  • 91. Data: 2017-10-02 07:50:59
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > "Dopłacać"? Z czego niby?

    Sprawdź, bo zdarzało się, że dopłacały, było fakt tylko kila takich
    sytuacji, ale dopłacały, ze środków własnych. ale wiem, łatwiej sobie
    rozebrać cos "na chłopski rozum" niż sprawdzić zapisy prawne jakie były
    w tym względzie i historię, jak się sprawdzało. Miało to swoje
    ułomności, ale właśnie ułomności, a nie było z góry złym pomysłem.

    > A moim zdaniem z zasady zła. Moim zdaniem była po prostu oszustwem. Z
    > jednej strony pracując finansowałeś emerytury emerytom, z drugiej
    > odkładałeś również na swoją emeryturę i to jeszcze na dość niepewnych
    > zasadach.

    Powiedz to większości cywilizowanego świata, gdzie tak to działa (różni
    sie o do szczegółów). Jeśli gdzieś działa system wzorowany na tym co
    wymyślił Bismarck, to gwarantuje on tylko emeryturę na poziomie
    socjalnym, a nie rozsądne życie na emeryturze. Mami się nas np widokiem
    bogartych emerytów niemieckich, ale akurat mając rodzinę w niemczech
    wiem, że ci bogaci emeryci niemieccy, to ci co sobie odkładali pieniądze
    w systemach dodatkowych, znam takich co nawet zarabiali dość dużo, ale
    liczyli na podstawową emeryturę niemiecką i się srodze zawiedli....

    System Bismarcka się po prostu sprawdzał wtedy, gdy mało kto dożywał
    emerytury...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 92. Data: 2017-10-02 08:03:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-01 o 08:44, Danusia pisze:

    > Przesadzacie i to znacznie. Do SP należą wszystkie państwowe spółki np:
    > Orlen, banki np; PKO, PZU itd itd to one zasilają SP dywidendami
    > powodując że SP ma pieniądze i to dużo.

    Tia i patologie, mniej dochodowych spółek pozbyto się, bo zarządzane
    przez polityków, przynosiły więcej strat niz zysków, te przynoszą jako
    taki zysk, bo sa to zyskowne branże, teraz warto się zastanowić jakie
    zyski mogłyby przynosić pod normalnym zarządem. A jeśli system podatkowy
    byłby zorganizowany rozsądnie, to z podatków zysk dla państwa byłby
    większy, dla państwa, ale nie dla rządzących, bo ci nie mogliby obsadzać
    intratnych stołków znajomymi...

    --
    http//zrzeda.pl

  • 93. Data: 2017-10-02 08:10:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Tyle, że te środki, w których pośredniczył ZUS, to dalej Skarb Państwa
    > musiał zrefundować z podatków, bowiem i tak świadczenia wypłacać trzeba
    > było.

    Jeśli zlikwidowanoby przywileje, połączono systemy, nie trzeba by
    dopłacać. Taki cytat z archiwalnego artykułu:
    "Jak mówi ekspert, co roku dokładamy do górniczych emerytur mniej więcej
    tyle samo, ile wynosi składka do OFE"
    http://www.polskieradio.pl/42/3146/Artykul/1174472,E
    merytury-gornicze-bardzo-kosztowny-przywilej

    A to nie jedyne przywileje. Dodatkowo emerytury resortowe, krus i inne
    przywileje.

    --
    http://zrzeda.pl/12-polityka/5-politycy-zawsze-wiedz
    a-lepiej.html

  • 94. Data: 2017-10-02 09:08:35
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zorganizowany rozsądnie, to z podatków zysk dla państwa byłby większy, dla
    > państwa, ale nie dla rządzących, bo ci nie mogliby obsadzać intratnych

    Nie zmieniaj tematu chodziło o to że SP nie ma nic oprócz długów.
    Odnośnie mało dochodowych spółek i nachalnej propagandy to przypominam
    oficjalne stanowisko że za komuny wszystko było ekonomicznie nieopłacalne,
    do wszystkiego dopłacano. Tylko z czego zbudowano miliony miejsc pracy,
    tysiące fabryk, osiedli mieszkaniowych czy całą infrastrukturę? A może ZSRR
    nam dopłacał tak jak UE teraz?
    Spokojnie panowie, są fakty i propaganda zazwyczaj niezgodna z faktami.
    Dotyczy to zarówno PRL jaki i 3RP i szkoda przelewać z pustego w próżne na
    tej grupie bo niczego to nie zmieni.

  • 95. Data: 2017-10-02 09:21:57
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    merytury-gornicze-bardzo-kosztowny-przywilej

    > A to nie jedyne przywileje. Dodatkowo emerytury resortowe, krus i inne

    Znów propaganda.
    Górnik ma wysokie składki do ZUS ale średnio żyje 12 lat krócej od
    przeciętnego mężczyzny. Więc do tych wysokich emerytur w sumie wcale nie
    dopłacamy.
    Natomiast ile razy powtarzać że emerytury resortowe, krus i inne nie są
    finansowane przez FUS i wypłacane przez ZUS. Pieniądze wypłacane przez ZUS
    (prawie wszystkie) nie są z budżetu i nie są wypłacane z naszych podatków.
    Jest to składka ubezpieczeniowa, a w obecnym systemie z niej są wypłacane
    emerytury i renty.

