  • 1. Data: 2008-01-20 19:10:46
    Temat: zwrot lub wymiana towaru
    Od: "ZAQ" <d...@s...pl>

    witam

    3 dni temu kupiłem kamerę, ma ona pewną wadę obrazu
    (spory swiecacy badpixel). kupilem ja na allegro i zostala
    mi dostarczona gratis poprzez sprzedawce, sprzęt nowy
    z 2 letnią gwarancją.
    nie chce mi sie oddawac sprzetu na gwarancje do producenta,
    bo potrwa to miesiac i niczego nie gwarantuje, procz straty czasu
    więc, czy mogę sie u sprzedawcy ubiegać o wymianę tej sztuki
    sprzętu na inną sprawną ?
    a co jeśli już wysprzedał wszystkie sztuki ? i nie ma na wymianę ...
    to czy moge sie ubiegac o zwrot pieniędzy.
    na co sie powolac ? (zwrot bez podania przyczyny, 10 dni) ?

    czy mam jakies szanse ?
    co robic.

  • 2. Data: 2008-01-20 20:01:09
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    ZAQ pisze:

    > na co sie powolac ? (zwrot bez podania przyczyny, 10 dni) ?

    bardzo dobrze! szanse masz duze, wrecz bardzo duze

  • 3. Data: 2008-01-20 20:20:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ZAQ" <d...@s...pl> napisał w wiadomości

    Czy sprzedający jest sklepem, czy to była osoba fizyczna?

  • 4. Data: 2008-01-20 20:25:20
    Od: "ZAQ" <d...@s...pl>

    > Czy sprzedający jest sklepem, czy to była osoba fizyczna?

    prowadzi dzialalnosc gospodarcza "hurtownia art. agd-rtv"
    na pieczatce od gwarancji jest nawet jego reg. oraz dane.

  • 5. Data: 2008-01-20 20:29:34
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "ZAQ" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy sprzedający jest sklepem, czy to była osoba fizyczna?

    A co z osobami fizycznymi, nie będącymi sklepami, dokonującymi
    sprzedaży w ramach prowadzonej przez siebie DG? ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-01-20 20:41:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > prowadzi dzialalnosc gospodarcza "hurtownia art. agd-rtv"
    > na pieczatce od gwarancji jest nawet jego reg. oraz dane.

    A zatem w terminie 10-ciu dni maż prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez
    podania przyczyny i to będzie najprostsze rozwiązanie.

  • 7. Data: 2008-01-20 21:40:49
    Od: <s...@a...pl>

    > A zatem w terminie 10-ciu dni maż prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez
    > podania przyczyny i to będzie najprostsze rozwiązanie.

    Sprzedawca odbierze paczkę, uruchomi kamerę celem sparwdzenia i zobaczy, ze
    występuje wada obrazu. Uzna, że uszkodził ją kupujący. Nawet jeśli kupujący
    jest konsumentem, nie ma obowiazku przymowania uszkodzonego sprzętu.
    I co dalej?

    Czy nie lepiej jednka najpierw uzgodnić co i jak ze sprzedawcą, niż narażać
    sie na kolejne nerwy?

  • 8. Data: 2008-01-20 21:48:10
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > ze występuje wada obrazu. Uzna, że uszkodził ją kupujący. Nawet jeśli
    > kupujący jest konsumentem, nie ma obowiazku przymowania uszkodzonego

    to jednak nie jest dowod ze towar uszkodzil konsument.

    > Czy nie lepiej jednka najpierw uzgodnić co i jak ze sprzedawcą, niż
    > narażać sie na kolejne nerwy?

    oczywiscie najlepiej zalatwic to telefonicznie najpierw. jednak trzeba
    sie spieszyc. 10 dni to bardzo malo.

  • 9. Data: 2008-01-20 22:01:15
    Od: "ZAQ" <d...@s...pl>

> [...]
    > ze występuje wada obrazu. Uzna, że uszkodził ją kupujący. Nawet jeśli
    > kupujący jest konsumentem, nie ma obowiazku przymowania uszkodzonego

    nie zobaczy tego od ręki i nie da się tego uszkodzić,
    to wada ktora powstaje niemal bez przyczyny.
    wada matrycy, elektroniki.

    > Czy nie lepiej jednka najpierw uzgodnić co i jak ze sprzedawcą, niż
    > narażać sie na kolejne nerwy?

    no raczej zadzwonie i postaram sie dogadac

  • 10. Data: 2008-01-20 22:07:46
    Od: <s...@a...pl>

    > to jednak nie jest dowod ze towar uszkodzil konsument.

    Ale i nie dowód, że sprzedawca taki wysłał. Raczej większość sprzedawców
    uzna, że to sprawa konsumenta.

    Fakt, przy reklamacji z tytułu niezgodnosci z umową należy domniemywać, że
    wada wykryta przed upływem pół roku istniała w chwili sprzedaży. I to
    sprzedawca musi udowodnić, że było inaczej.

    Ale tu to nie jest reklamacja, a zwrot towaru na podstawie innej ustawy. A
    ta mówi, że towar zwrócić trzeba w stanie niezmienionym. I jeśli towar jest
    uszkodzony, a przedawca uzna że to wina kupującego, to - moim zdaniem -
    kupujacy będzie musiał udowodnić, że dostał uszkodzony sprzęt.