  • 1. Data: 2003-12-02 17:59:29
    Temat: nieuczciwy serwis, uszkodzenie podczas naprawy?
    Od: "Jaroslav S" <a...@p...onet.pl>

    Sprawa jest dosyć zawikłana
    Od roku mam problem z moją wieżą oraz z serwisem do którego oddałem mój
    sprzęt grający. Problem był tego typu że, zacinała się, nie otwierała,
    szuflada na płyty kompaktowe, po naprawie krótko działała po krótkim czasie
    ponownie się psuła. Przy piątym odbiorze, postanowiłem dokładnie
    przetestować, mój sprzęt. W czasie testowania, okazało się, że kieszeń na
    płyty otwiera się,
    natomiast, wieża nie czyta wszystkich płyt. Nie przeczytała płyty którą
    przed naprawą odtwarzała, dopóki oczywiście kieszeń się nie zacięła i nie
    mogłem już wyjąć mojego CD. Nie odebrałem wieży, z panią pracującą w
    serwisie, umówiliśmy się, że
    technik wyreguluje nośnik laserowy aby wszystko grało tak jak poprzednio.
    Dzisiaj okazuje się, że CZYTNIK LASEROWY JEST USZKODZONY I NADAJE SIE DO
    WYMIANY - za którą muszę słono zapłacić bo gwarancja obejmuje tylko kieszeń.
    Podejrzewam, że czytnik został uszkodzony przez serwisantów w czasie
    naprawy, ponieważ przed ostatnim oddaniem do serwisu sprzęt nie miał
    problemów z odtwarzaniem płyt. Mój sprzęt nigdy nie miał problemu z
    odtwarzaniem płyt - w ciągu ostatniego roku spędził 3 miesiące w punkcie
    serwisowym. W serwisie powiedziano mi, że czytnik mógł się zepsuć ze
    starości bo wieża ma już 3 lata. Wszystko jest możliwe, tylko że przedtem
    działał, a w czasie naprawy serwisowej ja go nie używałem.
    Co mogę zrobić? Czy gdy w czasie następnego testowania nie będzie działał mi
    odtwarzacz kaset (mimo że dotychczas działał) to będę musiał płacić za
    naprawę? Prosze o pomoc

  • 2. Data: 2003-12-02 21:55:12
    Od: "Therminator" <t...@n...pl>

> [...]
    > naprawy, ponieważ przed ostatnim oddaniem do serwisu sprzęt nie miał
    > problemów z odtwarzaniem płyt. Mój sprzęt nigdy nie miał problemu z

    Moze to ten watek o regulacji lasera cd sprzed paru/parunastu tygodni na
    pl.rec. elektronika.
    Wspolczucia.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 3. Data: 2003-12-02 23:51:09
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    witam
    przede wszystkim jaki to sprzęt?
    o czym mówimy o czymś markowym czy jednorazówce?
    może to jakiś badziew co właśnie się rozpada?
    sprzęt tzw. powszechnego użytku schodzi na psy nawet markowy, a co dopiero
    tajwan.

  • 4. Data: 2003-12-03 07:16:08
    Od: "Jaroslav S" <a...@p...onet.pl>

    Nie tajwan ale THOMPSON, w sumie badziew, ale sporo w niego już włożyłem.
    Odpowiedz typu "trzeba bylo" mnie nie interesuje. Ja szukam odpowiedzi na
    pytanie "co teraz".

  • 5. Data: 2003-12-03 07:23:02
    Od: "Jaroslav S" <a...@p...onet.pl>

    Dla chętnych zamieszczam całą historię moich napraw
    Wieża nie była na gwarancji fabrycznej(kupiłem ją trzy lata temu), zepsuła
    się po 2 latach, więc oddałem ją do serwisu. Serwis udziela pól rocznej
    gwarancji na wykonywaną usługę. Po pierwszej naprawie (grudzień) zapłaciłem
    122 zł i po jednym dniu szuflada znowu się zepsuła, więc ponownie oddałem
    wieżę - mechanizm odblokowano, ale w domu ponownie się zepsuła. Nie miałem
    czasu na oddanie wieży w szybkim terminie dlatego do serwisu trafiła
    ponownie w marcu, w końcu marca ją odebrałem i zapłaciłem za silniczek -
    powiedziano mi że tym razem awarii uległ silniczek napędu dysków na który
    gwarancji serwis mi nie dał [w grudniu dał garancję na "naprawę części
    elektrycznej, usunięcie mikropęknięć modułu sterowania, demontaż naprawę
    czysczenie i regulacje modułu cd i modułu optycznego" ] , i że muszę za
    niego zapłacić - to miała być dopłata do 122 zł - 65 zł (za robociznę nie
    wzięli). Po dwóch tygodniach kieszeń znowu przestała działać... Ponownie
    wieżę oddałem do naprawy we wrześniu - tym razem odblokowano mechanizm (w
    razach gwarancji), jednak nastepnego dnia mechanizm nie działał prawidłowo.
    Ponownie oddałem 17. X i wieża jest tam do dzisiaj -po raz drugi wymieniono
    silniczek, kieszeń na płyty kompaktowe działa (sprawdzałem w serwisie
    27XI ), jednak nie zadziałało mi dobrze odtwarzanie płyt - wcześniej do
    serwisu oddałem wieżę z płytą, której słuchałem (gdy mechanizm działał) i
    której nie mogłem po zepsuciu wyjąć ze sprzętu grającego. W czasie testów
    płyty nie dało się odtworzyć. Najpierw sugerowano mi, że płyta jest zła,
    sprawdziliśmy ją na innym sprzęcie grającym - nie było problemów z
    odtwarzaniem. Powiedziano mi że czytnik laserowy sie zużył... Wyglada na to,
    że w czasie naprawy(?). Szef serwisu sugeruje mi, że czytnik był uszkodzony
    już
    17.X, kiedy oddawałem wieżę do ponownej naprawy. Podstawą do tego są uwagi
    klienta na pokwitowaniu z 17.X "ZABLOKOWANA KIESZEŃ CD NIE ODTWARZA PŁYT".
    Tymczasem w momencie gdy uszkodzony był mechanizm napędowy wieża nie mogła
    odtworzyć płyt. Wiem, że słuchałem płyty która była w środku przed
    zablokowaniem mechanizmu i nie miałem problemów z czytnikiem. mam wrażenie,
    że w czasie "naprawy" jednej części uszkodzono drugą (wymieniono na
    starszą)? Czy znowu musze płacić za naprawę? A jeśli przy naprawie czytnika,
    zepsuje się jakaś inna część? A może mam prawo żądania zwrotu pieniędzy za
    poprzednie naprawy?
    Nie wiem co mam robić, dlatego proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-12-03 11:47:49
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    sprawa jest dosyć trudna
    wina może być serwisu ale niekoniecznie
    jeśli chodzi o markę to wybór nie najlepszy fakt jest to jakaś składanka z
    przypadkowych modułow. może być że wada jest nawet fabryczna
    w wymianę lasera nie wierzę uwierz nikomu by się nie chciało tego robić
    poza tym po co?
    podejrzewam że uszkodzona jest mechanicznie szuflada a ponieważ
    pewnie nie było możliwości wymiany to ją klejono ze skotkiem wiadomym
    no i teraz powstała sytuacja patowa.
    trudno coś tu doradzić nie widząc sprzętu i rodzaju usterki
    polecam jedynie w tej chwili zanieść to do innego zakładu może inni coś
    poradzą. tylko proszę opowiedzieć cała historię naprawy to pomoże technikowi
    wybrać właściwą metodę naprawy.