    From: grzech <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reforma OFE
    Date: Wed, 27 Sep 2017 12:41:32 +0200

    > Błędem jest rozpatrywanie akurat OFE jako czegoś szczególnie
    > wyodrębnionego od reszty gospodarki. Pomysł z II i III filarem był
    > poroniony na starcie i oszukańczy. To, ze w Polsce ZUS jest swoistą
    > piramidą finansową opartą na tym, że z pieniędzy obecnie pracujących
    > pokrywamy zobowiązania wobec tych, pracowali kiedy, a teraz biorą
    > świadczenia jest po prostu faktem. Jakkolwiek byśmy tego nie oceniali
    > tak było.

    Mnie czasami dziwi, ze ludzie inteligentni - na przykład tacy jak ty
    pieprzą takie głupoty. Nie ma się co dziwić, że różniste matołki
    powtarzają takie bzdury i rodzi się z tego gówno-prawda.
    Czy nam się to podoba czy nie ZUS jest realizacją konstytucyjnego
    zadania państwa polegającego na zabezpieczeniu emerytur, rent i innych
    świadczeń. Realizuje te zadania podobnie jak sądy, policja, wojsko. To
    czy system jest dobry czy zły to sprawa dyskusyjna. Były czasy, że ZUS
    miał nadmiar pieniędzy które inwestowano na przykład w przemysł. Gdy nie
    będzie ZUS to będzie inna instytucja do której w obecnych czasach trzeba
    będzie dopłacać z budżetu państwa. Mówienie, że jest to piramida
    finansowa jest takim samym opowiadaniem głupot jak opowiadanie, że
    policja to nieroby biorące za darmo pieniądze.