  • 1. Data: 2005-10-31 16:55:16
    Temat: glupia pozyczka..
    Od: h00d <h...@n...h00d.punkt.pl>

    witam.

    prawie 2 lata temu pozyczylem znajomemu 3 tys zl. byl to moj dobry
    znajomy w potrzebie wiec dlugo sie nie zastanawialem.
    pozniej cos spieprzyl i poszedl na rok do wiezienia (prawdopodobnie za
    moje pieniadze kupil spora ilosc narkotykow na handel). wyszedl jakis
    czas temu ale zwodzi mnie za nos a ostatnio w ogole nie moge sie z nim
    skontaktowac.
    co mam zrobic w tej sytuacji ? czy jest jakas szansa na odzyskanie tych
    pieniedzy na drodze sadowej ? nie mialem nigdy do czynienia z sadami i
    policja takze w ogole nie wiem jak sie za to zabrac. mam 2 swiadkow
    (moja dziewczyna i jego ex). ktos mi podpowiedzial, ze to
    przywlaszczenie ale jak mowie, ja sie nie znam na tym kompletnie.

    dzieki z gory za pomoc

    p.
    h00d

  • 2. Data: 2005-10-31 17:14:20
    Temat: Re: glupia pozyczka..
    Od: Tithian <t...@s...pl>

    h00d napisał(a):
> [...]
    > (moja dziewczyna i jego ex). ktos mi podpowiedzial, ze to
    > przywlaszczenie ale jak mowie, ja sie nie znam na tym kompletnie.

    Nie jestem pewien w 100% ale afair umowa pozyczki powyzej 2000pln
    powinna byc spisana i zarejestrowana pod rygorem niewaznosci.
    Tegie glowy na grupie wiec ktos niech mnie poprawi czy wyprostuje :)

    pozdrawiam
    Tithian

  • 3. Data: 2005-10-31 18:00:50
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Tithian" <t...@s...pl> wrote in message

    > Nie jestem pewien w 100% ale afair umowa pozyczki powyzej 2000pln
    powyżej 500 pln

    > powinna byc spisana
    winna być stwierdzona pismem

    > i zarejestrowana
    od kiedy rejestruje się umowy pożyczki??
    Podatek od czynności cywilno-prawnych to nie jest rejestracja i nie ma nic
    wspólnego z ważnością umowy.

    > pod rygorem niewaznosci.
    w celach dowodowych - ograniczenie w prowadzeniu dowodu ze swiadkow i
    przesluchania strony:

    Art. 73.
    § 1. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, czynność
    dokonana
    bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy, gdy
    ustawa przewiduje rygor nieważności.

    § 2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej inną formę szczególną,
    czynność
    dokonana bez zachowania tej formy jest nieważna. Nie dotyczy to jednak
    wypadków, gdy zachowanie formy szczególnej jest zastrzeżone jedynie
    dla wywołania określonych skutków czynności prawnej.

    Art. 74.
    § 1. Zastrzeżenie formy pisemnej bez rygoru nieważności ma ten skutek, że w
    razie niezachowania zastrzeżonej formy nie jest w sporze dopuszczalny
    dowód ze świadków ani dowód z przesłuchania stron na fakt dokonania
    czynności. Przepisu tego nie stosuje się, gdy zachowanie formy pisemnej jest
    zastrzeżone jedynie dla wywołania określonych skutków czynności prawnej.

    § 2. Jednakże mimo niezachowania formy pisemnej przewidzianej dla celów
    dowodowych, dowód ze świadków lub dowód z przesłuchania stron jest
    dopuszczalny, jeżeli obie strony wyrażą na to zgodę, jeżeli żąda tego
    konsument w sporze z przedsiębiorcą albo jeżeli fakt dokonania czynności
    prawnej będzie uprawdopodobniony za pomocą pisma.

    § 3. Przepisów o formie pisemnej przewidzianej dla celów dowodowych nie
    stosuje się do czynności prawnych w stosunkach między przedsiębiorcami.

    p.
    W,

  • 4. Data: 2005-11-01 06:40:36
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "h00d" <h...@n...h00d.punkt.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moje pieniadze kupil spora ilosc narkotykow na handel). wyszedl jakis czas
    > temu ale zwodzi mnie za nos a ostatnio w ogole nie moge sie z nim

    Staranniej dobierac znajomych.
    Potraktowac ten przypadek jako zaplate podatku od naiwnosci.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt