  • 1. Data: 2017-11-10 01:02:24
    Temat: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    Cześć.

    Spółdzielnia, która zarządza budynkiem w którym mam mieszkanie (nie
    jestem członkiem, mam odrębną własność), postanowiła podłączyć się do
    miejskiej sieci ciepłowniczej (Warszawa). Jak przy CO uważam, że to
    niezły pomysł to przy zasilaniu ciepła wodą w kranach mam już wątpliwości.

    Ogólnie przeżyłbym to podłączenie, bo rzeczywiście plusem jest, że
    pozbędę się podgrzewacza gazowego (mimo że będzie drożej), ale
    spółdzielnia wpadła na pomysł, żeby obie rury z ciepłą wodą puścić
    wewnątrz mieszkań.

    Tragedia! Po pierwsze świeżo skończyłem remont i nie uśmiecha mi się
    teraz kucie podług i ścian, po drugie nie mam zwyczajnie miejsca! Nie
    wiem jak oni sobie to wyobrażają - mam wyrzucić wannę, sedes albo meble
    w kuchni?

    Ogólnie mają chodzić i zbierać podpisy pod poparciem, planuję wtedy
    dokładnie wypytać co wymyślili, jeżeli okaże się jednak, że powyższa
    opcja to jedyne na co wpadli i większość mieszkańców poprze ten pomysł,
    to jest jakiś sposób żeby wymusić na nich ominięcie mojego mieszkania?

  • 2. Data: 2017-11-10 08:48:06
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to jedyne na co wpadli i większość mieszkańców poprze ten pomysł, to jest
    > jakiś sposób żeby wymusić na nich ominięcie mojego mieszkania?

    Jeżeli mieszkanie jest odrębną własnością, a Spółdzielnia Mieszkaniowa jest
    tylko administratorem budynku, to Spółdzielnia nie może zmusić do inwestycji
    nie nakazanych ustawą. Oznacza to że aby podłączyć ciepłą wodę do mieszkania
    wymagana jest zgoda właściciela. Zgoda ta wymagana jest również dlatego że
    koszt podłączenia ponoszą właściciele mieszkań, a nie SM. Często SM grupują
    te płatności, rozbijają na raty, ale i tak końcowym płatnikiem jest zawsze
    właściciel mieszkania.

  • 3. Data: 2017-11-10 18:41:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >miejskiej sieci ciepłowniczej (Warszawa). Jak przy CO uważam, że to
    >niezły pomysł to przy zasilaniu ciepła wodą w kranach mam już

    Byc podlaczonym do EC i miec osobny piec do mycia rak ?
    To sie dopiero wydaje glupota :-)

> [...]
    >pozbędę się podgrzewacza gazowego (mimo że będzie drożej), ale
    >spółdzielnia wpadła na pomysł, żeby obie rury z ciepłą wodą puścić

    Bedzie obieg ? Ogolnie to wystarcza jedna.

> [...]

    >opcja to jedyne na co wpadli i większość mieszkańców poprze ten
    >pomysł, to jest jakiś sposób żeby wymusić na nich ominięcie mojego

    Spytaj o koszty ogrzewania, to sie zaraz okaze, ze masz sporo
    poplecznikow :-)

    J.

  • 4. Data: 2017-11-11 08:53:43
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > [...]
    >
    > Spytaj o koszty ogrzewania, to sie zaraz okaze, ze masz sporo poplecznikow
    > :-)

    U mnie 1m3 (czyli 1000 litrów) zimnej wody kosztuje 10 zł

    1m3 ciepłej wody z piecyka gazowego w łazience kosztuje około 14-19zł, to
    jest koszt zimnej wody+koszt jej podgrzania do ciepłej w miesiącach
    styczeń - czerwiec (trzy zimowe), oraz 13-16 zł w miesiącach
    lipiec -grudzień (trzy letnie).

    1m3 ciepłej wody z MPEC kosztuje 25-45 zł (zimna woda+koszt jej podgrzania).
    Duży rozrzut ceny jest skutkiem daty podłączenia. Im dłuższa eksploatacja
    tym drożej. 45zł za 1 m3 to cena w blokach w których podłączono ciepłą wodę
    ponad 15 lat temu. Są też wyraźne różnice ceny w zależności od bloku, rzędu
    do 5zł pomiędzy ceną w dwóch sąsiednich blokach.

  • 5. Data: 2017-11-11 13:53:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Nov 2017 08:53:43 +0100, Danusia napisał(a):

> [...]
    > jest koszt zimnej wody+koszt jej podgrzania do ciepłej w miesiącach
    > styczeń - czerwiec (trzy zimowe), oraz 13-16 zł w miesiącach

    masz tanszy gaz latem ?

    > 1m3 ciepłej wody z MPEC kosztuje 25-45 zł (zimna woda+koszt jej podgrzania).
    > Duży rozrzut ceny jest skutkiem daty podłączenia.

