  • 1. Data: 2003-02-08 22:59:10
    Temat: umowa kupna samochodu - wady ukryte
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Mam zamiar kupic od prywatnej osoby uzywany samochod na umowe
    kupna-sprzedazy.
    Czy jezeli podczas ogladania samochody nie zauwaze jakiejs usterki, a
    wlasciciel mi o niej nie powie (lub o niej nie wiedzial) i po jakims czasie
    ta usterka da o sobie znac to czy istnieje szansa, ze koszt usuniecia tej
    usterki pokryje poprzedni wlasciciel?
    Czy w umowie k-s powinien byc zawarty jakis szczegolny zapis mnie chroniacy?
    Czy da sie zdefiniowac usterki, za które powinien zaplacic poprzedni
    wlasciciel?
    Bede zobowiazany.
    Tomek

  • 2. Data: 2003-02-08 23:12:36
    Temat: Re: umowa kupna samochodu - wady ukryte
    Od: "kitor" <k...@w...pl>

    >Czy w umowie k-s powinien byc zawarty jakis szczegolny zapis mnie chroniacy

    tak, na ogól w umowie jest zapis "kupujacy oswiadcza iz zna stan techniczny
    i nie bedzie zgłaszał zadnych roszczen w stosunku do sprzedajacego" (albo
    coś w tym rodzaju)
    musisz teraz znalesc farjera ktory bedzie sie zgadzal na pokrycie takich
    wad...
    nikt normalny sie na to nie zgodzi....
    zycze owocnych poszukiwan....

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-02-09 20:51:41
    Temat: Odp: umowa kupna samochodu - wady ukryte
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    > tak, na ogól w umowie jest zapis "kupujacy oswiadcza iz zna stan
    techniczny
    > i nie bedzie zgłaszał zadnych roszczen w stosunku do sprzedajacego" (albo
    > coś w tym rodzaju)

    Nie rozumiem. Moim, laickim zdaniem to ten zapis chroni sprzedajacego, a nie
    kupujacego.

    > musisz teraz znalesc farjera ktory bedzie sie zgadzal na pokrycie takich
    > wad...
    > nikt normalny sie na to nie zgodzi....
    > zycze owocnych poszukiwan....

    Przeciez ja nie szukam frajera tylko sam nie chce nim zostac.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2003-02-10 00:39:32
    Temat: Re: Odp: umowa kupna samochodu - wady ukryte
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b26eo8$n93$1@news.onet.pl>, Kwapa wrote:
    > techniczny
    >
    > Nie rozumiem. Moim, laickim zdaniem to ten zapis chroni sprzedajacego, a nie
    > kupujacego.

    Zgadza się.

    > Przeciez ja nie szukam frajera tylko sam nie chce nim zostac.

    Ale czasami się nie da w pełni zabezbieczyć, bo jak się doskonale
    orientujesz samochody to rzecz doś awaryjna i nawet przy dużej dawce
    dobrej woli sprzedającego trudno aby brał on na siebie ryzyko napraw gdy
    używany samochód zacznie się sypać (co się zawsze może zdarzyć). Nikt
    rozsądny przy tego typu zakupie takiego ryzyka na siebie nie weźmie.
    Postaw siebie w sytuacji gdy Ty sprzedałeś a ktoś ci oświadcza po pół roku
    że ma mikropęknięcie w głowicy i masz zapłacić kilka tysięcy złotych. I
    udowodnij wtedy że wada nie występowała w momencie kupna.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-02-10 01:18:37
    Od: "kitor" <k...@w...pl>

    dokładnie tak,

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-02-10 09:24:17
    Temat: Re: Odp: Odp: umowa kupna samochodu - wady ukryte
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b27oda$uj$1@inews.gazeta.pl>, Kwapa wrote:
    > A czy to co mi napisaliscie podlega pod przepisy dotyczace rekojmi?
    > I czy jest jakis okreslony czas rekojmi na uzywany samochod, czy tez na
    > kupione uzywane rzeczy?

    Rękojmia akurat w tym zakresie sprzedaży zniknęła od 1szego stycznia, ale
    i tak zarówno ona, jak i to co ją zastąpiło dotyczy sytuacji gdy nabywasz
    coś od prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tej
    działalności. Wiec jak już chcesz mieć jakieś zabezpieczenie to musisz
    kupić np. z komisu (nie jestem pewien jak dochodzenie ewentualnych
    roszczeń wygląda tu w praktyce). Od osoby prywatnej nie ma.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-02-10 10:38:13
    Temat: Odp: Odp: umowa kupna samochodu - wady ukryte
    Od: "Kwapa" <k...@g...pl>

    A czy to co mi napisaliscie podlega pod przepisy dotyczace rekojmi?
    I czy jest jakis okreslony czas rekojmi na uzywany samochod, czy tez na
    kupione uzywane rzeczy?
    Dzieki
    Tomek

  • 8. Data: 2003-02-10 20:11:08
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > i tak zarówno ona, jak i to co ją zastąpiło dotyczy sytuacji gdy nabywasz
    > coś od prowadzącego działalność gospodarczą lub zawodową w ramach tej

    Rękojmia jak najbardziej obowiązuje między osobami prywatnymi (o ile jej
    nie wyłączą w umowie).

    KG

  • 9. Data: 2003-02-10 20:56:26
    Od: "kitor" <k...@w...pl>

    >Rękojmia jak najbardziej obowiązuje między osobami prywatnymi (o ile jej
    nie wyłączą w umowie).

    rekojmaia juz w ogóle nie obowiązuje ;-)

    --

    pozdrawiam
    Kitor

  • 10. Data: 2003-02-10 21:17:13
    Temat: Odp: Odp: Odp: umowa kupna samochodu - wady ukryte
    Od: "Kwapa" <k...@p...onet.pl>

    Widze, ze spraw nie jest prosta. I nadal nie ma jasnosci.
    A moze ktos zna przyklad z zycia wziety takiej sytuacji.
    Tomek