eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTelefon - odstąpienie od umowy › Telefon - odstąpienie od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!wauZZRxN4xjulL2oBqXj0g.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: adrianna <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Telefon - odstąpienie od umowy
    Date: Sun, 11 Jul 2021 09:03:03 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 49
    Message-ID: <sce52b$1ptn$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: wauZZRxN4xjulL2oBqXj0g.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:812332
    [ ukryj nagłówki ]

    Chcąc dokonać zakupu telefonu w pewnym sklepie, klientka postanowiła kupić
    go w sprzedaży internetowej. Połączyła się z konsultantem, który to
    konsultant zaproponował, że: "założy jej konto w ich sklepie".
    Co też uczynił. Konsultant był na tyle uprzejmy, że pomógł
    i wybrał model telefonu i zatwierdził finalizację transakcji
    zgodnie z życzeniem klientki.
    Klientka wybrała następujące opcje:
    1. "odbiór telefonu w najbliższym punkcie tj. w jednej
    z najbliższych placówek sklepu"
    oraz
    2. "płatność przy odbiorze".
    Klientka po zalogowaniu się na swoje konto w sklepie internetowym
    sprawdziła zamówienie.
    Po pewnym czasie otrzymała informację, że telefon jest do odbioru
    w jednej z najbliższych placówek terenowych - zgodnie z wybraną opcją.
    Klientka odebrała telefon kupiony w sklepie internetowym
    w jednej z placówek terenowych.

    Klientka po kilku dniach stwierdziła, że odstąpi od umowy.

    Po zalogowaniu się do sklepu internetowego otrzymała następujący komunikat:
    "Zakup towaru w Sklepie fizycznym, nie stanowi umowy zawartej na odległość,
    od której przysługuje prawo odstąpienia w rozumieniu art. 27 ustawy z 30
    maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z dnia 24 czerwca 2014 r., poz.
    827 z późn. Zm. ).
    Możesz natomiast skorzystać z Programu Zakupu Bez Obaw,
    jeżeli towar spełnia jego warunki."

    Opcje odstąpienia od umowy, w sklepie internetowym, są zablokowane.

    Mając na uwadze sposób dokonania zakupu oraz treść powyższej informacji
    sklepu, wynika, że sklep internetowy, za przeproszeniem, bredzi o jakimś:
    "zakupie towaru w Sklepie fizycznym..."

    Wiadomym jest, że jeżeli zawarcie umowy było poza lokalem przedsiębiorstwa
    to decydujące znaczenie ma właśnie miejsce jej zawarcia, a nie sposób
    płatności czy odbioru towaru.
    W takim przypadku zasadnym wydaje się złożyć odwołanie, po jego złożeniu
    udać się do rzecznika konsumentów.

    Jak dokonać skutecznego odstąpienia od umowy w takim przypadku?
    Jak złożyć skuteczne odwołanie, gdy sklep internetowy dziwnie się tłumaczy,
    a sama klientka, po tym jak udała się do sklepu (gdzie odbierała telefon)
    spotkała się z opryskliwością i odmową.

    Czy skutecznym będzie złożenie odwołania na piśmie w sklepie?
    Czy odwołanie musi zawierać "załącznik" w postaci samego telefonu?
    Czy odwołanie wysłać pocztą, ewentualnie kurierem poczty w przypadku opcji
    z "załącznikiem"?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1