  • 1. Data: 2021-07-08 22:07:13
    Temat: co laska
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    prawo kanoniczne :-)

    https://www.onet.pl/informacje/onetslask/ksiadz-zada
    l-800-zl-za-wydanie-karteczki-nic-nie-ma-za-friko/ld
    cgbpk,79cfc278

    "Interesant domaga się wydania karteczki, która umożliwiłaby mu
    przeprowadzenie uroczystości pogrzebowej na terenie innej parafii
    przez innego księdza, tak jak było to wolą zmarłej matki."

    Tylko czegos tu nie rozumiem - ten drugi ksiadz w swojej parafii nie
    chcial pochowac bez karteczki?

    No moze i nie - zasady etyki zawodowej obowiazuja :-)
    https://bobola.info/sakramenty/pogrzeb-i-sprawy-cmen
    tarza

    A tak swoja droga - te cmentarze to parafialne czy publiczne?
    Kazdego mozna pochowac, czy musi byc zgoda ksiedza zarzadcy?

    J.

    O, sa i kanony
    http://boernerowo.pl/kancelaria-parafialna/pogrzeb/

    Ja tam widze jedynie powiadomienie.
    A jak ten, ktory troszczy sie o pogrzeb, nie ma "swojego proboszcza"?

    o zezwoleniu tez pisza, ale bez podstawy prawnej, jakies prawo
    powielaczowe :-)

    Wiec do ksiedza - tylko z dyktafonem :-)

  • 2. Data: 2021-07-09 11:05:18
    Temat: Re: co laska
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Jul 2021 22:07:13 +0200, J.F napisał(a):

    > A tak swoja droga - te cmentarze to parafialne czy publiczne?
    > Kazdego mozna pochowac, czy musi byc zgoda ksiedza zarzadcy?

    Są jedne i drugie. Na komunalnym ksiądz może najwyżej odprawić nabożeństwo
    w kaplicy cmentarnej, jeśli rodzina poprosi.

    Swoją drogą w KK mają straszną inflację. W 2009 chowałem ojca i do koperty
    włożyłem 400-500 zł. Ksiądz w kancelarii nawet do niej nie zaglądnął.
    Tutaj dobrodziej kasuje 800 zł, tylko za to, że sam nic nie będzie musiał
    zrobić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2021-07-09 11:46:11
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Olin pisze:

    > Tutaj dobrodziej kasuje 800 zł, tylko za to, że sam nic nie będzie *musiał*
    > *zrobić*.

    Tutaj dobrodziej kasuje 800 zł, tylko za to, że sam nic nie będzie *mógł
    zarobić*.

  • 4. Data: 2021-07-09 11:56:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 09 Jul 2021 11:46:11 +0200, Andrzej Kłos napisał(a):

    > Tutaj dobrodziej kasuje 800 zł, tylko za to, że sam nic nie będzie *mógł
    > zarobić*.

    Bądźmy sprawiedliwi i zauważmy, że takie zjawiska notuje się również poza
    KK. Oto opis obyczajów z Wielkiej Brytanii lat 70.:

    "Jedni dokerzy godzili się na rozładowanie statków przez dokerów innego
    związku pod warunkiem, że sami otrzymywali dodatkową zapłatę."

    https://wyborcza.pl/7,75968,27254457,margaret-thatch
    er-zmienila-wielka-brytanie-i-swiat.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 5. Data: 2021-07-09 12:01:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Są jedne i drugie. Na komunalnym ksiądz może najwyżej odprawić
    >nabożeństwo
    >w kaplicy cmentarnej, jeśli rodzina poprosi.

    Ale w wielu malych miejscowosciach jest tylko jeden cmentarz.
    I jaki on wtedy jest? I czy ksiadz ma prawo kogos nie przyjac?

> [...]
    >włożyłem 400-500 zł. Ksiądz w kancelarii nawet do niej nie zaglądnął.
    >Tutaj dobrodziej kasuje 800 zł, tylko za to, że sam nic nie będzie

    Kryzys maja - malo wiernych mozna bylo wpuszczac, mala taca.
    Ale inflacja nadgoni, i pewnie juz takie stawki zostana.

    Swoja droga - albo nie doceniam wiernych, albo KK ma bardzo duze
    zasoby lub inne przychody, ze jakos tak spokojnie przetrwal pandemie.

    A maju slyszalem, ze za jakies zaswiadczenie do bierzmowania ksiadz
    chcial 1000zl, ale go klient zastrzelil - "to co, sam sobie bedzie
    ksiadz zaswiadczenie wystawial"? Bo to jednej parafii dotyczylo.

    Ale oplata podstawowa za bierzmowanie to jakas znosna byla - 150zl czy
    cos.

    Teraz nowa moda - dzieci po komunii powinny sie podzielic kopertami od
    krewnych.
    Ale google znajduje przyklady jeszcze z 2018.

    J.

  • 6. Data: 2021-07-09 12:18:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

> [...]

    >https://wyborcza.pl/7,75968,27254457,margaret-thatc
    her-zmienila-wielka-brytanie-i-swiat.html

    Stare jak swiat ... ale wynika z tego, co u nas nie znane - ze tam w
    niektorych branzach zwiazek ma monopol na wykonywanie pracy.

    Nie wiem jak sobie to wypracowali w czasach kapitalistycznego wyzysku,
    i nie wiem jak z tym żyja, bo monopol kiepsko wróży.

    Musieli ostro strajkowac, i solidarnie.
    A potem ... wykazywac sie rozsadkiem w negocjacjach cenowych ?

    J.

  • 7. Data: 2021-07-09 12:25:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 9 Jul 2021 12:01:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale w wielu malych miejscowosciach jest tylko jeden cmentarz.
    > I jaki on wtedy jest? I czy ksiadz ma prawo kogos nie przyjac?

    Na ulicy Trybunalskiej
    Mieszka sobie Staś Pytalski,
    Co, gdy tylko się obudzi,
    Pytaniami dręczy ludzi.