  • 11. Data: 2005-10-31 21:22:28
    Temat: Re: zakaz prowadzenia pojazdów mech.
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1281.00000a0f.43667b40@newsgate.onet.pl...
    >A możesz mi powiedzieć co jest pojazdem mechanicznym bo nigdzie nie moge tego
    > znaleźć? Z góry dziękuję!

    Odpowiedz znajdziesz w orzecznictwie SN
    Np: wyrok SN z 4 lutego 1993r. II KRN 254/92;
    uchwała SN z 14 listopada 1981 r., VI KZP 16/81,
    uchwała SN z dnia 12 maja 1993 r., I KZP 9/93
    uchwałe SN z 28 lutego 1975 r., V KZP 2/74

    Generalnie pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy
    lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również
    maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi
    rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej
    50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy
    charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów.

    Powszechnie przyjmuje się, że podstawową cechą nie jest rodzaj napędu,
    ale źródło siły napędowej pojazdu. Pojazd poruszany za pomocą silnika spalinowego,
    elektrycznego, gazowego lub parowego będzie uznany za mechaniczny, jeżeli silnik
    znajdował się na pojeździe lub w nim.

  • 12. Data: 2005-10-31 21:43:37
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości

    > Nie
    >
    > Tak.

    Szanuje twoj odosobniony poglad.
    Ale mimo wszystko podzielam w tej kwestii niezmienne stanowisko
    zarowno SN jak i doktryny.

  • 13. Data: 2005-10-31 23:25:20
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dk61ue$f90$1@inews.gazeta.pl,
    NoMAD <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał/a:
    > Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Odpowiedz znajdziesz w orzecznictwie SN
    > Np: wyrok SN z 4 lutego 1993r. II KRN 254/92;
    [..]
> [...]
    > maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi
    > rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie
    [...]

    Czyli - jak dla mnie z tego wniosek odwrotny, że można po pijoku jeździc na
    rowerze i nikt nie może zabrac prawka za taki wyczyn. Równie dobrze możnaby
    zabrac pijanemu pieszemu.
    I tu mi coś nie gra - rozjaśnicie?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Małżeństwo - to morze, dla którego dotychczas nie wynaleziono kompasu
    /Heinrich Heine/

  • 14. Data: 2005-11-01 00:29:29
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Xena wrote:
    > Czyli - jak dla mnie z tego wniosek odwrotny, że można po pijoku jeździc
    > na rowerze i nikt nie może zabrac prawka za taki wyczyn. Równie dobrze
    > możnaby zabrac pijanemu pieszemu.
    > I tu mi coś nie gra - rozjaśnicie?

    Za jazdę po pijanemu na rowerze sąd może orzec zakaz prowadzenia pojazdów
    mechanicznych (i to się zdarza). Promile u pieszego nie są zakazane, więc
    za to się nie karze.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 15. Data: 2005-11-01 00:58:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Xena wrote:

> [...]
    > rowerze i nikt nie może zabrac prawka za taki wyczyn. Równie dobrze możnaby

    Skąd z definicji pojazdu mechanicznego taki wniosek?

    > I tu mi coś nie gra - rozjaśnicie?

    Masz problemy z logiką. Oraz masz luki w znajomości kodeksu karnego. Za
    kierowanie rowerem po pijaku (powyżej 0,5 promila) grozi normalna
    odsiadka (OK, nieco mniejsza niż za kierowanie pojazdem mechanicznym,
    ale zawsze).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 16. Data: 2005-11-01 08:43:07
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości news:dk6ej7$l2o$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > (OK, nieco mniejsza niż za kierowanie pojazdem mechanicznym, ale zawsze).

    KW
    Art. 87.
    § 1.
    § 1. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym,

    podlega karze aresztu albo grzywny nie niższej niż 50 złotych.

    § 2. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania inny pojazd niż określony w § 1,

    podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.

    § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 orzeka się
    zakaz prowadzenia pojazdów

    Zwracam uwagę na § 2 i § 3.

  • 17. Data: 2005-11-01 10:11:54
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Ale mimo wszystko podzielam w tej kwestii niezmienne stanowisko
    zarowno SN jak i doktryny.

    Ja też. To tylko reakcja (prowokacja) na Twój wyczerpujący wywód z godz.20.32
    ;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 18. Data: 2005-11-01 14:08:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pissmejker wrote:

    [ciach]

    > KW
    > Art. 87.
    > § 1.

    [ciach]

    > Zwracam uwagę na § 2 i § 3.

    KW jest dla poniżej 0,5 promila.

    Powyżej są (niemalże identyczne, tylko z wyższymi sankcjami) paragrafy w KK.

  • 19. Data: 2005-11-01 15:22:06
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dk6ej7$l2o$1@opal.futuro.pl,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Skąd z definicji pojazdu mechanicznego taki wniosek?

    A jakie prawo treguluje zakaz prowadzenia pojazdu nie mechanicznego pod
    wpływem?
    nie zwykłam prowadzić nic pod wpływem, oprócz dobrego prowadzenia samej
    siebie ;-)

    > Masz problemy z logiką.

    Zaiste - skąd taki wniosek?

    > Oraz masz luki w znajomości kodeksu karnego.

    Nie mam luk. Kodeksu karnego po prostu w ogóle nie znam. Nie było mi to
    potrzebne do niczego, dlatego zadałam pytanie, bo nie pasowało mi to co sie
    nasunęło. Teraz jasne?

    > Za kierowanie rowerem po pijaku (powyżej 0,5 promila) grozi normalna
    > odsiadka (OK, nieco mniejsza niż za kierowanie pojazdem mechanicznym,
    > ale zawsze).

    To w kodeksie karnym jest? Możesz przybliżyc paragrafy?
    Czyli oprócz odsiadki nie ma innych sankcji typu zabranie rawka czy w końcu
    są?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Miłość panieńska, szczęście w karty,
    łaska pańska i krasa róży - wszystko nietrwale rzeczy

  • 20. Data: 2005-11-01 15:24:20
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dk79r3$8md$1@atlantis.news.tpi.pl,
    pissmejker <p...@t...pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
    >
    > § 3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 lub 2 orzeka

    Wiem - zasadniczo się wycina, ale zostawiłam dla czytelności.

    Upierdliwa będę. czyli jak po pijoku będę prowadziła chodnikiem albo po
    parku wozek z dzieckiem (albo lalką), to zabiorą mi prawo prowadzenia wózka
    (czy wszelkich pojazdów?) i wsadzą na 14 dni?

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Zawsze lubimy tych, którzy nas podziwiają,
    lecz nie zawsze lubimy tych, których my podziwiamy.