  • 11. Data: 2017-11-13 08:51:58
    Temat: Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "jotemon" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:6a730b8d-cc0d-b40a-1ca8-93e210f0669b@interia.pl

    > Byłem jedynym lokatorem w klatce, który "nie brał" i wkrótce gorzko tego
    > pożałowałem - bo zostałem jedynym korzystającym z komina odprowadzającego
    > spaliny z piecyka gazowego. W okresie zimowym, zimny przewód kominowy
    > powodował odwrócony ciąg i piecyk wyposażony w bezpiecznik spalinowy gasł.

    O czym Ty piszesz? Przecież to niezgodne z prawami fizyki. O wiele bardziej
    prawdopodobne jest że ktoś złośliwie albo celowo przytkał Ci ten komin
    (dowodem jest konieczność otwierania okna). Z tych dwóch wariantów bardziej
    prawdopodobny jest CELOWO, bo to straszak dla kolejnych którzy chcieliby nie
    korzystać z usług firmy ciepłowniczej.

  • 12. Data: 2017-11-13 09:03:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, November 13, 2017 at 8:52:07 AM UTC+1, Danusia wrote:

    > O czym Ty piszesz? Przecież to niezgodne z prawami fizyki.

    E tam, chyba nigdy nie widzialac rozpalania w piecu na wsi ;)jak komin zimny, to
    ciagu nie ma i dym potrafi isc do pomieszczenia. W takim wypadku babcia wpychala
    gazety blisko komina i podpalala, zeby sie "przygrzal"

    > O wiele bardziej
    > prawdopodobne jest że ktoś złośliwie albo celowo przytkał Ci ten komin
    > (dowodem jest konieczność otwierania okna).

    Gdyby zatkali, to otwarcie okna nie pomoze. Jak spaliny nie ida w komin, to sie
    zwieksza temp. czujnika i wylacza piec. Otwarcie okna zmniejsz opory przeplywu (i
    oznacza, ze raczej nawiewnokow brakuje) - zbyt szczelene okna

    WS

  • 13. Data: 2017-11-14 08:48:07
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    przeplywu (i oznacza, ze raczej nawiewnokow brakuje) - zbyt szczelene okna
    ------------

    Ja nie napisałam że zatkali lecz przytkali, a to jest zasadnicza różnica.
    Jak wiadomo czyściciele kamiec nie takie rzeczy robili.
    Poza tym wróble ćwierkały że łapówka za podłączenie ciepłej wody wynosi
    500zł za jedno mieszkanie do podziału pomiędzy prezesa i przewodniczącego
    rady nadzorczej.

  • 14. Data: 2017-11-15 14:02:05
    Od: jotemon <j...@i...pl>

    Danusia pisze:

> [...]
    > wariantów bardziej prawdopodobny jest CELOWO, bo to straszak dla
    > kolejnych którzy chcieliby nie korzystać z usług firmy ciepłowniczej.

    1. Eksperyment - ustawiasz zapaloną zwykłą świeczkę koło piecyka i
    odchylenie płomienia wskazuje kierunek ciągu.

    2. Kominiarze stwierdzili odwrócony ciąg.

    3. Kolega, który znalazł się w tej samej sytuacji co ja doświadczał tego
    samego.

    4. Łazienka stała się najzimniejszym pomieszczeniem w mieszkaniu.

  • 15. Data: 2017-11-15 14:24:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-15, jotemon <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    > samego.
    >
    > 4. Łazienka stała się najzimniejszym pomieszczeniem w mieszkaniu.

    Wystarczy, że z jakiś powodów występuje różnica ciśnień tak, że niższe
    jest normalnie u Ciebie w mieszkaniu, niż nad kominem.

    Ciąg w normalnej sytuacji powstaje przy udziale ciepłego powietrza
    unoszacego się do góry owym kominem. Więcej tego powietrza, silniejszy
    ciąg. Mniej, mniejszy. Wcale nie wydaje się więc takie niemożliwe, że
    przy odpowiednio dużej różnicy ciśnień ciąg generowany pojedyńczym
    piecem nie będzie w stanie zrównoważyć ciągu negatywnego.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2017-11-15 17:07:22
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > przy odpowiednio dużej różnicy ciśnień ciąg generowany pojedyńczym
    > piecem nie będzie w stanie zrównoważyć ciągu negatywnego.

    Chyba nie jemu musisz to tłumaczyć :)

    p. m.

  • 17. Data: 2017-11-15 23:37:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-15, m <m...@g...com> wrote:

    > Chyba nie jemu musisz to tłumaczyć :)

    Kolega tłumaczył przedspiscini kominiarzami, a argument był o
    sprzeczności z prawmi fizyki, więc chciałem odprobinę pomóc.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2017-11-16 00:22:21
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 14:24, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > przy odpowiednio dużej różnicy ciśnień ciąg generowany pojedyńczym
    > piecem nie będzie w stanie zrównoważyć ciągu negatywnego.

    Prawdziwy kominiarz w tym przypadku jest potrzebny, ale też i Straż
    Miejska/wiejska.
    Ja musialam u siebie w kuchni kratke wentylacyjną (tzn jest tam taki
    świetny wiatrak) zakleić, bo smrody z całego pionu mi do kuchni leciały.
    dosłownie były wpychane i nawet wiatrak nie pomógł. Mozna było sie
    zatruć. Kominiarze przychodzą na przeglądy do mieszkań, ale nikt sie nie
    wychyli bo za łażenie po mieszkaniach i sprawdzanie ciągu i tak dostaja
    szmal od administracji.

    --
    animka

  • 19. Data: 2017-11-16 01:21:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-15, Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> [...]
    > zatruć. Kominiarze przychodzą na przeglądy do mieszkań, ale nikt sie nie
    > wychyli bo za łażenie po mieszkaniach i sprawdzanie ciągu i tak dostaja

    W pewnych sytuacjach pewnie i kominiarze i straż miejska nie pomogą.
    Może być wada lub założenie projektowe, lub nawet coś po prostu trudnego
    na etapie budowy bydynku do przewidzenia.

    jakie jest ciśnienie w różnych miejscach może np. zalezeć od takich
    rzeczy jak nasłonecznienie czy układ innych budynków w okolicy.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2017-11-16 08:55:02
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatruć. Kominiarze przychodzą na przeglądy do mieszkań, ale nikt sie nie
    > wychyli bo za łażenie po mieszkaniach i sprawdzanie ciągu i tak dostaja

    W moim bloku na pewno we wszystkich mieszkaniach kominiarze którzy
    przychodzą sprawdzają ciąg takim wentylatorkiem na rączce, przy lokatorze.
    Sprawdzają w łazience, ubikacji i kuchni we wszystkich kratkach
    wentylacyjnych. Widać jak szybko się kręci i w którą stronę. Często proszą
    aby uchylić okno w celu sprawdzenia różnicy ciągu. Potem piszą protokół
    który podpisuje lokator. Kopia jest dla lokatora, można sobie porównać ciągi
    z lat poprzednich.
    Uważam że pod tym względem jest w porządku tak jak być powinno.