  • 141. Data: 2017-10-08 08:59:18
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:orbad1$mqg$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 2017-10-07 o 21:19, Shrek pisze:
    > [....] U wielkiego brata donosili wszyscy, im szybciej tym lepiej.

    Wszyscy to donosili w NRD, w ZSRR to było już 3 i 4 pokolenie - nie musieli.

    > Działało to skutecznie kilkadziesiąt lat.
    > U nas system się załamał w 56 po śmierci Stalina.

    Stalin umarł w 1953 r.
    W 1956 r po śmierci Bieruta nastąpila totalna ucieczka "Polaków"
    przywiezionych po wojnie. Praktycznie uciekła cała wierchuszka aparatu
    terroru. W wojsku razem z Rokossowskim ucieklo 3 wiceministrów obrony i
    wszyscy dowódcy okręgów wojskowych. Z Ministerstwa Bezpeczeństaw
    Publicznego (UB) znikli wszyscy wysocy urzędnicy (podobno zostały tylko
    sprzątaczki). Tak samo z Wojewdzkich UB. Odnaleźli się potem w ZSRR jako
    "polscy żydzi".
    Na oficjalne wystąpienie polskiego rządu (Cyrankiewicz) w 1957 r o
    ekstradycję Rokossowskiego, rzad ZSRR odpowiedział że nie wydaje swoich
    obywateli (zauważcie słowo >swoich<), do tego momentu to był wielki Polak.

  • 142. Data: 2017-10-08 15:35:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 12:06:34 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
    > [...]
    >
    > Od raczenia sobie w takich sytuacjach to jest szkolenie, a nie emerytura.

    A co ci szkolenie pomoze, jesli on wiekszy, silniejszy, i w
    mordobiciach wyszkolony ?

    Sytuacja spoleczna musi byc taka, zeby to przestepca bal sie bardziej
    niz policjant.

    J.

  • 143. Data: 2017-10-09 12:10:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 7 Oct 2017 14:35:03 +0200, Shrek napisał(a):

    > Te dwie grupy również były "kupowane". Choć z innych powodów - górnicy
    > to lubili sobie postrajkować, a byli dla gospodarki dość istotni.
    > Nauczyciele - nie wiem.

    Karta Nauczyciela została wprowadzona w 1982, bo Władza Ludowa nie miała na
    podwyżki, więc chciała uspokoić tę grupę zawodową przywilejami. Wcześniej
    pensum wynosiło 26 godzin w szkołach podstawowych i 22 w średnich, zgodnie
    z nowymi przepisami 18.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

  • 144. Data: 2017-10-09 13:42:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Karta Nauczyciela została wprowadzona w 1982, bo Władza Ludowa nie
    >miała na
    >podwyżki, więc chciała uspokoić tę grupę zawodową przywilejami.

    Hm, w 1982 to uspokajalo ZOMO. Ale moze nauczycieli nie wypadalo tak
    uspokajac.
    Pieniadze tez byly drugorzedne.
    Ale ... ustawa z 26 stycznia, musiala byc chyba przygotowywana i
    wynegocjowana przed 13 grudnia.

    >Wcześniej
    >pensum wynosiło 26 godzin w szkołach podstawowych i 22 w średnich,
    >zgodnie
    >z nowymi przepisami 18.

    Hm, nie pamietam aby u mnie przybylo nauczycieli ... wiec nadgodziny
    placili ?

    J.

  • 145. Data: 2017-10-09 15:07:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 9 Oct 2017 13:42:37 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, nie pamietam aby u mnie przybylo nauczycieli ... wiec nadgodziny
    > placili ?

    Siedziałem wtedy w ławce, a nie pokoju nauczycielskim. Trzeba pytać
    pedagogów i to raczej emerytowanych.

  • 146. Data: 2017-10-09 16:36:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Siedziałem wtedy w ławce, a nie pokoju nauczycielskim. Trzeba pytać
    >pedagogów i to raczej emerytowanych.

    Ja tez siedzialem w lawce, ale nowych nauczycieli to sie raczej
    widzialo :-)

    J.