  • 1. Data: 2003-12-02 17:50:25
    Temat: zarząd wspólnoty
    Od: House of Doom <h...@p...onet.pl>

    Mam taki oto problem. Zarząd wspólnoty w akcie założycielskim określił, że
    zarząd zostaje wybrany na rok czasu. Minął rok i co dalej? Zarząd twierdzi
    że głosowanie nad udzieleniem absolutorium i po sprawie inni, że trzeba
    uchwałą powołać nowy(lub stary, kto sie zgłosi), jeszcze inni że de facto
    nie ma zarządu bo stary skończył kadencję nie został wybrany uchwałą
    właścicieli nowy a głosowanie nad absolutorium trwa ponad rok. Zgłupiałem a
    na poradę płatną mnie nie stać tym bardziej że nie wiem czy wyrok byłby
    korzystny z mojego punktu widzenia. Proszę o rozwikłanie mojego problemu.
    Z poważaniem
    Henryk K.

  • 2. Data: 2003-12-02 23:18:58
    Temat: Re: zarząd wspólnoty
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "House of Doom" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam taki oto problem. Zarząd wspólnoty w akcie założycielskim określił, że
    > zarząd zostaje wybrany na rok czasu.

    O jaką wspólnotę chodzi?
    Co to za akt założycielski?
    Czy zarząd miał prawo tak się określać?

> [...]
    > na poradę płatną mnie nie stać tym bardziej że nie wiem czy wyrok byłby
    > korzystny z mojego punktu widzenia. Proszę o rozwikłanie mojego problemu.

    Nie ma żadnego problemu :-) jest niedowład organizacyjny.
    W najgorszym przypadku ktoś prowadzi cudze sprawy bez zlecenia.
    To nie jest nic złego. Ale skoro właściciele wykazują słabe zainteresowanie
    swoimi sprawami...

    Marek

  • 3. Data: 2003-12-03 07:13:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > Mam taki oto problem. Zarząd wspólnoty w akcie założycielskim określił, że
    > zarząd zostaje wybrany na rok czasu. Minął rok i co dalej? Zarząd twierdzi
    > że głosowanie nad udzieleniem absolutorium i po sprawie

    IMO słusznie twierdzi

    > inni, że trzeba
    > uchwałą powołać nowy(lub stary, kto sie zgłosi),

    no trzeba, a raczej można. Zawsze bowiem mozna postanowić o o stosowaniu kc. W
    braku poswtanowień obowiązuja postanowienia WłLokU.

    > jeszcze inni że de facto
    > nie ma zarządu bo stary skończył kadencję nie został wybrany uchwałą
    > właścicieli nowy a głosowanie nad absolutorium trwa ponad rok.

    ?????

    > Zgłupiałem a
    > na poradę płatną mnie nie stać tym bardziej że nie wiem czy wyrok byłby
    > korzystny z mojego punktu widzenia.

    Dopóki nie zapadnie nie dowiesz się tego.

    Paweł

  • 4. Data: 2003-12-03 07:55:17
    Od: House of Doom <h...@p...onet.pl>

    "Marek" <d...@p...com> wrote in news:3fcd1de6$1@news.home.net.pl:

    > Użytkownik "House of Doom" <h...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:Xns9445BFA0546F2idtoken@127.0.0.1...

    > O jaką wspólnotę chodzi?
    Mieszkaniową.

    > Co to za akt założycielski?
    Udokumentowanie powsztania wspólnoty i zmiana zarządcy(dewelopera) na
    zarząd wspólnoty

    > Czy zarząd miał prawo tak się określać?
    Tzn.? Jak określać? Postanowili w akcie, że zarządzają prze rok i tyle.
    Skoro rok sie skończył to powinna byc uchwała i głosowanie nad nowym
    zarządem.A według ich nie i już

    > Nie ma żadnego problemu :-) jest niedowład organizacyjny.
    No bo my się nie znamy, aż tak dobrze ;(

    > W najgorszym przypadku ktoś prowadzi cudze sprawy bez zlecenia.
    O to się rozbija, poza tym jest kilka innych nieprawidłowości, a jak chcemy
    coś zrobić to zarząd się wypina, jak w końcu sami zorganizowaliśmy
    spotkanie to nas zakrzyczeli, że się nie znamy i rozgonili. Do tego
    dyskretne wyprowadzanie pieniędzy....

