  • 1. Data: 2021-07-11 09:03:03
    Temat: Telefon - odstąpienie od umowy
    Od: adrianna <a...@g...com>

    Chcąc dokonać zakupu telefonu w pewnym sklepie, klientka postanowiła kupić
    go w sprzedaży internetowej. Połączyła się z konsultantem, który to
    konsultant zaproponował, że: "założy jej konto w ich sklepie".
    Co też uczynił. Konsultant był na tyle uprzejmy, że pomógł
    i wybrał model telefonu i zatwierdził finalizację transakcji
    zgodnie z życzeniem klientki.
    Klientka wybrała następujące opcje:
    1. "odbiór telefonu w najbliższym punkcie tj. w jednej
    z najbliższych placówek sklepu"
    oraz
    2. "płatność przy odbiorze".
    Klientka po zalogowaniu się na swoje konto w sklepie internetowym
    sprawdziła zamówienie.
    Po pewnym czasie otrzymała informację, że telefon jest do odbioru
    w jednej z najbliższych placówek terenowych - zgodnie z wybraną opcją.
    Klientka odebrała telefon kupiony w sklepie internetowym
    w jednej z placówek terenowych.

    Klientka po kilku dniach stwierdziła, że odstąpi od umowy.

    Po zalogowaniu się do sklepu internetowego otrzymała następujący komunikat:
    "Zakup towaru w Sklepie fizycznym, nie stanowi umowy zawartej na odległość,
    od której przysługuje prawo odstąpienia w rozumieniu art. 27 ustawy z 30
    maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz.
    827 z późn. Zm. ).
    Możesz natomiast skorzystać z Programu Zakupu Bez Obaw,
    jeżeli towar spełnia jego warunki."

    Opcje odstąpienia od umowy, w sklepie internetowym, są zablokowane.

    Mając na uwadze sposób dokonania zakupu oraz treść powyższej informacji
    sklepu, wynika, że sklep internetowy, za przeproszeniem, bredzi o jakimś:
    "zakupie towaru w Sklepie fizycznym..."

    Wiadomym jest, że jeżeli zawarcie umowy było poza lokalem przedsiębiorstwa
    to decydujące znaczenie ma właśnie miejsce jej zawarcia, a nie sposób
    płatności czy odbioru towaru.
    W takim przypadku zasadnym wydaje się złożyć odwołanie, po jego złożeniu
    udać się do rzecznika konsumentów.

    Jak dokonać skutecznego odstąpienia od umowy w takim przypadku?
    Jak złożyć skuteczne odwołanie, gdy sklep internetowy dziwnie się tłumaczy,
    a sama klientka, po tym jak udała się do sklepu (gdzie odbierała telefon)
    spotkała się z opryskliwością i odmową.

    Czy skutecznym będzie złożenie odwołania na piśmie w sklepie?
    Czy odwołanie musi zawierać "załącznik" w postaci samego telefonu?
    Czy odwołanie wysłać pocztą, ewentualnie kurierem poczty w przypadku opcji
    z "załącznikiem"?

  • 2. Data: 2021-07-12 10:24:08
    Temat: Re: Telefon - odstąpienie od umowy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 11 Jul 2021 09:03:03 +0200, adrianna napisał(a):

> [...]
    > a sama klientka, po tym jak udała się do sklepu (gdzie odbierała telefon)

    Najwyraźniej sprzedawca leci w kloca, więc trzeba ich jakoś pogonić. Ja bym
    zaczął od sądu polubownego, bo tak jest szybciej i prościej. Sprzedawca
    może się nań nie zgodzić, więc wtedy pozostaje sąd powszechny.

    Najlepiej skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumentów. Oni są dość
    skuteczni, a przynajmniej mojej matce udało się za ich pośrednictwem
    wyplątać z umowy z jakimś dziwnym operatorem telefonicznym, który podawał
    się za Oranża. Doradzą co i jak.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-07-12 19:35:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Najważniejsze to skutecznie w ustawowym terminie złożyć chęć odstąpienia od umowy
    zakupu na odległość - jeżeli nie chcą przyjąć
    fizycznie pisma za potwierdzeniem odbioru na kopii, to ślij list polecony na adres
    przedsiębiorstwa.

    -----

  • 4. Data: 2021-07-12 21:54:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Olin napisał(a) :

    > Najwyraźniej sprzedawca leci w kloca, więc trzeba ich jakoś pogonić. Ja bym
    > zaczął od sądu polubownego, bo tak jest szybciej i prościej. Sprzedawca
    > może się nań nie zgodzić, więc wtedy pozostaje sąd powszechny.

