    From: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz prowadzenia pojazdów mech.
    Date: Mon, 31 Oct 2005 22:22:28 +0100

    Użytkownik <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1281.00000a0f.43667b40@newsgate.onet.pl...
    >A możesz mi powiedzieć co jest pojazdem mechanicznym bo nigdzie nie moge tego
    > znaleźć? Z góry dziękuję!

    Odpowiedz znajdziesz w orzecznictwie SN
    Np: wyrok SN z 4 lutego 1993r. II KRN 254/92;
    uchwała SN z 14 listopada 1981 r., VI KZP 16/81,
    uchwała SN z dnia 12 maja 1993 r., I KZP 9/93
    uchwałe SN z 28 lutego 1975 r., V KZP 2/74

    Generalnie pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy
    lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również
    maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi
    rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej
    50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy
    charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów.

    Powszechnie przyjmuje się, że podstawową cechą nie jest rodzaj napędu,
    ale źródło siły napędowej pojazdu. Pojazd poruszany za pomocą silnika spalinowego,
    elektrycznego, gazowego lub parowego będzie uznany za mechaniczny, jeżeli silnik
    znajdował się na pojeździe lub w nim.