    > To nie jest nic złego. Ale skoro właściciele wykazują słabe
    > zainteresowanie swoimi sprawami...
    Nie do końca, ale aby coś zrobic to tzreba wiedzieć co. A nikt nie ma
    ochoty wykładać z własnej kieszeni forsy na prawników, każdy czeka że ktoś
    inny się spłuka. Poza tym to młoda wspólnota i ludzie nie znaja się
    nawzajem.

    Dlatego szukam tu pomocy ;(

    > Marek
    Henryk

  • 5. Data: 2003-12-03 08:02:11
    Od: House of Doom <h...@p...onet.pl>

    w...@p...onet.pl wrote in

    > IMO słusznie twierdzi
    Ale w takim przypadku kiedy powinno sie odbyć głosowanie? W czasie kadencji
    czy po skończonej, a skoro skończyli a wcześniej nie otrzymali absolutorium
    to czy nie przestali byc zarządem?

    > no trzeba, a raczej można. Zawsze bowiem mozna postanowić o o
    > stosowaniu kc. W braku poswtanowień obowiązuja postanowienia WłLokU.
    Teoretycznie można w każdej chwili, ale zarząd udupia każdą inicjatywę, a
    nie ma wśród mieszkańców prawnika który zasypał by ich paragrafami ;(

    > ?????
    Trwa ponad rok bo po zebraniu trzeba było dozbierać głosy w drodze
    indywidualnego zbierania głosów. Zarząd nie ruszył tyłka uchwałę schował do
    szuflady i udawał, że jest git. Nam sie przestały podobać pewne rzeczy i
    próbowaliśmy zrobić kontrolę, ale nam nie pozwolili i wtedy wypłynęła
    sprawa skończonej kadencji i głosowania nad absolutorium które przeleżało w
    szufladzie.

    > Dopóki nie zapadnie nie dowiesz się tego.
    No najwyżej się zapłaci, ale sprawę trzeba rozwiązać, dlatego tutaj próbuję
    sie czegoś dowiedzieć.
    > Paweł
    Henryk

  • 6. Data: 2003-12-03 08:22:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > Ale w takim przypadku kiedy powinno sie odbyć głosowanie? W czasie kadencji
    > czy po skończonej, a skoro skończyli a wcześniej nie otrzymali absolutorium
    > to czy nie przestali byc zarządem?

    generalnie bezpośrednio po zakończeniu kadencji.

    > Teoretycznie można w każdej chwili, ale zarząd udupia każdą inicjatywę, a
    > nie ma wśród mieszkańców prawnika który zasypał by ich paragrafami ;(

    nie mam w tej chwili pod ręka ustawy, ale są tam zpisy o tym, że każdy członek
    współnoty może zwołać zebranie jezeli zarząd tego nie czyni oraz jest podstawa
    do wystąienia do sąu o ustalenie zarządcy, jeżeli stary olewa robotę lub w inny
    sposób robi bubu.

> [...]
    > próbowaliśmy zrobić kontrolę, ale nam nie pozwolili i wtedy wypłynęła
    > sprawa skończonej kadencji i głosowania nad absolutorium które przeleżało w

    zwołać zebranie i głosować nad uchwałą o absolutaorium i albo powołać nowy
    zarząd albo ustalić inny sposób zarządu np. jakas specjalistyczna spółka
    zarządzająca nieruchomościami, ale najważniejsze poczytać ustawę.
    Sprawy formalne sa najweażniejsze w tej chwili bo pozwolą zmienić uprawnionych
    do dysponowania rachunkiem bankowym i przejąć dokumentację budynku i wspólnoty.
    Ktoś się musi za to wziąć.

    > No najwyżej się zapłaci, ale sprawę trzeba rozwiązać, dlatego tutaj próbuję
    > sie czegoś dowiedzieć.

    Pocytaj dokładnie ustawę tam jest dużo napisane. Jeżęli będziesz miał jakiś
    konkretny problem pisz, ktoś na pewno Ci poradzi. Zawsze lepiej idzie jak już
    ruszysz z procedurą, wtedy pojawiają się wątpliwości konkretne, które łatwiej
    rozwiązać niż tak gadać mało treściwie.

    Paweł

  • 7. Data: 2003-12-03 09:59:49
    Od: "beny76" <b...@o...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    już
    > ruszysz z procedurą, wtedy pojawiają się wątpliwości konkretne, które

    zgadzam sie. mam troszeczke obycia z ustawa o wlasnosci lokali.
    ostatnio nawet bralem udzial podczas przekazania zarzadu nieruchomoscia
    nowemu zarzadcy.
    jak beda podejmowane konkretne dzialania, to moge cos pomoc w zakresie
    procedury przekazania, powolywania nowego zarzadu, dokumentacji niezbednej
    itd.

    najlepiej przekazac zarzad firmie zajmujacej sie tego typu rzeczami. nie ma
    wtedy zadnych niedomowien. oni maja licencje, znaja sie na tych sprawach i
    pokieruja odpowiednio wszystkimi poczynaniami wspolnoty.

    beny76

  • 8. Data: 2003-12-03 12:30:24
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    > Mieszkaniową.

    Na początek proponuję zapoznać się z ustawą:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0903.htm oraz trochę wzorów:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Wspolnota/spi
    s_tresci.html

> [...]
    > Tzn.? Jak określać? Postanowili w akcie, że zarządzają prze rok i tyle.
    > Skoro rok sie skończył to powinna byc uchwała i głosowanie nad nowym

    Kto postanowił? Właściciele czy Zarząd. Czy to nie jakiś samozwańczy zarząd.
    Pewnie wykorzystali niewiedzę właścicieli.
    No to trzeba upowszechnić wiedzę aby właściciele byli świadomi swoich
    decyzji.

    > No bo my się nie znamy, aż tak dobrze ;(

    Jest okazja się poznać: Wydrukować tekst ustawy o własności lokali,
    kserokopie dla każdego właściciela i porozdawać wraz z zaproszeniem na
    zebranie wspólnoty.

    Marek

  • 9. Data: 2003-12-03 13:08:27
    Od: House of Doom <h...@p...onet.pl>

    w...@p...onet.pl wrote in

> [...]
    > idzie jak już ruszysz z procedurą, wtedy pojawiają się wątpliwości
    > konkretne, które łatwiej rozwiązać niż tak gadać mało treściwie.

    Ustawę czytałem, ale tam nie ma ani słowa na ten temat. Jeszcze raz
    konkretnie: zarząd w akcie notarialnym wstawił zapis że będzie zarządzał
    przez rok. tenze rok minął w 2002. Od 2002 zarządzają według nas
    bezprawnie, po pierwsze skończyła im sie kadencja zapisana w akcie, po
    drugie czy mozna głosować od roku nad absolutorium?
    Henryk

  • 10. Data: 2003-12-03 13:15:18
    Od: House of Doom <h...@p...onet.pl>

    "Marek" <d...@p...com> wrote in news:3fcdd760$1@news.home.net.pl:

    > Na początek proponuję zapoznać się z ustawą:
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0903.htm oraz trochę wzorów:
    To czytałem

    > http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Wspolnota/spi
    s_tresci.html
    A za to dziękuję, tego nie widziałem ;)

> [...]
    > zarząd. Pewnie wykorzystali niewiedzę właścicieli.
    > No to trzeba upowszechnić wiedzę aby właściciele byli świadomi swoich
    W postanowieniu, że będą rządzić prze rok nie ma problemu, chodzi o to czy
    nadal są zarządem według aktu przestali byc w 2002 a od roku jest
    głosowanie nad absolutorium przeleżało w szufladzie tak jak pisałem i
    wypłynęło na jaw podczas próby kontroli. To są tym zarządem czy nie?

    > Jest okazja się poznać: Wydrukować tekst ustawy o własności lokali,
    > kserokopie dla każdego właściciela i porozdawać wraz z zaproszeniem na
    > zebranie wspólnoty.
    No tak przyszedł zarząd zasypał nas paragrafami stwierdzeniami że tego czy
    tamtego to tu nie ma itd, itp. Rozgonili nas.
    > Marek
    Henryk