  • 11. Data: 2021-07-13 10:15:35
    Temat: Re: Telefon - odstąpienie od umowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 07:53:11 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To są niedoskonałości praktyczne systemy a nie przesłanki
    > dyskwalifikujące zakres działąnia ustawy :)

    To w zasadzie nie wchodzi w zakres ustawy ... ale w sklepie tez sie
    czesto nie dowiesz o istotnych cechach towaru :-)

    > Płatność to płatność, nie musi być tożsama z zawarciem umowy.

    No nie jest tozsama, tym niemniej ... jak nie przyjdziesz i nie
    zaplacisz, to sklep Ci wezwanie do zaplaty wysle?
    Bo umowa zostala zawarta, towar czeka na odbior, a sklep na platnosc
    :-)
    I nie moze pan odstapic od umowy, bo minelo juz 14 dni od jej zawarcia
    :-)

    > https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/
    artykuly/899700,odbior-osobisty-nie-pozbawia-prawa-d
    o-zwrotu-towaru.html

    Przynajmniej napisali, ze "od objecia w posiadanie"

    J.

  • 12. Data: 2021-07-13 10:26:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 12 Jul 2021 23:06:04 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ten termin to 14 dni, ale w tym konkretnym przypadku jako, że sprzedawca
    > jak zgaduję nie poinformował o możliwości zwrotu, termin ten to aż 12
    > miesięcy.
    >
    > Aby odstąpić od umowy należy w tym terminie poinformować o tym
    > sprzedawcę. Towar można wysłać nieco poźniej (też chyba do 14 dni).
    > Najlepiej poinformować pisemnie z jakimś potwierdzeniem odbioru.

    Klient może poinformować o chęci zwrotu telefonicznie albo emaliowo, ale
    jeśli sprzedawca uważa, że prawo go nie obowiązuje, lepiej mieć coś "na
    piśmie".
    W tym przypadku klientka już była osobiście w punkcie odbioru i została
    spuszczona na drzewo, więc można powiedzieć, że procedura została
    wyczerpana.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-07-13 10:41:08
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 10:15:35 +0200, J.F napisał(a):

    artykuly/899700,odbior-osobisty-nie-pozbawia-prawa-d
    o-zwrotu-towaru.html

    > Przynajmniej napisali, ze "od objecia w posiadanie"

    Podziwiam wdzięk, z jakim pominąłeś meritum, czyli wyrok sądu w podobnej
    sprawie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 14. Data: 2021-07-13 11:15:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-13, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

> [...]
    > W tym przypadku klientka już była osobiście w punkcie odbioru i została
    > spuszczona na drzewo, więc można powiedzieć, że procedura została

    Pozostaje kwestia dowodowa. Co prawda tu mamy rok na odstąpienie, ale
    jak sprzedawca powie, że nie przypomina sobie takiej klientki a tym
    bardziej zuchwałej deklaracji to rzecz może się dodatkowo opóźnić. Co do
    samej zasady, ustne wypowiedzenie też jest oczywiście ważne.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2021-07-13 11:47:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 09:15:02 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Pozostaje kwestia dowodowa.

    No właśnie. Wysyłam polecony i mam potwierdzenie nadania, ale przecież
    mogłem wysłać czystą kartkę. Zakładam, że sądy sobie jakoś radzą w takich
    sprawach.

  • 16. Data: 2021-07-13 13:09:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-13, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > No właśnie. Wysyłam polecony i mam potwierdzenie nadania, ale przecież
    > mogłem wysłać czystą kartkę. Zakładam, że sądy sobie jakoś radzą w takich
    > sprawach.

    Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Wyszło mi, że raz, po co ktoś
    miałby wysyłać w takim przypadku pustą kartkę (co chciałby przez to
    osiągnąć), a dwa, jeśli odbiorca twierdzi, że otrzymał pustą kartkę, to
    niech to wykaże - wbrew pozoro wcale nie musi być to trywialne
    zagadnienie.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2021-07-13 13:17:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 11:09:12 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > jeśli odbiorca twierdzi, że otrzymał pustą kartkę, to
    > niech to wykaże - wbrew pozoro wcale nie musi być to trywialne
    > zagadnienie.

    Zamienić cokolwiek na czystą kartkę chyba nie jest trudne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 18. Data: 2021-07-13 14:22:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-13, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Zamienić cokolwiek na czystą kartkę chyba nie jest trudne.

    Dyskusja akademicka, ale na kim ciąży obowiązek wykazania, że to właśnie
    ta kartka, którą sprzedawca jako dowód okazuje została mu dostarczona?
    Skoro twierdzi, że właśnie ją otrzymał to chyba na nim? Również nie wiem
    jak powinien się zachowac sprzedawca w momencie dostania poleconego z
    pustą kartką, jeśli jest w stanie zidentyfikować łatwo nadawcę. Czy w
    oczach sądu jest ok jeśli nic nie zrobi, czy powinien się z nadawcą
    skontaktować?

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2021-07-13 14:34:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 13 Jul 2021 12:22:55 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dyskusja akademicka,

    No właśnie. Moje doświadczenia są takie, że nieuczciwi sprzedawcy to nie są
    jacyś wyrafinowani oszuści, tylko po prostu idą na bezczelnego. Kiedy
    pojawia się zewnętrzny arbiter, a nawet tylko jego widmo, nagle miękną i
    przestają robić problemy.

  • 20. Data: 2021-07-13 14:45:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jul 2021 14:34:10 +0200, Olin wrote:
> [...]
    > jacyś wyrafinowani oszuści, tylko po prostu idą na bezczelnego. Kiedy
    > pojawia się zewnętrzny arbiter, a nawet tylko jego widmo, nagle miękną i

    Nie dotyczy Euro-RTV-AGD :-(

    J.