    Nie ryzykowałbym. O ile pamiętam, odbiór w sklepie stacjonarnym
    towaru kupionego przez internet NIE jest zakupem na odległość.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2021-07-13 00:21:32
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-12 o 21:54, Zbynek Ltd. pisze:

    > Nie ryzykowałbym. O ile pamiętam, odbiór w sklepie stacjonarnym towaru
    > kupionego przez internet NIE jest zakupem na odległość.

    Nie raz kupowałam coś w internetowym Euro AGD. Płaciłam im przelewem , a
    przedmiot odbierałam w Euro AGD w Sadyba Best Mall.
    To jest zakup na odległość. Zwrotu można dokonać bodajże w ciągu 7 dni.

    --
    animka

  • 6. Data: 2021-07-13 00:48:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-12, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie ryzykowałbym. O ile pamiętam, odbiór w sklepie stacjonarnym
    > towaru kupionego przez internet NIE jest zakupem na odległość.

    Jest jak najbardziej. To prawo do odstąpienie od umowy wynika z tego, że
    w momencie jej zawarcia konsument nie mógł zapoznać się z potencjalnie
    istotnymi cechami towaru, co zwykle jest możliwe w sklepie fizycznym.
    Czy dostawa jest kurierem, czy odbiór własny, to już jest pozamiatane,
    bo umowa została zawarta w opisanych warunkach, więc macanie przy
    kurierze czy w sklepie przy odbiorze tego nie zmieni.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-07-13 01:06:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-12, Animka <a...@t...ja.wp.pl> wrote:

    > Nie raz kupowałam coś w internetowym Euro AGD. Płaciłam im przelewem , a
    > przedmiot odbierałam w Euro AGD w Sadyba Best Mall.
    > To jest zakup na odległość. Zwrotu można dokonać bodajże w ciągu 7 dni.

    Ten termin to 14 dni, ale w tym konkretnym przypadku jako, że sprzedawca
    jak zgaduję nie poinformował o możliwości zwrotu, termin ten to aż 12
    miesięcy.

    Aby odstąpić od umowy należy w tym terminie poinformować o tym
    sprzedawcę. Towar można wysłać nieco poźniej (też chyba do 14 dni).
    Najlepiej poinformować pisemnie z jakimś potwierdzeniem odbioru.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2021-07-13 09:49:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 12 Jul 2021 22:48:51 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jest jak najbardziej. To prawo do odstąpienie od umowy wynika z tego, że
    > w momencie jej zawarcia konsument nie mógł zapoznać się z potencjalnie
    > istotnymi cechami towaru, co zwykle jest możliwe w sklepie fizycznym.

    Troche bym polemizowal. W zwyklym sklepie towar czesto w opakowaniu,
    demontracja jest mozliwa, albo i nie, fachowej obslugi czesto nie ma,
    instrukcja coraz dluzsza, a i tak po lebkach.

    A nawet taki MM (Miejska Macalnia). Telefony wystawione, pomacac
    mozna, czesto nawet naladowane ... ale np na ile glosna jest rozmowa
    to sie nie dowiesz. Albo czy latwo sie wlacza tryb glosnomowiacy ..

    > Czy dostawa jest kurierem, czy odbiór własny, to już jest pozamiatane,
    > bo umowa została zawarta w opisanych warunkach, więc macanie przy
    > kurierze czy w sklepie przy odbiorze tego nie zmieni.

    A jak odbior i platnosc w sklepie?
    Umowa zawarta na odleglosc, czy "przybita" w sklepie ?

    J.

  • 9. Data: 2021-07-13 09:53:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-13, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > mozna, czesto nawet naladowane ... ale np na ile glosna jest rozmowa
    > to sie nie dowiesz. Albo czy latwo sie wlacza tryb glosnomowiacy ..

    To są niedoskonałości praktyczne systemy a nie przesłanki
    dyskwalifikujące zakres działąnia ustawy :)

    > A jak odbior i platnosc w sklepie?
    > Umowa zawarta na odleglosc, czy "przybita" w sklepie ?

    Płatność to płatność, nie musi być tożsama z zawarciem umowy.
    https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/
    artykuly/899700,odbior-osobisty-nie-pozbawia-prawa-d
    o-zwrotu-towaru.html

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2021-07-13 10:06:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O ile ja pamiętam, to jest i było to wałkowane.

    -----