    U mnie [wroclaw] ciepla woda kosztuje 16 zl.
    Zimna 10.79. Czyli podgrzanie ~5.21 /m3

    Ale jak to spoldzielnia rozlicza to prawde mowiac nie wiem. A nie jest
    to takie proste.

    podgrzanie 1000l wody z 15 do 50 C wymaga 147MJ. czyli 40kWh.
    ~24zl w pradzie, ~4.80zl w gazie - o ile piecyk ma sprawnosc 100%,

    Woda moze i jest tania, ale calosc dosc droga.
    Patrzac w cennik - duza czesc kosztow przy CO stanowi "podlaczenie do
    sieci". Platne co miesiac. Ale byc moze w bloku/osiedlu jest to kwota
    znikoma, bo sie rozklada na duzo mieszkan.
    Ostatni sezon wyszedl 2200 zl - platne w ratach przez caly rok.
    Do tego moga dojsc koszta instalacji, pozniejszych remontow itp.

    I to jest to, co moze przekonac lokatorow do spuszczenia pomyslu :-)

    J.

  • 6. Data: 2017-11-11 15:22:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-11 o 13:53, J.F. pisze:

    > masz tanszy gaz latem ?

    Woda jest cieplejsza.

    > U mnie [wroclaw] ciepla woda kosztuje 16 zl.
    > Zimna 10.79. Czyli podgrzanie ~5.21 /m3

    U mnie zimna woda kosztuje 4,53zł, podgrzanie 16,50zł, czyli w sumie
    21,03zł. Jak kiedyś liczyłem ile kosztuje podgrzanie wody gazem
    (odkręcałem na ustalony czas, liczyłem ile zużyło gazu i wody), to gaz
    wychodził znacznie drożej.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-11-11 16:11:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-10 o 01:02, PlaMa pisze:

> [...]
    > opcja to jedyne na co wpadli i większość mieszkańców poprze ten pomysł,
    > to jest jakiś sposób żeby wymusić na nich ominięcie mojego mieszkania?

    Zarządca o niczym nie decyduje, macie wspólnotę więc to Wy jako
    właściciele, uchwałami większości, decydujecie co będziecie robić. Ale
    uwaga, tylko na części *wspólnej*, mieszkanie taką częścią nie jest.
    Jak się uprzesz, to bez prawomocnego wyroku sądu, o ile taki zapadnie,
    nikt Ci nic w mieszkaniu nie zrobi.

  • 8. Data: 2017-11-11 16:26:22
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > 21,03zł. Jak kiedyś liczyłem ile kosztuje podgrzanie wody gazem
    > (odkręcałem na ustalony czas, liczyłem ile zużyło gazu i wody), to gaz

    Na moim osiedlu w dwóch blokach w których zainstalowano ciepłą wodę w tym
    roku, podgrzewanie też ma cenę 16,50zł zimna jak pisałam 10 zł razem 26,50
    zł za 1 m3, natomiast w małym osiedlu obok w którym ciepła woda jest już od
    15 lat tylko podgrzewanie kosztuje 28 zł za 1m3 (razem 38zł).
    Ile kosztuje podgrzewanie gazem każdy może sobie sam obliczyć (tak mniej
    więcej rząd wielkości). Biorę z miesięcznych opłat ile zużywam wody (ja 10
    m3 - 100zł) oraz ile płacę za gaz miesięcznie (ja 65zł) czyli razem 165zł,
    to wychodzi około 16,5 zł za 1 m3 (3osobowa rodzina). Oczywiście nie jest to
    dokładnie, nie cała zimna woda jest podgrzewana i nie cały gaz idzie na
    podgrzewanie wody, natomiast te 165 zł to są konkretne pieniądze wydawane na
    wodę i gaz razem miesięcznie.

  • 9. Data: 2017-11-12 09:51:29
    Od: jotemon <j...@i...pl>

> [...]
    > opcja to jedyne na co wpadli i większość mieszkańców poprze ten pomysł,
    > to jest jakiś sposób żeby wymusić na nich ominięcie mojego mieszkania?

    Miałem ten sam problem. U nas ciepłą wodę do kranów poprowadzono w ten
    sposób, że główna instalacja biegła klatką schodową i lokalna z klatki
    przez przedpokój do łazienki. Kto chciał ten brał, a kto nie chciał, to
    nie. Byłem jedynym lokatorem w klatce, który "nie brał" i wkrótce
    gorzko tego pożałowałem - bo zostałem jedynym korzystającym z komina
    odprowadzającego spaliny z piecyka gazowego. W okresie zimowym, zimny
    przewód kominowy powodował odwrócony ciąg i piecyk wyposażony w
    bezpiecznik spalinowy gasł. Przedtem nigdy coś takiego nie zdarzało się.
    Żeby mieć ciepłą wodę trzeba było otwierać okno. Tak się nie dało żyć,
    wymiękłem i za dodatkową opłatą zamówiłem indywidualne podłączenie
    miejskiej ciepłej wody.

    Pozdrawiam i życzę trafnych przemyśleń.

    jotemon

  • 10. Data: 2017-11-12 13:52:06
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-12 o 09:51, jotemon pisze:

> [...]
    > się. Żeby mieć ciepłą wodę trzeba było otwierać okno. Tak się nie dało
    > żyć, wymiękłem i za dodatkową opłatą zamówiłem indywidualne

    Moja siostra mieszka w mieszkaniu otrzymanym od Ministerstwa Edukacji.
    Ostatnio wreszcie likwidowano tam piecyki gazowe (mieć taki piecyk w
    mieszkaniu to strach). Podłączano miejską ciepła wode. Siostra mieszka
    na parterze i przy okazji zrobiła sobie super remont-modernizacje
    łazienki. Ma pod sobą piwnicę, więc jakby co strzeliło w tych rurach to
    do piwnicy.

    --
    animka