  • 1. Data: 2017-11-08 20:39:42
    Temat: czy musi być format A4
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Czy mogę odpisać na pismo z Sądu na formacie 1/2 z A4?
    Odpowiedz stanowi jedno zdanie oraz podpis i sprawy formalne,
    czyli adres nadawcy, odbiorcy i sygnatura akt.
    Szkoda całej kartki A4 na tak mało tekstu.
    Tym bardziej, że w pouczeniu jest informacja, że trzeba przygotować tyle
    egzemplarzy ile jest osób uczestniczących w sprawie.
    Czyli w tym przypadku 20.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2017-11-08 22:29:18
    Temat: Re: czy musi być format A4
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-11-17 o 20:39, Krycha pisze:
> [...]
    > Tym bardziej, że w pouczeniu jest informacja, że trzeba przygotować tyle
    > egzemplarzy ile jest osób uczestniczących w sprawie.

    Możesz i nawet dość często stosuje się poziomy A5, czyli połowę kartki
    A4. Nie ma zresztą żadnego powodu, by stosować formaty A-... . To po
    prostu ułatwienie wynikające, że takie są powszechnie kartki i formaty
    drukarek.

    Jakiś czas temu analizowałem akta pochodzące z pierwszych powojennych
    lat. Wówczas był najprawdopodobniej kłopot z papierem i dość powszechnym
    u ns było sporządzanie na maszynie dokumentów na rewersach pozostałych
    po okupancie druków. Masa tego było na kartkach żywnościowych, które
    były jakiegoś takiego dziwnego formatu pomiędzy A5, a A4.

  • 3. Data: 2017-11-09 09:11:12
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Staraj się zachować lewy margines około 3,5 centymetra, bo pismo będzie
    przedziurkowane i wpięte w akta.

    -----

  • 4. Data: 2017-11-09 16:54:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-11-17 o 09:11, ń pisze:
    > Staraj się zachować lewy margines około 3,5 centymetra, bo pismo
    > będzie przedziurkowane i wpięte w akta.

    Czemu akurat 3,5? Standardowo ustawiony mam wewnętrzny margines na 20 mm
    i niemal wszystko, co napisze jest wpinane do akt. Zmierz sobie
    odległość dziurek od krawędzi papieru.

  • 5. Data: 2017-11-09 20:39:23
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2017 o 09:11, ń pisze:
    > Staraj się zachować lewy margines około 3,5 centymetra, bo pismo będzie
    przedziurkowane i wpięte w akta.

    Podejrzewam, że wszystkie egzemplarze zostaną wysłane, a nie wpięte do
    akt, do wszystkich uczestników postępowania.

    Krycha.

  • 6. Data: 2017-11-09 21:18:18
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2017 1:39 PM, Krycha wrote:
> [...]
    > Tym bardziej, że w pouczeniu jest informacja, że trzeba przygotować tyle
    > egzemplarzy ile jest osób uczestniczących w sprawie.

    Nie widzę problemu skoro sam sąd akt urodzenia w mniejszym formacie niż
    A4 akceptuje i nie domaga się innego :)

    Jak zrobisz to na pasku o szerkosci 1 cm to co najwyzej mogą ci zarzucić
    obrazę powagi sądu.

  • 7. Data: 2017-11-09 23:46:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-11-17 o 20:39, Krycha pisze:

    > Podejrzewam, że wszystkie egzemplarze zostaną wysłane, a nie wpięte do
    > akt, do wszystkich uczestników postępowania.

    Jeden na pewno zostanie w aktach.

  • 8. Data: 2017-11-09 23:48:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-11-17 o 21:18, witek pisze:

> [...]
    > A4 akceptuje i nie domaga się innego :)
    >
    > Jak zrobisz to na pasku o szerkosci 1 cm to co najwyzej mogą ci zarzucić

    Nie. Jak kiedyś za czasów maszyn do pisania podpisaliśmy wydruk z
    drukarki laserowej czarnym atramentem, to sąd się oburzył, ze to
    kserokopia,a nie oryginał. Zaproponowałem poślinienie palca i rozmazanie
    atramentu - na kserze nie da się. Sąd wniosek dowodowy przyjął i zażądał
    kilku stówek na biegłego. Wydrukowaliśmy drugi raz i podpisaliśmy
    niebieskim atramentem.

  • 9. Data: 2017-11-09 23:55:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 9 Nov 2017 23:48:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > atramentu - na kserze nie da się. Sąd wniosek dowodowy przyjął i zażądał
    > kilku stówek na biegłego. Wydrukowaliśmy drugi raz i podpisaliśmy

    Ciekawe co ten sad dzisiaj robi - gdy drukarki potrafia w roznych
    kolorach.

    A kopia z urzadzenia biurowego atramentowego tez sie rozmazuje :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-11-10 02:30:06
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/9/2017 4:48 PM, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > atramentu - na kserze nie da się. Sąd wniosek dowodowy przyjął i zażądał
    > kilku stówek na biegłego. Wydrukowaliśmy drugi raz i podpisaliśmy

    Ciekawe co by sąd zrobił jakbys to wydrukował na rolce papieru
    toaletowego. Tak jednym ciągiem zdanie za zdaniem.

    Ostatnio nawet znalazlem taki co sie nie zacina w drukarce.
    Mam na to straszną ochotę.