  • 391. Data: 2012-08-20 14:19:15
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-08-20 13:51, Andrzej Lawa wrote:
    > Praktyka.

    IMHO, raczej myślenie życzeniowe i wiara w magiczne zaklęcia ;-)

    A często/gęsto to nie system jest porządny tylko złoczyńcy są niedouczeni.

    Piotrek

  • 392. Data: 2012-08-20 14:37:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2012 14:19, Piotrek pisze:

    > IMHO, raczej myślenie życzeniowe i wiara w magiczne zaklęcia ;-)

    Nie. Wiedza i doświadczenie.

    > A często/gęsto to nie system jest porządny tylko złoczyńcy są niedouczeni.

    Idealnego zabezpieczenia nie ma - zawsze ktoś może wejść z młotkiem albo
    EMP.

    W przypadku linuxa ewentualne "dziury" w systemie jeśli są, to są
    odkrywane w najgorszym przypadku mniej-więcej jednocześnie przez
    "dobrych" i "złych".

    Żeby program mógł "uwalić" system, musiałbyś znać jakieś luki w
    mechanizmach systemowych - bo procesy (nawet z programami-serwerami
    włącznie) nie muszą mieć takiego uprzywilejowania, żeby ich dziury mogły
    zagrozić stabilności systemu.

    Co więcej w dobie maszyn wirtualnych użytkownikom udostępnia się maszyny
    wirtualne, więc najwyżej user uwali "swój" wirtualny komputer.

  • 393. Data: 2012-08-20 15:23:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-08-20 14:37, Andrzej Lawa wrote:
    > Nie. Wiedza i doświadczenie.

    Litości ...

    Wiedzę i doświadczenie to sobie możesz wykorzystać do w miarę poprawnego
    skonfigurowania systemu i innych IDS-ów, które ewentualnie post factum
    pokażą Ci, że masz albo miałeś gości.

    Natomiast nie ma takiej opcji, ażebyś na podstawie wiedzy i
    doświadczenia wymyślił gdzie jeszcze mogą być dziury.

    Do tego są zupełnie inne procedury. Jednakowoż - mając na uwadze
    otwartość systemów (linuxowych), ich podatność na modyfikacje i
    najczęściej brak ustandaryzowanych procesów przy wdrażaniu zmian -
    raczej nikomu nie opłaca się tego stosować w amatorskich i
    ćwierć-profesjonalnych instalacjach. Czyli w takich jakie zapewne stoją
    u 99.99% userów, w tym korporacyjnych.

    > Idealnego zabezpieczenia nie ma - zawsze ktoś może wejść z młotkiem albo
    > EMP.

    Niezapewnienie fizycznej ochrony to zawsze jest poważna luka w
    bezpieczeństwie.

    > W przypadku linuxa ewentualne "dziury" w systemie jeśli są, to są
    > odkrywane w najgorszym przypadku mniej-więcej jednocześnie przez
    > "dobrych" i "złych".

    Aaa, czyli jednak myślenie życzeniowe ...

> [...]
    > mechanizmach systemowych - bo procesy (nawet z programami-serwerami
    > włącznie) nie muszą mieć takiego uprzywilejowania, żeby ich dziury mogły

    No a o czym to ja niby piszę od początku naszej konwersacji? Hę?

    > Co więcej w dobie maszyn wirtualnych użytkownikom udostępnia się maszyny
    > wirtualne, więc najwyżej user uwali "swój" wirtualny komputer.

    Albo i sąsiednie w HN jak admin nie za bardzo rozgarnięty ...

    Piotrek

  • 394. Data: 2012-08-20 15:41:00
    Od: Sonn <c...@p...pl>

    W dniu 2012-08-03 15:52, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko obnażasz swoją ignorancję.

    Tak. Maja komputery jeśli je sobie sami kupili. I jeśli ktoś w tym
    względzie obnaża swoją ignorancję, to niestety ale tylko ty

    --
    Sonn

  • 395. Data: 2012-08-20 16:18:51
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości

    > Ale jak to sprawdzasz? Robisz formalne dowody poprawności każdego
    > składnika tegoż systemu? Dajesz na mszę w intencji porządności używanego
    > software? Czy jeszcze jakoś inaczej?

    Nie wiesz jak? Sądząc po tych głupotach, jakie wypisuje o policji, jak ich
    ślepo broni zawsze w każdym wątku, sądze, że jest policjantem.
    Po prostu puka w obudowę i krzyczy "Otwierać Policja!!! Jesteście
    otoczeni!!!"
    Jak system sie nie otworzy, to znaczy, że jest zły. Trzeba wtedy zastosować
    środki przymusu bezpośredniego.

  • 396. Data: 2012-08-20 16:21:18
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Litości ...

    Zostaw. Nie Ty pierwszy i nie ostatni próbujesz mu coś wytłumaczyć. Ja już
    sobie odpuściłem. Szkoda czasu.

  • 397. Data: 2012-08-20 20:03:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2012 16:18, Ajgor pisze:
> [...]
    > ślepo broni zawsze w każdym wątku, sądze, że jest policjantem.
    > Po prostu puka w obudowę i krzyczy "Otwierać Policja!!! Jesteście

    ROTFL

    A ty jak kłamałeś, tak kłamiesz nadal. U ciebie to wrodzone? Rodzinne?
    Nabyte?

  • 398. Data: 2012-08-20 20:04:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2012 15:41, Sonn pisze:

    > Tak. Maja komputery jeśli je sobie sami kupili. I jeśli ktoś w tym
    > względzie obnaża swoją ignorancję, to niestety ale tylko ty

    Kolina, to ty?!

  • 399. Data: 2012-08-20 20:07:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.08.2012 16:21, Ajgor pisze:
    > Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości

    > Zostaw. Nie Ty pierwszy i nie ostatni próbujesz mu coś wytłumaczyć. Ja już
    > sobie odpuściłem. Szkoda czasu.

    Twoje "tłumaczenia" są jak tłumaczenia Todda Akina.

  • 400. Data: 2012-08-20 20:16:17
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" < napisał w wiadomości

    > ROTFL
    >
    > A ty jak kłamałeś, tak kłamiesz nadal. U ciebie to wrodzone? Rodzinne?
    > Nabyte?

    Przepraszam ale to nie było do Ciebie. Nie wtrącaj się.