  • 96. Data: 2017-10-02 09:22:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 09:08, Danusia pisze:

> [...]
    > Spokojnie panowie, są fakty i propaganda zazwyczaj niezgodna z faktami.
    > Dotyczy to zarówno PRL jaki i 3RP i szkoda przelewać z pustego w próżne

    Budowano za komuny z tego, że wytwarzano to samo co później, ale za
    pracę płacono $10 zamiast $1000. Zarządzanie było koszmarne. Przykład z
    miejscowości w której mieszkałem, duży zakład, w latach 80 kupił od
    włochów nowoczesne maszyny, chwalono się tym wszędzie, tylko nie
    wykorzystywano ich w produkcji, bo oszczędzając, nie zakupiono szkoleń i
    nikt nie umiał tych maszyn obsłużyć. Po padzie zakładu kupili je
    pracownicy i na własny koszt takie szkolenia w latach 90 sobie wykupili
    i przez kilkanaście lat zarabiali na tych maszynach kupę kasy... Tak
    wygląda, gdy gospodarką zajmują się politycy, a nie osoby znające się na
    rzeczy. Więc za za przeproszeniem nie opowiadaj tu banialuk, jak to było
    za komuny dobrze, bo nie było i wie to każdy, kto zetknął się w owym
    czasie z możliwością podróży zagranicznej, gdzie miał dylemat, czy kupic
    sobie puszkę koli za dużą część miesięcznego wynagrodzenia, czy też nie.

    Tak po prostu w czasie komuny w imię równości, część osób była okradana
    z ich pracy, gdyz płacono im dużo poniżej wartości tego co wypracowywali.
    --
    http://zrzeda.pl

  • 97. Data: 2017-10-02 09:26:18
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > podatki zapłacimy normalną żywą gotówką za podważenie zaufania, gdyż
    > ewentualni kandydaci kalkulują inaczej ryzyko. Nikt nie pójdzie za 34
    > pensji kasjerki służyć wiedząc, że nie ma żadnej pewności. Słyszałeś o
    > tym, by gdzieś na świecie uznano powiedzmy po 30 latach, że kasjerki z
    > sieci klepów określonego koloru są szczególnie mniej warte wywiązania
    > się przez państwo z umowy i wypłaty gwarantowanego świadczenia?
    > ---
    > A które państwo zawiera takie umowy z kasjerkami ?! Z policjantami też nie
    Wiecie co gdy się czyta to w./w to najbardziej przypomina dyskusję Kalego o
    krowach.:-)

  • 98. Data: 2017-10-02 09:27:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 09:21, Danusia pisze:

> [...]
    > Górnik ma wysokie składki do ZUS ale średnio żyje 12 lat krócej od
    > przeciętnego mężczyzny. Więc do tych wysokich emerytur w sumie wcale nie

    Tia, tyle, że niepracująca żona (bo zazwyczaj w rodzinach górniczych,
    podobnie jak w marynarskich, żona nie pracuje), pobiera 70% (czy tez
    80%) tej emerytury po śmierci męża (choć znam górników w podeszłym
    wieku cieszących się emeryturą, więc to też nie jest jakaś taka przypadłość)

> [...]
    > ZUS (prawie wszystkie) nie są z budżetu i nie są wypłacane z naszych
    > podatków. Jest to składka ubezpieczeniowa, a w obecnym systemie z niej

    Tia, tylko tyle, że są finansowane z naszych środków i sa za wysokie,
    gdyby na warunkach ogólnych składka była "odkładana" w ZUS-ie to
    wyliczona emerytura byłaby dużo niższa, a z resortu nagle składki
    popłynęłyby do ZUS-u uzupełniając jednocześnie część braków.

    Zaleta do pracujących w tych resortach, że trudniej byłoby ich pozbawić
    ot tak emerytury... Wada, emerytury byłyby niższe...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 99. Data: 2017-10-02 09:31:54
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > ---
    > Zgłoś coś na policję to pogadamy. Ja zgłosiłem. Słupek mi sprzed garażu
    > ukradli, nie wykryli. Samochód na parkingu ktoś zahaczył raz, nie wykryli.
    > Drugi, nie wykryli. Szyba, też nie. Ale mandat za brak podświetlenia
    > tablicy to by chcieli wlepić a jakże.
    >
    > Taka kuriozalna sytuacja, że jadę sobie drogą, widzę gościa kradnącego
    > słupek przydrożny, za mną policja, zero reakcji. No to tory wąskotorówki
    > przez zimę też ukradli. Od miesięcy na jednej z uczęszczanych ulic mojego
    > miasta staje samochód zastawiając znak przejścia dla pieszych, też nie

    Ale takich przykładów można przytaczać tysiące i to we wszystkich państwach
    świata, to bezzasadna dyskusja która nic nie wnosi w temacie reformy OFE.

  • 100. Data: 2017-10-02 09:48:43
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > ZUS, to niby wydaje na finansowanie lotów kosmicznych

    ZUS wydaje na swoje utrzymanie oraz na bieżące emerytury/renty. ZUS zaś
    nie inwestuje składek w celu wypłacenia, w przyszłości, na emerytury dla
    tych, którzy te składki wpłacili. Piramida finansowa.

    Pozdrawiam,
    Wojtek