  • 1. Data: 2021-07-06 14:57:26
    Temat: strzelał do dzika
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    <<52-letni Dariusz Ch. to emerytowany policjant i myśliwy. Służył w Opolu
    Lubelskim. Jeszcze jako mundurowy uzyskał pozwolenie na broń myśliwską.
    Mówi się, że bywał agresywny. Przez pewien czas miał założoną niebieską
    kartę.

    1 listopada ubiegłego roku mężczyzna wybrał się ze swoim znajomym,
    42-letnim Marcinem B. (kościelny i strażak ochotnik - red.) na nielegalne
    polowanie. W tym samym czasie przez okno ze szkolnego internatu wyszedł
    16-letni Imali z Kazachstanu, który był w Polsce w ramach wymiany
    międzynarodowej. Chłopcy uczyli się w szkole ogrodniczej w Kluczkowicach.
    Wraz z dwoma kolegami postanowili po zmroku nazbierać w szkolnym sadzie
    jabłek.

    Jak relacjonowali koledzy 16-latka po pewnym czasie usłyszeli nadjeżdżający
    samochód. Przestraszyli się i skulili za drzewami. Wtedy ktoś z samochodu
    strzelił w ich kierunku. Trafił 16-latka. Gdy jego rówieśnicy zaczęli
    krzyczeć, samochód odjechał. Ranny chłopak nie miał szans na przeżycie.
    Kula trafiła go w nerkę, a następnie przeszła m.in. przez wątrobę i płuca.
    Nastolatek zmarł pomimo reanimacji.>>

    https://www.dziennikwschodni.pl/opole-lubelskie/byly
    -policjant-zastrzelil-chlopca-stanie-przed-sadem,n,1
    000291779.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2021-07-06 20:45:41
    Temat: Re: strzelał do dzika
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-06 o 14:57, Olin pisze:
> [...]
    > Nastolatek zmarł pomimo reanimacji.>>
    >
    > https://www.dziennikwschodni.pl/opole-lubelskie/byly
    -policjant-zastrzelil-chlopca-stanie-przed-sadem,n,1

    Wybrali się na polowanie w szkolnym sadzie i tam zapolowali. Bandyci i
    na dodatek chyba pijani.

    --
    animka

  • 3. Data: 2021-07-06 23:14:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.07.2021 o 14:57, Olin pisze:
    > Wraz z dwoma kolegami postanowili po zmroku nazbierać w szkolnym sadzie
    > jabłek.

    Po zmroku nie strzela się bez noktowizji - o ile znam przepisy
    myśliwskie. Pomijam już w ogóle pomysł polowania w sadzie przyszkolnym,
    gdzie można się spodziewać ludzi. Nie wiem, co miał na myśli autor
    twierdząc, ze polowanie było nielegalne. Bo to, ze było niezgłoszone, to
    akurat w tym wypadku niewiele zmienia.

    Ciekawi mnie zarzut dla tego drugiego myśliwego. o ile jakieś matactwo,
    fałszywe zeznania rozumiem, to z tym nieudzieleniem pomocy to musiał by
    prokurator dowieść, że wiedział, że dziecko zostało postrzelone i nie ma
    innej pomocy. Jest dość bogate orzecznictwo z którego wynika, że jeśli
    były inne osoby, to wszyscy nie muszą.

    Tłumaczenie mężczyzn, że myśleli, że strzelili do dzika jest o tyle
    niedorzeczne, że po strzale pasowało by wyjść po tego dzika, a nie
    odjeżdżać. o ile jeszcze jestem w stanie uwierzyć, że chowającego się za
    drzewem chłopaka wzięto za dzika, no to po strzale przecież widzieli, że
    dzik nie ucieka, więc powinien tam leżeć i pasowałoby iść i go "podjąć".

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-07-07 10:44:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 6 Jul 2021 23:14:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > drzewem chłopaka wzięto za dzika, no to po strzale przecież widzieli, że
    > dzik nie ucieka, więc powinien tam leżeć i pasowałoby iść i go "podjąć".

    Z artykułu wynika, że po strzale dzieci zaczęły krzyczeć i wtedy samochód
    odjechał, więc jest jeszcze bardziej grubo.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-07-07 12:47:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 10:44:52 +0200, Olin wrote:

    > Z artykułu wynika, że po strzale dzieci zaczęły krzyczeć i wtedy samochód
    > odjechał, więc jest jeszcze bardziej grubo.

    Ale co - z samochodu do tego dzika strzelali?

    J.

  • 6. Data: 2021-07-07 14:03:16
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > Ale co - z samochodu do tego dzika strzelali?

    Wypierdalaj, skoro nie chce ci się czytać wątku. CHUJU na kaczych łapach.

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2021-07-07 14:41:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 7 Jul 2021 14:03:16 +0200, TomN wrote:

    > Wypierdalaj, skoro nie chce ci się czytać wątku. CHUJU na kaczych łapach.

    Sam jestes ...
    Co napisano, to napisano, a teraz pomysl troche ... nad tym, jak
    sytuacja wygladala ...

    J.

  • 8. Data: 2021-07-07 15:37:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2021 o 10:44, Olin pisze:

    > Z artykułu wynika, że po strzale dzieci zaczęły krzyczeć i wtedy samochód
    > odjechał, więc jest jeszcze bardziej grubo.

    Ale nie wynika, czy strzelający wiedział, że cokolwiek trafił. Skoro
    zaczęli krzyczeć, to strzelający mógł dojść do wniosku, że żyją.
    Strzelanie do nierozpoznanego celu jest w ogóle głupim pomysłem w samym
    założeniu i za to powinien zostać ukarany. Ale pozostawienie osoby bez
    pomocy wymaga udowodnienia, ze wiedział o tym, że kogoś tam trafił - w
    pierwszej kolejności.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-07-07 15:38:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.07.2021 o 12:47, J.F pisze:

    > Ale co - z samochodu do tego dzika strzelali?

    Znam takie przypadki. Nie są szczególnie rzadkie. Zwłąszcza w wypadku
    kłusownika, bo wówczas zmniejsza szanse na przypadkowe wykrycie. Nie
    widać broni, a i strzał jest wytłumiony.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-07-07 15:57:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Jul 2021 15:37:01 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nie wynika, czy strzelający wiedział, że cokolwiek trafił. Skoro
    > zaczęli krzyczeć, to strzelający mógł dojść do wniosku, że żyją.

    Krzyk dochodził z kierunku, w którym strzelał, więc tym bardziej powinien
    się zainteresować, czy trafił i w co, a nie uciekać.