  • 1. Data: 2017-09-26 02:06:29
    Temat: Reforma OFE
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W ubiegłym roku rząd PiS zapowiedział reformę OFE, która miała polegać
    na przekazaniu 75 proc. pieniędzy w nich zgromadzonych (ok. 135 mld zł z
    180 mld zł łącznie zgromadzonych w OFE) na indywidualne konta emerytalne
    Polaków (IKZE), a pozostałe 25 proc. miało zasilić Fundusz Rezerw
    Demograficznych. Jak informuje "Rzeczpospolita", ten scenariusz może się
    nie spełnić, gdyż coraz więcej osób w rządzie PiS chce, aby cała suma z
    OFE trafiła do budżetu. Taki zastrzyk pieniędzy wystarczyłby na 7 lat
    opłacania 500 plus.

    http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/reforma-ofe-wst
    rzymana-rzad-pis-chce-zabrac-polakom-135-mld-zl-z-ic
    h-oszczednosci_1019622.html

    --
    animka

  • 2. Data: 2017-09-26 08:44:09
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-26 o 02:06, Animka pisze:
> [...]
    > opłacania 500 plus.
    >
    > http://superbiz.se.pl/wiadomosci-biz/reforma-ofe-wst
    rzymana-rzad-pis-chce-zabrac-polakom-135-mld-zl-z-ic

    Cóż, jedno i drugie jest złodziejstwem... Tak jak i złodziejstwem było
    działanie PO... No ale cóż, bananowy kraj, to i bananowe zasady działania.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 3. Data: 2017-09-26 09:21:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 08:44:09 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > bananowy kraj, to i bananowe zasady działania.

    Sentencjonalnie dodam, że na polityków wprowadzających bananowe obyczaje
    głosowała bananowa młodzież.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

  • 4. Data: 2017-09-26 09:47:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-26 o 09:21, Olin pisze:

    > Sentencjonalnie dodam, że na polityków wprowadzających bananowe obyczaje
    > głosowała bananowa młodzież.

    Od lat nie ma w zasadzie wyboru, ale to właśnie wina systemu, politycy
    dostosowali się do systemu i mają większość w nosie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 5. Data: 2017-09-26 20:23:33
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 26 Sep 2017 08:44:09 +0200, w <oqcsvs$um1$1@node1.news.atman.pl>, Tomasz
    Kaczanowski <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Cóż, jedno i drugie jest złodziejstwem... Tak jak i złodziejstwem było
    > działanie PO...

    Tamto akurat złodziejstwem nie było, tylko usankcjonowaniem stanu faktycznego.

  • 6. Data: 2017-09-26 20:29:29
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-26 o 08:44, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    >

    > Cóż, jedno i drugie jest złodziejstwem... Tak jak i złodziejstwem było
    > działanie PO... No ale cóż, bananowy kraj, to i bananowe zasady

    Banany kojarzą mi się z Afryką ;-)

    --
    animka

  • 7. Data: 2017-09-26 23:47:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-17 o 02:06, Animka pisze:
> [...]
    > nie spełnić, gdyż coraz więcej osób w rządzie PiS chce, aby cała suma z
    > OFE trafiła do budżetu. Taki zastrzyk pieniędzy wystarczyłby na 7 lat

    Błędem jest rozpatrywanie akurat OFE jako czegoś szczególnie
    wyodrębnionego od reszty gospodarki. Pomysł z II i III filarem był
    poroniony na starcie i oszukańczy. To, ze w Polsce ZUS jest swoistą
    piramidą finansową opartą na tym, że z pieniędzy obecnie pracujących
    pokrywamy zobowiązania wobec tych, pracowali kiedy, a teraz biorą
    świadczenia jest po prostu faktem. Jakkolwiek byśmy tego nie oceniali
    tak było.

    Wprowadzenie III filara powodowało,ze obecnie pracujący z jednej strony
    i tak musieli pokrywać zobowiązania wobec rencistów i emerytów. I czy
    robiono by to ze składek, czy z podatków, to ma akurat średnie
    znaczenie. Jednocześnie ci zatrudnieni odkładali na swoje przyszłe
    emerytury - czyli de facto braliśmy dwa razy więcej, niż normalnie.

