  • 1. Data: 2008-01-20 10:19:26
    Temat: Jak się zabezpieczyć ?
    Od: " Anna" <m...@g...pl>

    Witam,

    proszę o poradę w następującej sprawie:
    auto zarejestrowane na osobę zmarłą, jest nanie nabywca - będzie spisana
    umowa przedwstępna kupna sprzedaży, z datą finalizacji w momencie
    zatwierdzenia nabycia spadku przez sąd.
    Problemem jest brat /jeden ze spadkobierców/ - teraz się zgadza na
    sprzedaż, ale jest "nierówny" w decyzjach i nie chcę, by po podpisaniu umowy
    przedwstępnej "odwidziała" mu się sprzedaż,lub - nie zażądał pieniędzy za
    auto, w które nie włożył nawet złotówki /ja poniosłam przez lata wszelkie
    koszty ,łącznie z kosztem zakupu/.
    Jak można się zabezpieczyć - mam na myśli jakąś umowę spisaną z bratem,
    oświadczenie,etc...Gdzie ewentualnie szukać wzoru takiej umowy ?
    Nie ufam mu, bo mimo porozumienia co do opłat we wspólnej nieruchomości
    pojechał w piątek do gazowni i zlikwidował umowę na przyłącze gazu,która
    była na ojca - w rezultacie zostałam z dziećmi na weekend bez mozliwości
    gotowania i ciepłej wody do mycia ,bo gaz odłączyli...
    Jak długo będzie realizowana nowa umowa na mnie - nie wiem...Mogę zostać
    dłużej bez mediów,bo muszą zakładać nowy licznik :(

    Druga wątpliwość: przy odrzuceniu spadku przezemnie dziedziczą po moim
    ojcu /dziadku/ moje dzieci - jedno jest pełnoletnie,drugie nie... Czy w tej
    sytuacji na sprzedaż części auta / oraz części pieniędzy - ojciec miał małe
    oszczędności w banku/ przypadającej na niepełnoletnie dziecko zgodę musi
    wyrazić sąd rodzinny,nawet wtedy,jeśli ja będę ustanowiona kuratorem tej
    części spadku ?