  • 1. Data: 2014-09-17 00:18:30
    Temat: szuka ich policja - jaki zarzut?
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    Wlasnie, kolesie skoczyli na spadochronach z Palacu Kultury - szuka ich
    Policja...

    "Mężczyźni wykonali tzw. base jumping, czyli skok spadochronowy
    wykonywany z wieżowców, mostów czy urwisk."

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ksieza-s
    koczyli-z-palacu-kultury-i-nauki-poszukuje-ich-polic
    ja,142629.html

    No i jaki zarzut?

    Bo z tego co pamietam, skoczka w Krakowie z "Szkieletora" chcieli scigac
    za zlamanie "prawa lotniczego" i "Stwqorzenia zagrozenia w przestrzeni
    powietrznej" i z tego ci wiem, to wszyscy wysmiali taki ezarzuty i
    sprawa chyba nawet do sadu nie dotarla...

    --

    Fug the Sigstem!

  • 2. Data: 2014-09-17 09:07:19
    Temat: Re: szuka ich policja - jaki zarzut?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.09.2014 00:18, HIKI pisze:
> [...]
    >
    > http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ksieza-s
    koczyli-z-palacu-kultury-i-nauki-poszukuje-ich-polic

    Za onetem:

    Zgodnie ze wspomnianym wyżej art. 211, "kto wykonuje lot przy użyciu
    statku powietrznego, nieposiadającego wymaganej zdatności do lotów lub
    niezgodnie z ograniczeniami określonymi w świadectwie zdatności do lotów
    (ust. 1) oraz wbrew art. 97 ustawy wykonuje lot lub inne czynności
    lotnicze, nie mając ważnej licencji lub świadectwa kwalifikacji lub
    niezgodnie z ich treścią i warunkami (ust. 5), podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do roku".

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 3. Data: 2014-09-17 10:09:41
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 17.09.2014 09:07, Andrzej Lawa pisze:

    koczyli-z-palacu-kultury-i-nauki-poszukuje-ich-polic
    ja,142629.html

    > Za onetem:

    OK, bede pytal dalej, bo mnie to zaciekawilo...

    > Zgodnie ze wspomnianym wyżej art. 211, "kto wykonuje lot przy użyciu
    > statku powietrznego,

    Czy spadochron jest statkiem powietrznym? Zalozmy, ze tak.

    > nieposiadającego wymaganej zdatności do lotów

    Posiada, wiec OK

    > lub
    > niezgodnie z ograniczeniami określonymi w świadectwie zdatności do lotów

    Zgodnie, spadochron sluzy do skokow na spadochronie ;)

> [...]
    > niezgodnie z ich treścią i warunkami (ust. 5), podlega grzywnie, karze
    > ograniczenia wolności lub pozbawienia wolności do roku".

    Czyli szukaja ich, zeby sprawdzic, czy maja odpowiednie papiery
    uprawniajace ich do skokow na spadochronie.

    Cos jak sprawdzenie, czy kierowca ma wazne prawko kategorii A jak jedzie
    motocyklem.

    Dobrze rozumuje?

    --

    Fug the Sigstem!

  • 4. Data: 2014-09-17 11:10:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Sep 2014 10:09:41 +0200, HIKI <h...@g...pl>
    wrote:
    > Cos jak sprawdzenie, czy kierowca ma wazne prawko kategorii A jak
    jedzie
    > motocyklem.
    > Dobrze rozumuje?

    A spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym np. lądowanie na.głowie
    przechodnia lub dachu samochodu nie wchodzi w rachubę?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-09-17 11:25:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-17 o 11:10, Marek pisze:
    > A spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym np. lądowanie na.głowie
    > przechodnia lub dachu samochodu nie wchodzi w rachubę?
    W sumie masz rację - zawsze jest ryzyko, że jak coś poleci to kiedyś
    spadnie. Powinni za to ścigać wszystkie poruszające się w powietrzu
    obiekty, od gołębi zaczynając, a na pilotach zawodowych kończąc.

    Maciek

  • 6. Data: 2014-09-17 11:30:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.09.2014 10:09, HIKI pisze:

    > Zgodnie, spadochron sluzy do skokow na spadochronie ;)

    A broń palna służy do strzelania. Co się stanie jak zaczniesz na oślep
    strzelać w centrum miasta, nawet jeśli nikogo nie trafisz?

    > Czyli szukaja ich, zeby sprawdzic, czy maja odpowiednie papiery
    > uprawniajace ich do skokow na spadochronie.

    Na pewno nie mają papierów uprawniających do skakania z budynków, w
    szczególności tego.

  • 7. Data: 2014-09-17 13:02:19
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17 wrz 2014 o 10:09, HIKI pisze:

> [...]
    > uprawniajace ich do skokow na spadochronie.
    >
    > Cos jak sprawdzenie, czy kierowca ma wazne prawko kategorii A jak jedzie

    Chodzi o wykonywanie lotu lub innych czynności lotniczych niezgodnie z
    treścią i warunkami licencji lub świadectwa kwalifikacji.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2014-09-17 13:23:50
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-09-17 o 11:30, Andrzej Lawa pisze:
    > A broń palna służy do strzelania. Co się stanie jak zaczniesz na oślep
    > strzelać w centrum miasta, nawet jeśli nikogo nie trafisz?

    Nic. Analogia: Froga nie mogą skazać bo nikogo nie rozjechał.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-09-17 13:37:04
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17 wrz 2014 o 13:23, Miroo pisze:

    > Nic. Analogia: Froga nie mogą skazać bo nikogo nie rozjechał.

    Nie dlatego. Dlatego, że prokurator nie ma wyobraźni i nie potrafi
    myśleć jak prawnik (dokonać przypisania bezsprzecznego stanu faktycznego
    do odpowiednich norm prawnych). Czyli pracuje w miejscu niewłaściwym w
    stosunku do swoich kwalifikacji.

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2014-09-17 14:06:58
    Od: HIKI <h...@g...pl>

    W dniu 17.09.2014 11:10, Marek pisze:
    > jedzie
    >
    > A spowodowanie zagrożenia w ruchu lądowym np. lądowanie na.głowie
    > przechodnia lub dachu samochodu nie wchodzi w rachubę?

    W tym kontekście zapytam - bo lata mi nad glowa coraz wiecej tych
    latajacych robotow z kamerkami.

    Czy to jest jakos regulowane prawnie (i dlaczego nie?)

    Kto poniesie odpowiedzialnosc za to, ze taki robot spadnie mi na glowe,
    bo mu sie cos popsuje.

    --

    Fug the Sigstem!