    Na dodatek III filar był oparty o jakieś dziwne zewnętrzne fundusze. W
    razie ich upadłości i tak państwo musiałoby pokrywać te zobowiązania.

  • 8. Data: 2017-09-27 01:03:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2017 23:47:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    > Błędem jest rozpatrywanie akurat OFE jako czegoś szczególnie
    > wyodrębnionego od reszty gospodarki. P

    No, byly wyodrebnione.
    IMO to co innego bylo tu poronione ... a przynajmniej tak sie
    wydawalo.

> [...]
    > pokrywamy zobowiązania wobec tych, pracowali kiedy, a teraz biorą
    > świadczenia jest po prostu faktem. Jakkolwiek byśmy tego nie oceniali

    Dlatego tylko 30% poszlo do OFE. Jesli ktos z rzadu uwazal, ze sie nie
    da - nie powinien wprowadzac takiego systemu.
    Albo, widzac ze pieniedzy w zus nie starcza - zamknac system, tzn
    zamknac dalsze przelewanie do OFE, ale zostawic zgromadzone srodki.

    czekaj - III filar to dobrowolne ...

    J.

  • 9. Data: 2017-09-27 09:07:17
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > pokrywamy zobowiązania wobec tych, pracowali kiedy, a teraz biorą
    > świadczenia jest po prostu faktem. Jakkolwiek byśmy tego nie oceniali

    Raczej był próbą odejścia stopniowego od piramidy. Jak wyobrażasz sobie
    nagłe przestanie wypłacania osobom na emeryturze świadczeń?

> [...]
    > znaczenie. Jednocześnie ci zatrudnieni odkładali na swoje przyszłe
    > emerytury - czyli de facto braliśmy dwa razy więcej, niż normalnie.

    znaczenie ma takie, że masz emeryturę indeksowaną tym co odłożyłeś, a
    więc tak trochę bardziej sprawiedliwie, dodatkowo mogło dopingować do
    tego by więcej zarabiać.

    > Na dodatek III filar był oparty o jakieś dziwne zewnętrzne fundusze. W
    > razie ich upadłości i tak państwo musiałoby pokrywać te zobowiązania.

    Polecam jednak zapoznanie się z ustawą wprowadzającą te fundusze. Z
    jednej strony tak, państwo gwarantowało, ale z drugiej były dość duże
    mechanizmy zabezpieczające, tak aby upadek był w zasadzie niemożliwy.
    Natomiast zarządzający miał zyski (moim zdaniem za duże, miały być w
    trakcie obniżane opłaty, a nie były), ale również w razie zbyt dużych
    strat musiał dopłacać różnicę.

    Możemy się oczywiście sprzeczać co do szczegółów, wiele mi się nie
    podobało, ale sama idea była akurat prawidłowa.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2017-09-27 12:41:32
    Od: grzech <g...@g...pl>

> [...]
    > pokrywamy zobowiązania wobec tych, pracowali kiedy, a teraz biorą
    > świadczenia jest po prostu faktem. Jakkolwiek byśmy tego nie oceniali

    Mnie czasami dziwi, ze ludzie inteligentni - na przykład tacy jak ty
    pieprzą takie głupoty. Nie ma się co dziwić, że różniste matołki
    powtarzają takie bzdury i rodzi się z tego gówno-prawda.
    Czy nam się to podoba czy nie ZUS jest realizacją konstytucyjnego
    zadania państwa polegającego na zabezpieczeniu emerytur, rent i innych
    świadczeń. Realizuje te zadania podobnie jak sądy, policja, wojsko. To
    czy system jest dobry czy zły to sprawa dyskusyjna. Były czasy, że ZUS
    miał nadmiar pieniędzy które inwestowano na przykład w przemysł. Gdy nie
    będzie ZUS to będzie inna instytucja do której w obecnych czasach trzeba
    będzie dopłacać z budżetu państwa. Mówienie, że jest to piramida
    finansowa jest takim samym opowiadaniem głupot jak opowiadanie, że
    policja to nieroby biorące za darmo pieniądze.