eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › zwrot lub wymiana towaru
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 18

  • 11. Data: 2008-01-20 22:25:51
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Sprzedawca odbierze paczkę, uruchomi kamerę celem sparwdzenia i zobaczy, ze
    > występuje wada obrazu. Uzna, że uszkodził ją kupujący. Nawet jeśli kupujący
    > jest konsumentem, nie ma obowiazku przymowania uszkodzonego sprzętu.
    > I co dalej?

    Sobie uznac moze, ale to na nim bedzie spoczywac obowiazek udowodnienia,
    ze wada nie istniala w momencie zakupu

    > Czy nie lepiej jednka najpierw uzgodnić co i jak ze sprzedawcą, niż narażać
    > sie na kolejne nerwy?

    IMO w takiej sytuacji nie. Moze sprobowac zwrocic. Jak sie sprzedawca
    przyczepi to skorzystac z niezgodnosci towaru z umowa i zarzadac wymiany
    na towar wolny od wad.

    --
    Pozdrawiam
    Jacek


  • 12. Data: 2008-01-20 22:26:23
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Sarpedon pisze:

    > oczywiscie najlepiej zalatwic to telefonicznie najpierw. jednak trzeba
    > sie spieszyc. 10 dni to bardzo malo.

    Zapewne kupujacy nie zostal na pismie poinformowany o prawie do
    odstapienia od umowy wiec ten termin sie troche wydluza :D

    --
    Pozdrawiam
    Jacek


  • 13. Data: 2008-01-20 22:27:36
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Ale i nie dowód, że sprzedawca taki wysłał. Raczej większość sprzedawców
    > uzna, że to sprawa konsumenta.

    Uznac sobie moze, ale on bedzie musial udowodnic ze wada nie istniala w
    momencie zakupu.
    >
    > Fakt, przy reklamacji z tytułu niezgodnosci z umową należy domniemywać, że
    > wada wykryta przed upływem pół roku istniała w chwili sprzedaży. I to
    > sprzedawca musi udowodnić, że było inaczej.

    WLasnie

    > Ale tu to nie jest reklamacja, a zwrot towaru na podstawie innej ustawy. A
    > ta mówi, że towar zwrócić trzeba w stanie niezmienionym.

    No i zwraca


    > I jeśli towar jest
    > uszkodzony, a przedawca uzna że to wina kupującego, to - moim zdaniem -
    > kupujacy będzie musiał udowodnić, że dostał uszkodzony sprzęt.

    Jak uzna skoro z innej ustawy wynika ze domniemywa sie ze wada istniala
    w chwili sprzedazy :D

    --
    Pozdrawiam
    Jacek


  • 14. Data: 2008-01-20 22:38:59
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: "ZAQ" <d...@s...pl>

    kamera jest wadliwa, to nie jest uszkodzenie.
    to jest wina producenta podzespołu elektronicznego do kamery.
    błąd elektroniki i to nie ma nic wspolnego z jakimkolwiek
    fizycznym uszkodzeniem, nie da sie tego zrobic, to się
    samoistnie pojawia, czesto jest od poczatku.


  • 15. Data: 2008-01-20 23:18:36
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.01.2008 <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    napisał/a:
    > Ale tu to nie jest reklamacja, a zwrot towaru na podstawie innej ustawy. A
    > ta mówi, że towar zwrócić trzeba w stanie niezmienionym. I jeśli towar jest
    > uszkodzony, a przedawca uzna że to wina kupującego, to - moim zdaniem -
    > kupujacy będzie musiał udowodnić, że dostał uszkodzony sprzęt.

    Art. 6kc.

    --
    Marcin


  • 16. Data: 2008-01-21 08:27:46
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: <s...@a...pl>

    >> Ale tu to nie jest reklamacja, a zwrot towaru na podstawie innej
    >> ustawy. A ta mówi, że towar zwrócić trzeba w stanie niezmienionym. I
    >> jeśli towar jest uszkodzony, a przedawca uzna że to wina kupującego,
    >> to - moim zdaniem - kupujacy będzie musiał udowodnić, że dostał
    >> uszkodzony sprzęt.
    > Art. 6kc.

    Dalej teoretyzuję :)
    Czyli dobrze piszę, tak? To kupujacy będzie udowodnić musiał, że ta wada
    istniała. Sprzedawca wie, że wydał dobry towar. Kupujacy chce skorzystać zaś
    ze swoich praw, czyli udowodnić fakt, że sprzęt był niesprawny.
    Dobrze rozumuję ten 6 art. KC?


  • 17. Data: 2008-01-21 08:51:10
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.01.2008 <s...@a...pl> <s...@a...pl>
    napisał/a:
    >> Art. 6kc.
    > Dalej teoretyzuję :)
    > Czyli dobrze piszę, tak? To kupujacy będzie udowodnić musiał, że ta wada

    EE. MZ wręcz przeciwnie. To sprzedający twierdzi, że kupujący uszkodził i
    wyciąga z tego skutek prawny (odmowa odstąpienia od umowy) więc na nim
    spoczywa obowiązek wykazania, że faktycznie uszkodził.

    --
    Marcin


  • 18. Data: 2008-01-24 20:17:06
    Temat: Re: zwrot lub wymiana towaru
    Od: wiku <s...@a...waw.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A zatem w terminie 10-ciu dni maż prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez
    > podania przyczyny i to będzie najprostsze rozwiązanie.

    No to nie do końca tak być musi. Zwróć uwagę na art. 16 ust. 1 pkt 10
    ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów ... Zgodnie z nim
    przepisów dotyczących zawierania umów na odległość (m.in. 10-dniowego
    terminu odstąpienia od umowy bez podania przyczyn) nie stosuje się przy
    sprzedaży z licytacji.
    Jeśli była to sprzedaż z opcją KUP TERAZ to wówczas zgodzę się, że nie
    mamy do czynienia z licytacją.
    Jeśli jednak klienci mogli przebijać oferty to wówczas odstąpienie od
    umowy na podstawie tej ustawy nie wchodzi w grę i nie ma znaczenia czy
    sprzedającym był przedsiębiorca czy osoba nie prowadząca działalności
    gospodarczej.

    pozdrawiam
    wiku

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1