  • 1. Data: 2012-08-01 10:02:02
    Temat: Przedawnienie międzypaństwowego długu
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Sezon ogórkowy trwa ;-)

    Czy dług zaciągnięty przez jedno państwo u drugiego przedawnia się?
    Jeśli tak, to po ilu latach?
    Jakiś czas temu trochę pieniędzy pożyczyła od nas Hiszpania.
    Prawdopodobnie oddali ledwo 10%.
    http://biznes.onet.pl/hiszpanski-dlug,18543,5205082,
    1,prasa-detal
    Podana w artykule kwota w PLN dotyczy obecnej ceny skupu złomu
    złota. A to były prawdopodobnie wyroby złote. Doliczając do tego
    ustawowe odsetki... Hiszpania jest nasza ;-) W sumie... hiszpańska
    pokojówka... czemu nie... ech... rozmarzyłem się...

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 2. Data: 2012-08-01 10:09:05
    Temat: Re: Przedawnienie międzypaństwowego długu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 08/01/2012 10:02 AM, Zbynek Ltd. wrote:
    > hiszpańska pokojówka... czemu nie... ech... rozmarzyłem się...

    a ty co? figurski ci sie marzy?
    a jakby ta pokojowka byla gruba i brzydka ....

  • 3. Data: 2012-08-02 12:46:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2012, Zbynek Ltd. wrote:

    > Elo
    >
    > Sezon ogórkowy trwa ;-)

    :)

    > Podana w artykule kwota w PLN dotyczy obecnej ceny skupu złomu złota.

    Abstrahując od meritum, w tym miejscu leży pies pogrzebany i wcale
    nie szczeka, a kwiczy.
    Otóż gdzieś widziałem wyrok w sprawie cywilnej, w której hipoteka
    była obciążona "równowartością w złocie". Gdzieś tak ze 100 lat temu.
    Tego złota trochę było (ale przyznam że nie pamiętam ile).
    Wiesz co zrobił sąd?
    Przeliczył tę "równowartość" na dzień zapisu w KW, zrewaloryzował,
    uznał że odsetki się nie należą i wydał wyrok, że wierzycielowi należy
    się jakiś grosz czy cóś podobnego. Grosz sztuk jedna, chyba że się
    mylę i wyszło kilkanaście groszy.
    Całkiem sporo, biorąc pod uwagę międzywojenną hiperinflację tudzież
    inflacje PRLowe i poPRLowe.
    :>
    Biorąc pod uwagę, że również w takich krajach jak USA państwo okresowo
    złoto "upaństwowiało" (zobowiązując do zamiany na dolary), wydaje się,
    że jedyną realną możliwością określenia "równowartości w złocie" jest
    głębokie zakopanie tego złota w ukrytym miejscu :>

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-08-03 15:19:40
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 01-08-2012 10:02, Zbynek Ltd. pisze:
    > Elo
    >
    > Sezon ogórkowy trwa ;-)
    >
    > Czy dług zaciągnięty przez jedno państwo u drugiego przedawnia się?
    > Jeśli tak, to po ilu latach?

    Prawem właściwym dla umowy pożyczki jest OIDP prawo pożyczkodawcy, czyli
    polskie. Nawet gdyby wyszło hiszpańskie, to idąc o zakład tam też już
    się to przedawniło. Ale przedawnione też można dochodzić przecież ;)

    --
    .B:artek.