  • 1. Data: 2017-11-10 08:53:49
    Temat: Grozba karalna wlamania?
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Spółdzielcy mają piwnice, posiadają (użytkują) od nastu lat, jako zamknięte
    pomieszczenia przynależne do lokali, papierologia okryta pomroką spółdzielczych
    dziejów. Spółdzielnia ogłosiła, że w dniu xxx otworzy (wejdzie) do tych pomieszczeń i
    wyrzucając całą zawartość (niejednokrotnie cenną) na śmietnik.
    IMHO groźba karalna - naruszenia miru domowego, wdarcia siłą do zamkniętego
    pomieszczenia, a właściwą drogą winna być droga sądowa, ewentualny komornik, eksmisja
    z pomieszczeń. Pomysł, jak "naprostować" zarząd spółdzielni?
    Można (i zapewne trzeba) powiadomić o groźbie karalnej organa (prok.?, pol.?), lecz
    te działają straszliwie powoli, a najchętniej po fakcie.

  • 2. Data: 2017-11-10 10:56:15
    Temat: Re: Grozba karalna wlamania?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-11-10, ń <...@...n> wrote:
> [...]
    > zapewne trzeba) powiadomić o groźbie karalnej organa (prok.?, pol.?),
    > lecz te działają straszliwie powoli, a najchętniej po fakcie.

    Musiał(a)byś ustalić najpierw jaki jest status tych piwnic, co zdaje się
    jest lub może być uchwalone przez zarząd. W zależności od tego, może on
    mieć bądź nie, prawo do wejścia.

    Bez wzgędu na powyższe, nie sądzę aby w jakikolwiek sposób takie wejscie
    było naruszeniem miru, a już raczej włamaniem.

    Groźba zniszczenie mienia, pewnie może podpaść pod groźbę karalną,
    ponownie, w zalżności od okoliczności.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2017-11-10 11:04:22
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Fri, 10 Nov 2017 08:53:49 +0100, w <ou3luf$1vf$1@node2.news.atman.pl>, ń
    <ń@ń.ń> napisał(-a):

> [...]
    > Można (i zapewne trzeba) powiadomić o groźbie karalnej organa (prok.?, pol.?), lecz
    te działają straszliwie powoli, a najchętniej po fakcie.

    Dać im linka:
    http://sub-iudice.blogspot.com/2015/05/komisyjnie.ht
    ml

  • 4. Data: 2017-11-10 15:37:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    THX, dobrze byłoby rozdzielić na dwa osobne rozważania:
    kwestia cywilna, i kwestia karna.
    W tym, jeśli p. Pelagia miała tam nie tylko przetwory, lecz i inne rzeczy za w sumie
    ok. 20 tys. zł.

    -----

  • 5. Data: 2017-11-12 14:15:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-11-17 o 08:53, ń pisze:
> [...]
    > zapewne trzeba) powiadomić o groźbie karalnej organa (prok.?, pol.?),
    > lecz te działają straszliwie powoli, a najchętniej po fakcie.

    Posiadanie podlega bezwzględnej ochronie, toteż wdarcie sie do cudzej
    piwnicy będzie naruszeniem miru domowego, zaś zabranie stamtąd rzeczy
    włamaniem. Ale ten kij ma dwa końce. Przywłaszczenie nieruchomości też
    jest przestępstwem. Spółdzielnia, ludzie sobie te pomieszczenia
    przywłaszczyli, to może albo iść do sądu i komornika, albo złożyć
    zawiadomienie o przestępstwie.

  • 6. Data: 2017-11-12 15:47:53
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tylko jak przekonać organ (prok., pol.) do zareagowania PRZED spodziewanym włamaniem,
    a nie po fakcie?

    -----

  • 7. Data: 2017-11-12 21:23:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-11-17 o 15:47, ń pisze:
    > Tylko jak przekonać organ (prok., pol.) do zareagowania PRZED
    > spodziewanym włamaniem, a nie po fakcie?

    Złożyć zawiadomienie o przestępstwie z art. 190 par. 1 kk wraz z
    wnioskiem o ściganie. Z tym, że trzeba liczyć się z zawiadomieniem przez
    spółdzielnię o przestępstwie z art. 284 par. 1 kk, jeśli nie masz
    wyłącznego prawa dysponowania tym pomieszczeniem, bowiem tym samym
    przyznasz się do sprawstwa.

  • 8. Data: 2017-11-13 09:02:06
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > spółdzielnię o przestępstwie z art. 284 par. 1 kk, jeśli nie masz
    > wyłącznego prawa dysponowania tym pomieszczeniem, bowiem tym samym

    Na drzwiach wejściowych do mojego bloku wisi ogłoszenie SM z informacją o
    nakazie usunięcia różnych śmieci i materiałów niebezpiecznych z piwnic i
    przejść pomiędzy nimi, wydanym przez Państwową Straż Pożarną z powołaniem na
    ustawę DZ.U. itd. Lokatorzy otrzymali na to 2 tygodnie czasu. Po tym
    terminie zrobi to SM na koszt lokatora.
    Ponieważ jest to ustawowe działanie PSP zobowiązani są wszyscy włącznie
    właścicielami mieszkań wydzielonych z zasobów SM.

  • 9. Data: 2017-11-13 20:25:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-11-17 o 09:02, Danusia pisze:

> [...]
    > Ponieważ jest to ustawowe działanie PSP zobowiązani są wszyscy włącznie
    > właścicielami mieszkań wydzielonych z zasobów SM.

    O ile w odniesieniu do przejść i części ogólnodostępnej oczywiście to
    słuszny kierunek, to w odniesieniu do wydzielonych piwnic dość
    kontrowersyjna podstawa. Straż Pożarna w ramach akcji ratunkowej by
    takie prawo miała, ale już podczas działań prewencyjnych mogą ukarać
    lokatora za składowanie substancji niebezpiecznych, ale wywalić tego
    wbrew jego woli nie mogą.

  • 10. Data: 2017-11-13 23:26:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > takie prawo miała, ale już podczas działań prewencyjnych mogą ukarać
    > lokatora za składowanie substancji niebezpiecznych, ale wywalić tego
    Nakażą komisyjnie wtwalić właścicielowi.

    --
    animka