  • 1. Data: 2005-10-31 13:45:09
    Temat: Kodeks karny!
    Od: "roman25" <r...@o...pl>

    Witam!

    Myślę że tutaj na grupie są przyszli, młodzi prawnicy. Dla tego moje pytanie
    ,ale najpierw kilka słów o tym co się wydarzyło. Matka moich małoletnich dzieci
    wyszła za mąż, i mieszka w starej kamienicy wraz z obecnym mężem i jego babką.
    Jeden rok temu dzieci ,matka ich ,oraz babka uległy zaczadzeniu tlenkiem węgla.
    Przebywały w szpitalu 5 dni. Na moje zawiadomienie wszczęto śledztwo z art.160
    par.2 Śledztwo trwa już 1 rok. Kilka opinii kominiarskich oraz eksperta od spraw
    gazu mówią że wentylacja jest sprawna, jednak na wskutek nie grzania w łazience
    dochodzi do cofania się spalin. Również ekspertyza mówi że pomieszczenie
    łazienkowe jest za małe oraz otwór w drzwiach łazienkowych jest za mały. Mija
    rok, nikomu zarzut nie został postawiony na razie-jednak mnie martwi to że tam
    dalej mieszkają moje dzieci, w tych samych warunkach. Dodam jeszcze że rok
    wcześniej przed zaczadzeniem, matka moich dzieci uległa zaczadzeniu i przebywała
    w szpitalu, co teraz się okazało w śledztwie. Jeżeli dojdzie do rozprawy
    sądowej, ja jako oskarżyciel posiłkowy czego mogę się domagać ,i ewentualnie kto
    może zostać oskarżony, gdyż dzisiaj na Policji podczas składania przeze mnie
    kolejnych zeznań, pani prowadząca poinformowała mnie ze w zasadzie to Ona nie
    wie komu przedstawić zarzut i jaki? Chodzi mi głównie o to aby moje dzieci były
    tam bezpieczne! Również jeżeli winę ponosi administracja, chcę zadać wysłania
    dzieci na kolonię na ich koszt, gdyż do bogatych nie należę.

    Za wszelkie porady będę wdzięczny.

    Pozdrawiam

    Roman

  • 2. Data: 2005-10-31 19:51:42
    Temat: Re: Kodeks karny!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "roman25" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ani młody, ani przyszły ani w zasadzie prawnik :-)

    W opisanej przez Ciebie sytuacji ciężko będzie komukolwiek przedstawić
    zarzut. Bo raczej celowego działania się tu dopatrzyć trudno. A
    kominiarstwo, to niestety nadal u nas bardziej sztuka, niż nauka.
    Jeden powie tak, inny inaczej. A sądowi trzeba dowodów, a nie
    opowieści. W konsekwencji, to podejrzewam, ze postępowanie zostanie
    umorzone z uwagi na nie stwierdzenie przestępstwa.

    Ja na Twoim miejscu uderzył bym z zupełnie innej strony i zwrócił się
    do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o przeprowadzenie
    postępowania zmierzającego do ustalenia, czy przedmiotowe mieszkanie
    spełnia nadal warunki do zamieszkiwania przez ludzi. Skoro w ciągu
    dwóch lat doszło tam do dwóch poważnych zagrożeń życia, to osobiście
    powątpiewam. W konsekwencji istnieje realna szansa na to, że PINB albo
    wyda decyzję o zakazie używania tam urządzeń opalanych gazem, albo
    zgoła zakaże użytkowania mieszkania na cele mieszkalne. Bardziej jest
    prawdopodobne to pierwsze. W konsekwencji zostanie odcięty gaz i
    ciepłą wodę mieszkańcy będą mogli uzyskać ogrzewając ją elektrycznie.
    Może to droższe, ale w tym wypadku zapewne bezpieczniejsze.

  • 3. Data: 2005-10-31 21:14:05
    Od: irekk <i...@w...pl>

    roman25 napisał(a):
> [...]
    > moje dzieci były tam bezpieczne! Również jeżeli winę ponosi
    > administracja, chcę zadać wysłania dzieci na kolonię na ich koszt, gdyż

    art 186 kk