  • 1. Data: 2017-11-07 12:43:41
    Temat: Hejt, fakenews - 24-godzinne sądy
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    Część!

    Wprawdzie mamy dość niekorzystne doświadczenia z sądami 24-godzinnymi, ale
    też są pewne wątpliwości dot. polskiej jurysdykcji nad facebookiem, ale:

    https://www.wprost.pl/kraj/10085017/24-godzinne-sady
    -za-hejt-i-facebook-podlegly-polskiemu-prawu-anna-st
    rezynska-szykuje-internetowa-rewolucje.html

    Wypada kibicować p. Streżyńskiej!

    --
    Trefniś

  • 2. Data: 2017-11-07 13:00:10
    Temat: Re: Hejt, fakenews - 24-godzinne sądy
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 07 Nov 2017 12:43:41 +0100, Trefniś napisał(a):

    > Wypada kibicować p. Streżyńskiej!

    Popieram. Stanowczo zbyt wielu myli wolność słowa z brakiem
    odpowiedzialności :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-11-07 13:11:41
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 13:00 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Popieram. Stanowczo zbyt wielu myli wolność słowa z brakiem
    > odpowiedzialności :)

    Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę, że pomysł w takim kształcie jest
    nierealny.
    Kibicować należy dyskusji na ten temat, która w przyszłości może
    doprowadzić do rozwiązań realnych.

    Mówi się, że Streżyńska może stracić stanowisko, zatem wymyśliła sobie
    nową aktywność.
    Sądy 24-godzinne to strzał kulą w płot, ale te problemy nasilają się w zw.
    z działalnością polityczną i zasługują na lepszą praktykę.

    --
    Trefniś

  • 4. Data: 2017-11-07 13:41:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Tue, 07 Nov 2017 12:43:41 +0100, Trefniś napisał(a):
    > Wypada kibicować p. Streżyńskiej!

    >Popieram. Stanowczo zbyt wielu myli wolność słowa z brakiem
    >odpowiedzialności :)

    No nie wiem, nie wiem, jesli mam poglad, ze jestes idiota, to
    Konstytucja mi gwarantuje prawo do posiadania pogladow a nawet ich
    gloszenia, z niewielkimi wyjatkami :-)
    Co prawda Konstytucja chwilowo zawieszona :-)

    Co by tu mialy dawac 24h sady to nie wiem.
    Chyba, ze rownoczesnie sie jakis system autoryzacji wprowadzi, kto sie
    odwazy obrazic prezesa, ten w 5 minut zostanie namierzony,
    doprowadzony i ukarany :-)

    Te 24h sady to mialy chyba tylko jeden dobry efekt - jak sie czlowiek
    z pijanym kierowca zderzyl, to po 24-48h tenze byl ukarany.
    A bez tego, to mamy przestepstwo, wiec musi byc dochodzenie i sprawa
    sadowa, ktora sie za rok skonczy i dopiero wtedy mozna odszkodowanie
    dostac..

    J.

  • 5. Data: 2017-11-07 15:14:22
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 13:41 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    (...)
    > Co prawda Konstytucja chwilowo zawieszona :-)
    {...}

    Teraz zastanów się, czy Twoje powyższe byłoby rozpatrywane przed sądem
    jako hejt, czy fake news?
    Bo przypominam, to sami internauci składają zawiadomienie o możliwym
    złamaniu prawa.
    :)

    --
    Trefniś

  • 6. Data: 2017-11-07 19:10:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-11-17 o 12:43, Trefniś pisze:
    > Część!
    >
    > Wprawdzie mamy dość niekorzystne doświadczenia z sądami
    > 24-godzinnymi, ale też są pewne wątpliwości dot. polskiej jurysdykcji
    > nad facebookiem, ale:

    Tu ie tyle chodzi o polską jurysdykcję, co po prostu normalizację. Mamy
    szereg serwisów mających serwery w odległych miejscach, które normalnie
    współpracują z organami ścigania i FB,który "wydziwia", że nie podlega
    nikomu. Polska postawi ultimatum i albo będą współpracowali, albo ich
    zablokuje. Technicznie jest do zrealizowania zarówno zablokowania FB w
    Polsce, jak i współpraca online. Amerykanie kręcą nosem na nasze
    procedury, bo u nich zgodę na udostępnienie danych musi dać sąd - co
    wynika z ich konstytucji. To Polska stara się do tego dostosować. Będą
    mieć zgody polskiego sądu. Mam akurat wątpliwość, czy Amerykanie mają tu
    rację, bo różne kraje mają tu różnie, ale zdaje się, ze to taka próba
    spotkania się w pół drogi i zupełnie nie rozumiem, o co tu taka zadyma.

  • 7. Data: 2017-11-07 22:14:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .pl...

> [...]
    >nikomu. Polska postawi ultimatum i albo będą współpracowali, albo ich
    >zablokuje. Technicznie jest do zrealizowania zarówno zablokowania FB

    A jak polscy uzytkownicy FB zablokuja "grupe trzymajaca wladze" w
    nastepnych wyborach ? :-)

> [...]
    >tu
    >rację, bo różne kraje mają tu różnie, ale zdaje się, ze to taka próba

    Ale wiesz - FB firma amerykanska, serwer jednak moze stac np w
    Chinach, uzytkownik moze miec np obywatelstwo polskie i ukrainskie, a
    pisac z Anglii - wiec prawo ktorego kraju nalezy stosowac ?
    Ech ten internet :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-11-07 23:30:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > rację, bo różne kraje mają tu różnie, ale zdaje się, ze to taka próba
    > spotkania się w pół drogi i zupełnie nie rozumiem, o co tu taka zadyma.

    Te "24h" godziny to mają być na zgodę sądu czy na co? Trudno wyobrazić
    sobie (tu) jakiekolwiek rzetelne ustalenie czegogokolwiek nawet w ciągu
    paru dni i nawet przy pełnej współpracy FB.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2017-11-08 09:52:16
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 23:30 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    > Te "24h" godziny to mają być na zgodę sądu czy na co? Trudno wyobrazić
    > sobie (tu) jakiekolwiek rzetelne ustalenie czegogokolwiek nawet w ciągu
    > paru dni i nawet przy pełnej współpracy FB.

    Sądy 24-godzinne działają od 2007 roku, masz w sieci masę informacji.

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2017-11-08 10:38:04
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .11.2017 o 12:43 Trefniś <t...@m...com> pisze:

> [...]
    -za-hejt-i-facebook-podlegly-polskiemu-prawu-anna-st
    rezynska-szykuje-internetowa-rewolucje.html

    Dalsze informacje na ten temat:

    http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/anna-strezynska
    -facebook-bez-prawa-do-zawieszania-kont-sady-beda-wa
    lczyc-z-hejtem-branza-podzielona-w-ocenach-opinie

    Nadal uważam, że choć sprawa warta szerokiej dyskusji, to pomysł
    Streżyńskiej jest raczej obliczony na wytrwanie na stanowisku.

    --
    Trefniś