eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący › Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele / Bojkotujący
    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana zasilania ciepłą wodą Spółdzielnia / Właściciele /
    Bojkotujący
    Date: Fri, 10 Nov 2017 08:48:06 +0100

    Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5a04ecb7$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
    > Cześć.
    >
    > Spółdzielnia, która zarządza budynkiem w którym mam mieszkanie (nie jestem
    > członkiem, mam odrębną własność), postanowiła podłączyć się do miejskiej
    > sieci ciepłowniczej (Warszawa). Jak przy CO uważam, że to niezły pomysł to
    > przy zasilaniu ciepła wodą w kranach mam już wątpliwości.
    >
    > Ogólnie przeżyłbym to podłączenie, bo rzeczywiście plusem jest, że pozbędę
    > się podgrzewacza gazowego (mimo że będzie drożej), ale spółdzielnia wpadła
    > na pomysł, żeby obie rury z ciepłą wodą puścić wewnątrz mieszkań.

> [...]

    Jeżeli mieszkanie jest odrębną własnością, a Spółdzielnia Mieszkaniowa jest
    tylko administratorem budynku, to Spółdzielnia nie może zmusić do inwestycji
    nie nakazanych ustawą. Oznacza to że aby podłączyć ciepłą wodę do mieszkania
    wymagana jest zgoda właściciela. Zgoda ta wymagana jest również dlatego że
    koszt podłączenia ponoszą właściciele mieszkań, a nie SM. Często SM grupują
    te płatności, rozbijają na raty, ale i tak końcowym płatnikiem jest zawsze
    właściciel mieszkania.