  • 1. Data: 2003-02-09 01:07:46
    Temat: znieslawienie w internecie
    Od: Gargoyle <r...@p...fm>

    Dzien dobry wszystkim.

    Chcialbym zapytac sie, czy moglbym zlozyc do sadu sprawe o publiczne
    znieslawienie i/lub uzywanie i rozpowszechnianie bez zgody (a nawet ze
    zdecydowanym sprzeciwem!) z mojej strony moich prywatnych danych
    personalnych na stronie internetowej (prawdziwe imie i nazwisko,
    miejscowosc zamieszkania, data urodzenia na stronie, zdjecie
    zamieszczone na serwerze i opatrzone obrazliwym podpisem)?

    Strona zawiera obelzywe sformulowania pod moim adresem (a nawetmojego
    znajomego ze zdjecia), a takze cytaty z moich postow (wyrwane z
    kontekstu lub opatrzone klamliwym komentarzem - wszystko moglbym
    udowodnic, w razie potrzeby). Autor reklamuje ja publicznie.

    Czy polski sad moglby zajac sie taka sprawa? Jakie mam ewentualne
    szanse na pomyslny wynik, co moglbym uzyskac w wyniku wygrania sprawy,
    czy koszta takiego procesu obejmowalyby strone skarzaca?

    Zawiadomienie do admina serwera juz wyslalem przed chwila, zastanawiam
    sie czy odniosloby jakis skutek powiadomienie jego providera
    internetowego?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2003-02-09 11:23:16
    Temat: Re: znieslawienie w internecie
    Od: "esseirion" <e...@g...pl>

> [...]
    > personalnych na stronie internetowej (prawdziwe imie i nazwisko,
    > miejscowosc zamieszkania, data urodzenia na stronie, zdjecie

    Hmm www.google.com nic nie znajduja na "Robert Glasel"
    Widac juz zdjeli te strone :)

    pozdrawiam - magda

  • 3. Data: 2003-02-09 12:29:13
    Od: Gargoyle <r...@p...fm>

    esseirion wrote:

    >uzywanie i rozpowszechnianie bez zgody (a nawet ze
    >
    >Hmm www.google.com nic nie znajduja na "Robert Glasel"
    >Widac juz zdjeli te strone :)

    Obawiam sie, ze nie.

    W razie potrzeby, link moge wyslac na priv (nie bede go przeciez
    jeszcze dodatkowo reklamowac publicznie).

  • 4. Data: 2003-02-09 12:31:46
    Od: "Przemyslaw Sobierajski" <t...@w...pl>

    Uzytkownik "Gargoyle" <r...@p...fm> napisal w wiadomosci
    [...]

    Moim zdaniem sprawe raczej bedzie ciezko rozegrac - w polsce takie sprawy
    tocza sie latami, najlepszym wyjsciem bedzie powiadomienie jego admina,
    providera - najlepiej z pisemna skarga - ewentualnie zdobadz jego dane
    adresowe i wyslij mu list polecony z podobna skarga i odpowiednimi
    paragrafami..

    --
    Przemyslaw Sobierajski
    tel.502844069 gg.546673

  • 5. Data: 2003-02-09 13:15:31
    Od: "Karotka_19" <t...@r...com>

    Użytkownik "Przemyslaw Sobierajski" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > providera - najlepiej z pisemna skarga - ewentualnie zdobadz jego dane
    > adresowe i wyslij mu list polecony z podobna skarga i odpowiednimi

    To jest karanlne nawet i w Polsce, poniewaz jest to zapozyczenie bez zgody
    dancyh osobowych na ktore jest odpowiednia ustawa...
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-02-09 13:19:04
    Od: Gargoyle <r...@p...fm>

    Przemyslaw Sobierajski wrote:

> [...]
    >providera - najlepiej z pisemna skarga - ewentualnie zdobadz jego dane
    >adresowe i wyslij mu list polecony z podobna skarga i odpowiednimi

    Przepraszam, a czy mozna prosic o przytoczenie tych paragrafow (lub
    odeslanie najlepiej do jakiegos linka w internecie)? Dziekuje.

    Administrator serwera na razie wyrazil sie w ten sposob:

    "Oczywiscie ma Pan do tego proawo ale my nie jestesmy strona w tym
    sporze. Proponuje napisac do wlasciciela serwisu na adres
    p...@g...pl."

    Cytujac regulamin:

    4. Administrator serwera gower.pl może usunąć konto jeśli:
    - nazwa konta jest wyrażeniem powszechnie uznanym za obraźliwe lub
    niezgodne z dobrymi obyczajami, wprowadza innych użytkowników sieci w
    błąd,

    5. Administrator serwera gower.pl może usunąć bez ostrzeżenia konto,
    gdy jego użytkownik:
    - narusza ogólnie obowiązującą netykietę,
    - narusza zasady niniejszego regulaminu,
    - przechowuje na koncie i rozpowszechnia za jego pomocą pliki, których
    nie jest autorem,

    Czy egzekwowanie regulaminu jest obowiazkiem wlascicieli, czy tez
    zalezy to jednak tylko od ich postawy/dobrej woli?

  • 7. Data: 2003-02-09 13:22:28
    Od: Gargoyle <r...@p...fm>

    Karotka_19 wrote:

    >To jest karanlne nawet i w Polsce, poniewaz jest to zapozyczenie bez zgody
    >dancyh osobowych na ktore jest odpowiednia ustawa...

    Prosze o porade, co tez najlepiej powinienem zrobic w takiej sytuacji.

  • 8. Data: 2003-02-09 16:35:13
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Poczytaj http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10205 dzień życia, sprawność

  • 9. Data: 2003-02-09 17:10:34
    Od: Gargoyle <r...@p...fm>

    Dariusz Jaworski wrote:

    >Poczytaj http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm

    Dziekuje bardzo.

  • 10. Data: 2003-02-09 18:39:20
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Gargoyle wrote:
    [..]

    Nie daj sobie wmówić, że administrator serwera nie odpowiada.
    Może nie odpowiadać gdy nic o tym nie wie. Jeśli wie i nie reaguje
    to ponosi odpowiedzialność.

    Jeżeli celem działania sprawcy było poniżenie Ciebie w opinii publicznej,
    albo pozbawienie społecznego zaufania do złóż doniesienie do prokuratury.
    W pozostałych przypadkach zakładaj sprawy cywilne tak przeciw typowi
    jak i administratorowi.
    Parę przegranych spraw nauczy ich moresu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm