  • 11. Data: 2003-12-03 13:32:55
    Temat: Re: zarząd wspólnoty
    Od: Paweł<w...@o...pl>

    > Ustawę czytałem, ale tam nie ma ani słowa na ten temat. Jeszcze
    raz
    > konkretnie: zarząd w akcie notarialnym wstawił zapis że będzie
    zarządzał
    > przez rok,

    w akcie notarialnym wpisywać się powinno sposób sprawowania
    zarządu, a nie ososy fizyczne/prawne pełniące funkcje członków
    zarządu. Ale skoro jest zapisane jak jest to trudno. Formy aktu
    notarialanego wymaga zmianan sposobu sprawowania zarządu (np.
    przez wybranych przedstaiwcieli wspólnoty, poprzez zarządcę
    zewnętrznego w stosunku do członków wspólnoty - różne firmy
    zarządzajace, zgodnie z regułami kc, zgodnie z WłLokU itd.). A zatem
    jeżeli nadal chcecie żeby było po staremu (nie w znaczeniu
    konkretnych osób ale w znaczeniu sposobu sprawowania zarządu) to
    akt notarialany jest zbędny, wystarczy uchwała wspólnoty. Ale zakazu
    powzięcia uchwały w formie aktu notarialanego oczywiście nie ma i
    możecie tak zrobić. Dogadajcie się z jakimś notariuszem, przyjedzie
    na zebranie i spisze co chcecie (możecie zapłacić ze srodków
    wspolnoty, jakiejś rezerwy czy cóś). Jest to możliwe bo na zebranie
    mojej wspólnoty przyjechał. Ostatecznie zróbcie zebranie u niego w
    kancelarii.

    > tenze rok minął w 2002. Od 2002 zarządzają według nas
    > bezprawnie,
    > po pierwsze skończyła im sie kadencja zapisana w akcie, po
    > drugie czy mozna głosować od roku nad absolutorium?

    Nie mogę prowadzić Was za rękę ale, odszukaj w ustawie przepis o
    zwołaniu zebrania, w systuacji kiedy nie chce tego zrobic Zarząd (jest
    taki przepis, nie pamiętam który) i na jego podstawie wyznacz miejsce
    zebrania, przygotuj proponowany porządek obrad i zwołaj to zebranie.
    Umów notariusza i głosujcie:
    - wniosek o udzielenie absolutorium - nie przechodzi,albo i przechodzi
    nieważne
    - wniosek o powołanie członków Zarządu - j.w.

    Notariusz to spisuje, odbieracie uchwałę, idziesz do banku zmieniasz
    dane uprawnionych do dysponowania rachunkiem, idziesz do
    poprzednich cżłonków zarządu i żądasz wydania dokumentacji. Jezeli
    nie chcą tego zrobic, uzbrojony w papiery (tylko wszystko musi byc na
    tip top) idziesz do sądu (idzie wspólnota reprezentowana przez
    Zarząd) i się skłądasz pozew.

    Albo zwołujesz zebranie jak wyżej z i stawiasz wniosek o zawieszenie
    członków Zarządu, robisz co trzeba w banku i przygotowukesz grunt do
    uchwąły o absolutorium.

    Albo idziesz jutro do sądu i wnosisz o ustanowienie zarządcy
    przymusowego.

    Aha zwołanioe zebrania w sprawie absolutorium zarząd powinien zwołać
    w pierszym kwartale każdego roku.

    Na początek wystarczy. Czytaj ustawę do znudzenia, zawswze
    znajdziesz coś nowego :)

    Paweł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2003-12-03 19:13:11
    Od: House of Doom <h...@p...onet.pl>

    Paweł<w...@o...pl> wrote in news:bqkom7$135$1@flis.man.torun.pl:

    [CIACH]

    Dzięki

    > Na początek wystarczy. Czytaj ustawę do znudzenia, zawswze
    > znajdziesz coś nowego :)
    Czytam i cztam i czytam..... idę do prawnika.

  • 13. Data: 2003-12-03 23:27:43
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "House of Doom" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezprawnie, po pierwsze skończyła im sie kadencja zapisana w akcie, po
    > drugie czy mozna głosować od roku nad absolutorium?

    Ok, zarząd wstawił zapis ale właściciele ten zapis zaakceptowali podpisując
    umowę.
    Jeśli teraz zarząd wam nie odpowiada to obojętne czy rok minął czy nie , w
    każdej chwili można zmienić sposób zarządzania i sam zarząd. Potrzebna jest
    na to zgoda większości. I to jest decydujące.
    Jeśli sposobu zarządzania nie trzeba zmieniać to wystarczy uchwała w zwykłym
    trybie o zmianie zarządu (osób).
    Już sam fakt, że nie było zebrania do końca I kwartału 2003 jest
    wystarczającym powodem aby ich zmienić.

    Trudno (zbyt mało szczegółów) ocenić czy zarząd działa bezprawnie. Może
    podejmowali próby zorganizowania zebrania ale właściciele nie skorzystali ze
    swoich praw? Obecność na zebraniu jest nieobowiązkowa. Często się zdarza że
    nie ma kworum. Wtedy pozostaje zbieranie głosów.
    Jeśli więc umowa o zarządzanie wygasła (minął termin określony w umowie) to
    osoby zarządzające prowadzą czyjeś sprawy bez zlecenia. Tu trzeba zapoznać
    się z tytułem XXII kc.
    Jeśli osoby te dochowają staranności i działać będą z korzyścią dla
    właścicieli lokali to nic złego się nie dzieje.
    W tym czasie właściciele zapoznają się ze swoimi prawami i mogą osoby
    zarządzające z tego ciężaru :-)
    Nie wypowiem się jednak czy za ten czas należy im się wynagrodzenie. Zwrot
    kosztów napewno o ile działali z korzyścią dla wspólnoty.

    Marek

  • 14. Data: 2003-12-04 07:47:36
    Od: House of Doom <h...@p...onet.pl>

    "Marek" <d...@p...com> wrote in news:3fce7170@news.home.net.pl:

> [...]
    > Nie wypowiem się jednak czy za ten czas należy im się wynagrodzenie.
    > Zwrot kosztów napewno o ile działali z korzyścią dla wspólnoty.

    O to chodzi ;) Dzięki.
    Henryk