  • 21. Data: 2005-11-01 17:11:28
    Temat: Re: zakaz prowadzenia pojazdów mech.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Xena wrote:

    > Upierdliwa będę. czyli jak po pijoku będę prowadziła chodnikiem albo po
    > parku wozek z dzieckiem (albo lalką), to zabiorą mi prawo prowadzenia wózka
    > (czy wszelkich pojazdów?) i wsadzą na 14 dni?

    Wózek nie jest pojazdem. Poczytaj sobie prawo o ruchu drogowym.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 22. Data: 2005-11-01 17:16:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Xena wrote:

    > A jakie prawo treguluje zakaz prowadzenia pojazdu nie mechanicznego pod
    > wpływem?

    Pod wpływem: KW. W stanie nietrzeźwości: KK.

    [ciach]

    > To w kodeksie karnym jest? Możesz przybliżyc paragrafy?

    178a KK.

    > Czyli oprócz odsiadki nie ma innych sankcji typu zabranie rawka czy w końcu
    > są?

    Są. 42KK

  • 23. Data: 2005-11-01 17:39:18
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    085 napisał(a):

> [...]

    Nie.

    > Po prostu _jest_ pojazdem mechanicznym. Bylo w telewizorni jakis czas temu o
    > pewnym panu, ktory wypadl z zawiasow, bo jechal rowerem, mimo ze mial zakaz
    > o ktorym mowa w temacie posta.

    Czy w TV też uczą dzieci robić ?
    Za jazdę po pijaku w świetle prawa masz 178 par 2 ... Przeczytaj
    go ze zrozumieniem.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 24. Data: 2005-11-01 17:42:17
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Skąd z definicji pojazdu mechanicznego taki wniosek?

    Może wniosek wyciągnięty po pijaku ?

> [...]
    > kierowanie rowerem po pijaku (powyżej 0,5 promila) grozi normalna
    > odsiadka (OK, nieco mniejsza niż za kierowanie pojazdem mechanicznym,

    Sumując, za jazdę na rowerze, odbiera się prawo jazdy , można
    rzec, że w standardzie ... sam jestem teg dowodem ;) 0,54 +
    rower = Odbiór prawa jazdy ... SPacywikowałem finalnie sprawę ze
    178 KK na KW ... stąd okres tylko 0,5 roku.

  • 25. Data: 2005-11-01 17:43:37
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Xena napisał(a):

    > Upierdliwa będę. czyli jak po pijoku będę prowadziła chodnikiem albo po
    > parku wozek z dzieckiem (albo lalką), to zabiorą mi prawo prowadzenia wózka
    > (czy wszelkich pojazdów?) i wsadzą na 14 dni?

    Niue upierdliwa, a " z wysokimi ambicjami w polonistyce" ...
    prowadzić rower a prowadzić rower to naprawdę wielka różnica.

  • 26. Data: 2005-11-01 17:45:30
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Xena napisał(a):

    > A jakie prawo treguluje zakaz prowadzenia pojazdu nie mechanicznego pod
    > wpływem?
    > nie zwykłam prowadzić nic pod wpływem, oprócz dobrego prowadzenia samej
    > siebie ;-)

    KK

    > Nie mam luk. Kodeksu karnego po prostu w ogóle nie znam.

    I tylko dlatego zadajesz głupie pytania typu " Czy mogę zabić?"
    Zamiast przyznawać się , poczytaj tenże, skoro Cie interesuje.

    > To w kodeksie karnym jest?

    Tak.

    > Możesz przybliżyc paragrafy?

    A Ty możesz zajrzeć do KK ???

    > Czyli oprócz odsiadki nie ma innych sankcji typu zabranie rawka czy w końcu
    > są?

    Są. Patrz KK i KPK.

  • 27. Data: 2005-11-01 18:58:58
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    Użytkownik "sasza" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > czy osoba ktora dostala sądowy zakaz prowadzenia pojazdów
    > mechanicznych w zwiazku z zatrzymaniem prawa jazdy może prowadzic pojazdy
    > dla
    > których prawo jazdy jest niewymagane, np. skuter lub motorower?

    w/g mnie prowadzic - moze, jechac - nie

  • 28. Data: 2005-11-02 06:24:18
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Xena" <t...@l...com.pl> napisał w wiadomości

    > Równie dobrze możnaby
    > zabrac pijanemu pieszemu.

    Paradoksalnie tak.
    Mozna orzezc taki zakaz rowniez pieszemu jesliby
    w stanie nietrzezwosci, bedac uczestnikiem ruchu spowodowal przestepstwo
    przeciwko bezpieczenstwu w komunikacji...

  • 29. Data: 2005-11-02 06:39:09
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-11-02 07:24, NoMAD wrote:

    > Mozna orzezc taki zakaz rowniez pieszemu jesliby
    > w stanie nietrzezwosci, bedac uczestnikiem ruchu spowodowal przestepstwo
    > przeciwko bezpieczenstwu w komunikacji...

    Nie wiem czy nadążam. Gdybym po pijaku wtargnął na jezdnię bądź np.
    wlazł jakiemuś prowadzącemu na pasach prosto pod koła to mogą mi zabrać
    prawo jazdy? N ic innego mi do głowy nie przychodzi, żeby nic nie
    prowadzić a spowodować zagrożenie w komunikacji.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 30. Data: 2005-11-02 07:03:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Michał "Kaczor" Niemczak napisał(a):
    > Nie wiem czy nadążam. Gdybym po pijaku wtargnął na jezdnię bądź np.
    > wlazł jakiemuś prowadzącemu na pasach prosto pod koła to mogą mi zabrać
    > prawo jazdy?

    Jeśli ktoś inny odniesie poważniejsze obrażenia - tak.

    KG