest zgoła odwrotny i nawet
    gdybym przypadkiem potrzebował 200 ton stali w dobrej cenie, to na pewno
    nie kupię jej od osób reklamujących się w taki sposób.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2012-08-08 07:40:36
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 20:05:47 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > gdybym przypadkiem potrzebował 200 ton stali w dobrej cenie, to na pewno
    > nie kupię jej od osób reklamujących się w taki sposób.

    oni to tłumaczą tym, że reklama "powieszona na słupie" jest mało skuteczna,
    a jak wyslą 1000 zapytań, to trafi sie że ok. 10-15 osób akurat tego
    potrzebuje i zamawiają.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/Modlin/

  • 7. Data: 2012-08-08 12:14:44
    Od: "TrzyLinie" <t...@N...gazeta.pl>

    > oni to tłumaczą tym, że reklama "powieszona na słupie" jest mało skuteczna,
    > a jak wyslą 1000 zapytań, to trafi sie że ok. 10-15 osób akurat tego
    > potrzebuje i zamawiają.

    Są idiotami ci, którzy tak to tłumaczą: nie widzą, że reklama na słupie
    nie generuje kosztów dla odbierającego taką reklamę. Natomiast SPAM niestety
    bezpłatny dla odbierającego nie jest :-/ Nawet wspominane tu zapytanie o to,
    czy ktoś się zgodzi przyjąć SPAM jest SPAMem z tego punktu widzenia - przecież
    odebranie tego maila z pytaniem kosztuje odbiorcę maila, jego dostawcę sieci
    też kosztuje itd. To dlatego SPAM jest ZŁY, bo kosztuje odbiorcę :-/ A nasze
    prawo tu jeszcze kuleje przyzwalając na te idiotyczne, niby jednorazowe,
    zapytania o zgodę na SPAM.

    Marketoidy, którym się wydaje, że z 1000 osób osiągną uzysk 10-15 zapominają,
    że mogą przy okazji mieć "uzysk" tych, którzy zapamiętają tak idiotyczne
    działania i w przyszłości nie skorzystają z "usług" debilnych firm
    zatrudniających marketoidów... amen.

  • 8. Data: 2012-08-08 22:47:07
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "TrzyLinie" <t...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > sieci
    > też kosztuje itd. To dlatego SPAM jest ZŁY, bo kosztuje odbiorcę :-/

    Spam zawsze kosztuje. Reklama na słupie kosztuje konieczność odbierania
    niechcianego przekazu. I taka reklama w miejscach publicznych jest akurat
    najgorsza bo niepenalizowana nie daje wyboru.

  • 9. Data: 2012-08-09 00:33:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2012, kamil wrote:

    > idiotyczne zapytania otrzymuję. Efekt jest zgoła odwrotny

    A tu się zgadzamy.
    Ale to jest jakby "obok" tematu.
    Zabronili ofert handlowych, bo jakieś kryterium było potrzebne, w innym
    przypadku mielibyśmy na .prawo wątki "chcę pozwać byłego męża, bo napisał
    mi maila z pytaniem o podział majątku, a ja sobie takich maili nie życzę".
    Skoro mail w końcu do komunikacji służy, nie można zabronić "wszystkiego"
    :D

    pzdr, Gotfryd