  • 1. Data: 2008-01-20 18:20:30
    Temat: Allegro a umowa KS
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy wylicytowanie przedmiotu np przez Allegro jest automatycznie traktowane
    jako umowa Kupna-Sprzedazy ??
    Czyli jak cos kupie na allegro moge sobie np od podatku odliczyc (jezeli
    prawo na to zezwala oczywsicie) tarktujac, ze mam umowe ks- ? Czy musze i
    tak podpisac taka umowe ze sprzedajacym ?

    Fantom

  • 2. Data: 2008-01-20 19:23:36
    Temat: Re: Allegro a umowa KS
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > prawo na to zezwala oczywsicie) tarktujac, ze mam umowe ks- ? Czy musze i
    > tak podpisac taka umowe ze sprzedajacym ?

    To zalezy. Generalnie, zgodnie z regulaminem, allegro z chwila zakonczenia
    akcji dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży (wyjatek to aukcje
    wieloprzedmiotowe, gdzie umowa sprzedaży zostaje zawarta bezposrednio po
    zakupie w opcji "kup teraz").
    Niemniej imho nic nie szkodzi, aby strony umowily sie miedzy soba, ze np.
    sprzedaż bedzie skuteczna dopiero w chwili sporzadzenia umowy na pismie.

  • 3. Data: 2008-01-20 20:09:05
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    Heming pisze:
    > (wyjatek to aukcje
    > wieloprzedmiotowe, gdzie umowa sprzedaży zostaje zawarta bezposrednio po
    > zakupie w opcji "kup teraz").

    Aukcja wieloprzedmiotowa wcale nie musi odbywać się drogą "Kup teraz",
    równie dobrze może to być licytacja.

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 4. Data: 2008-01-20 21:28:52
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 20 Jan 2008 20:23:36 +0100, Heming napisał(a):

    > Niemniej imho nic nie szkodzi, aby strony umowily sie miedzy soba, ze
    > np. sprzedaż bedzie skuteczna dopiero w chwili sporzadzenia umowy na
    > pismie.

    A jak się mają umówić i po co, skoro kodeks mówi, że z chwilą przybicia
    następuje zawarcie umowy (art. 70(2) par. 2 kc)?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2008-01-20 21:43:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Czyli jak cos kupie na allegro moge sobie np od podatku odliczyc (jezeli
    > prawo na to zezwala oczywsicie) tarktujac, ze mam umowe ks- ? Czy musze i
    > tak podpisac taka umowe ze sprzedajacym ?

    Pamietaj, że umowa k-s nie jest dokumentem ksiegowym.

  • 6. Data: 2008-01-21 15:43:40
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > A jak się mają umówić i po co, skoro kodeks mówi, że z chwilą przybicia
    > następuje zawarcie umowy (art. 70(2) par. 2 kc)?

    Ale nic stoi na przeszkodzie, aby strony mogly sie umowic, ze aukcja to co
    najwyzej zaproszenie do zlozenia oferty, prawda?

  • 7. Data: 2008-01-21 17:50:02
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Pamietaj, że umowa k-s nie jest dokumentem ksiegowym.

    Na podstawie K-S nie mozna odliczyc np kosztow ??

    Fantom

  • 8. Data: 2008-01-21 20:24:40
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Heming <h...@w...gazeta.pl> napisał(a):

    > Ale nic stoi na przeszkodzie, aby strony mogly sie umowic, ze aukcja to co
    > najwyzej zaproszenie do zlozenia oferty, prawda?

    Masz na myśli sytuację, gdzie ktoś wystawia jakiś przedmiot na aukcji i
    zastrzegł sobie, że najwyższa oferta będzie poczytana jedynie za zaproszenie
    do zawarcia umowy? Moim zdaniem impossible - cytowany przepis wyraża (chyba)
    normę bezwzględnie wiążącą.

  • 9. Data: 2008-01-21 20:43:45
    Od: <s...@a...pl>

    > Na podstawie K-S nie mozna odliczyc np kosztow ??

    Nie.

    Temat kilka razy poruszany na pl.soc.prawo.podatki - poszperaj w google.
    Istotny jest rachunek (moze być w postaci "nabywca zapłacił sprzedawcy
    200zł"), czasami dowód wpłaty.

    Dla porównania: Masz w DG telefon. Ksiegujesz umowę z operatorem czy
    otrzymany rachunek? :)

  • 10. Data: 2008-01-22 01:03:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2008, Heming wrote:

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał

    > Ale nic stoi na przeszkodzie, aby strony mogly sie umowic, ze aukcja to co
    > najwyzej zaproszenie do zlozenia oferty, prawda?

    Wbrew umowie w postaci podpisanego przez strony regulaminu allegro
    (znaczy że nie sprzedadzą "obok', że nie będzie to reklama, że
    zwyciężca jest zobowiązany do wykonania umowy itepe)?

    pzdr, Gotfryd