  • 1. Data: 2017-09-26 14:41:02
    Temat: swoboda zawierania umów i jej ograniczenia
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Czy warunek na aukcji typu "komentarz po aukcji wyłącznie pozytywny"
    podpada czy nie podpada pod ograniczenia w swobodzie zawierania umów?
    Jakie mogą być argumenty za i przeciw?

    JaceK

  • 2. Data: 2017-09-26 15:44:29
    Temat: Re: swoboda zawierania umów i jej ograniczenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaceK" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    >Czy warunek na aukcji typu "komentarz po aukcji wyłącznie pozytywny"
    >podpada czy nie podpada pod ograniczenia w swobodzie zawierania umów?
    >Jakie mogą być argumenty za i przeciw?

    Ale swoboda jest - kupujesz z takim warunkiem lub nie kupujesz, nie ma
    przymusu :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-09-26 21:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik JaceK JaceK@wu_pe.pe_el ...

    > Czy warunek na aukcji typu "komentarz po aukcji wyłącznie pozytywny"
    > podpada czy nie podpada pod ograniczenia w swobodzie zawierania umów?
    > Jakie mogą być argumenty za i przeciw?

    To jest bardzo wazny zapis w aukcji. Mowi ci: uwaga, masz do czynienia z
    debilem.
    Oczywiscie mozesz kupic, mozesz wystawic nega i on ci moze skoczyc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 4. Data: 2017-09-26 23:49:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-09-17 o 15:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "JaceK" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...

    > Ale swoboda jest - kupujesz z takim warunkiem lub nie kupujesz, nie ma
    > przymusu :-)

    Co więcej w prawa jest jasna. Pozytywne komentarze ie mają żadnego
    znaczenia, bo są wymuszone. Od takiego sprzedającego kupiłbym w
    ostateczności, gdyby był jedynym z dostępnym towarem.

  • 5. Data: 2017-09-27 01:41:40
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 26.09.2017 23:49, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > znaczenia, bo są wymuszone. Od takiego sprzedającego kupiłbym w
    > ostateczności, gdyby był jedynym z dostępnym towarem.

    Chyba nie są wymuszone, bo są częścią umowy, którą można zaakceptować
    lub odrzucić. Jeśli ktoś umowę zaakceptował, to najczęściej oznacza, że
    zgodził się z nią dobrowolnie. Czy to nie jest trochę jak umowa np. z
    operatorem kablówki? Podstawia on umowę z wieloma ustaleniami, nie
    zawsze na rękę klientowi, a klient może taką umowę odrzucić lub
    zaakceptować. W tym ostatnim przypadku jednak chyba niewiele osób
    napisze, że operator coś na nim "wymusił" zawartymi ustaleniami.. Po
    prostu klient się zgodził na takie a nie inne zapisy.

    No i umów należy dotrzymywać :)

    JaceK

  • 6. Data: 2017-09-27 07:00:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-27 o 01:41, JaceK pisze:
> [...]
    > napisze, że operator coś na nim "wymusił" zawartymi ustaleniami.. Po
    > prostu klient się zgodził na takie a nie inne zapisy.

    Ale jest też regulamin allegro, który jest wyżej od umowy zawartej na
    aukcji, i zezwala na negatywy.

    Pomijając już fakt, że zapis o braku negatywów jest tylko pustosłowiem.

    Właściwie to sprzedawca zasługuje na negatywa już za sam fakt takiego
    zapisu na aukcji. Zwłaszcza że sam nie wystawi już odwetowca.

    Parę takich negatywów i odechce mu się takich zapisów.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-09-27 11:00:23
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-26 o 14:41, JaceK pisze:
    > Czy warunek na aukcji typu "komentarz po aukcji wyłącznie pozytywny"
    > podpada czy nie podpada pod ograniczenia w swobodzie zawierania umów?

    Możesz swobodnie na to się zgodzić lub nie.
    Natomiast nienajlepiej to świadczy o organizatorze aukcji: wie, że mało
    go chwali z własnej woli więc wywiera presję na pisanie pozytywnych
    komentarzy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 8. Data: 2017-09-27 11:09:54
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 27.09.2017 07:00, Liwiusz wrote:
    > Ale jest też regulamin allegro, który jest wyżej od umowy zawartej na
    > aukcji, i zezwala na negatywy.
    >
    > Pomijając już fakt, że zapis o braku negatywów jest tylko pustosłowiem.

    Dziękuję Ci za odpowiedź. Zależy mi na takim ogólnym spojrzeniu na
    sytuację.

    Jeśli już pojawił się temat regulaminu allegro: nie ma w nim zapisu, że
    nie wolno dodawać do umowy takiej klauzuli. Czy to nie jest jednoznaczne
    z przyzwoleniem na takie praktyki (w ramach swobodnego kształtowania
    umów) i w związku z tym taki zapis jest de facto częścią umowy? W
    praktyce nie ma możliwości powstrzymania od wystawienia negatywa. Jeśli
    już jednak do tego dojdzie a w opisie był zapis o pozytywie to czy
    sprzedawca może z tego wytoczyć proces? Wiem, że to durnowato brzmi :)

    I jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia, raczej na korzyść kupującego. Co
    do zasady komentarze są wystawiane po aukcji jako jej ocena. Czy jeśli
    taka jest natura i znaczenie komentarzy, to czy nie można na tej
    podstawie dowieść, że zapis o pozytywie narusza to znaczenie wobec czego
    jest w pewnym sensie sprzeczny z regulaminem allegro? Czy może właśnie
    to miałeś na myśli wspominając regulamin?

    JaceK

  • 9. Data: 2017-09-27 11:13:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-27 o 11:09, JaceK pisze:
> [...]
    > jest w pewnym sensie sprzeczny z regulaminem allegro? Czy może właśnie
    > to miałeś na myśli wspominając regulamin?

    Tak.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-09-27 11:22:04
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A nie masz możliwości technicznej wystawienia neutrala lub negatywnego?
    Kombinują, jak mogą, kiedyś np. kawałki aukcji były białym drukiem (biała czcionka na
    białym tle) niewidocznym.
    Co gorsza aledrogo zwyczajowo stało po stronie firm (bo robiły im obrót i dawały
    zysk) a nie indywidualnych.

    Odchodzac od aledrogo:
    Słyszy się o umowach zawierających klauzulę np. "nie podlega faktoringowi", to jest
    dopiero ciekawostka, brakuje jeszcze dopisania "nie podlega dochodzeniu przed
    sądem"...

    -----