  • 1. Data: 2011-06-03 19:32:47
    Temat: wypozyczanie kopii bezpieczenstwa
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

    Jak wiadomo, można sobie legalnie wykonać kopię na własny użytek filmu
    lub programu.
    Często znajomi chcą coś ode mnie pożyczyć, jednak mam kiepskie
    doświadczenia: niektórzy nie oddają latami, inni gubią albo puszczają
    płytę dalej w obieg(!).
    Czy mogę legalnie wypożyczać znajomym moją kopię bezpieczeństwa? W razie
    zagubienia nie odczuwałbym straty ;)

  • 2. Data: 2011-06-03 20:04:27
    Temat: Re: wypozyczanie kopii bezpieczenstwa
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 21:32:47 +0200, Firankowy potwór napisał(a):

> [...]
    > zagubienia nie odczuwałbym straty ;)

    "Jak wiadomo, można sobie legalnie wykonać kopię na własny użytek filmu
    lub programu.(...)Czy mogę legalnie wypożyczać znajomym moją kopię(...)?"

    Wiesz, co to znaczy "na własny użytek"? Czy piszesz bez zrozumienia tego,
    co piszesz?
    --
    XL

    Cóż za poeta z ciebie? Sypiesz tylko piach na kartę
    w ten atramentu nadmiar, jak dźwięk słów nietrwały.
    Krwią pisz! To inkaust najwłaściwszy dla słów niezatartych.
    Czas je zamieni w blizny - hymn Polaków Małych.

    by XL

  • 3. Data: 2011-06-03 20:25:54
    Od: Firankowy potwór <p...@f...org>

> [...]
    > kopię(...)?"
    >
    > Wiesz, co to znaczy "na własny użytek"? Czy piszesz bez zrozumienia

    Oddając mój użytek znajomemu czuję tak jakbym pożyczał oryginał ;) Prawo
    bywa durne, ale skoro może działać na moją korzyść?
    Oczywiście, że taką płytę miałbym potem gdzieś, pytam tylko czy to jest
    wg prawa legalne?

  • 4. Data: 2011-06-03 21:22:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 00:20:13 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Wg mnie kopia dla przyjaciół doskonale mieści się w ustawowej definicji
    > dozwolonego użytku własnego.

    Pisał o znajomych.

    "Znajomymi" są także setki jeśli nie tysiące osób poznających się na
    Facebooku, których nic nie łączy poza chęcią kolekcjonowania...
    "znajomych".
    Gdzie i jaka jest ta USTAWOWA definicja użytku wlasnego? Proszę o link.
    Jestem pewna, że zakres tej definicji jest ewidentnie (delikatnie mówiąc)
    ograniczony w porównaniu do "facebookowego", powszechnie już używanego,
    rozszerzonego na nieokreśloną liczbę osób, pojęcia "znajomego".

  • 5. Data: 2011-06-03 21:23:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 22:25:54 +0200, Firankowy potwór napisał(a):

> [...]
    > bywa durne, ale skoro może działać na moją korzyść?
    > Oczywiście, że taką płytę miałbym potem gdzieś, pytam tylko czy to jest

    Dziwię się, że masz taki problem.

  • 6. Data: 2011-06-03 22:20:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

> [...]
    > co piszesz?

    Wg mnie kopia dla przyjaciół doskonale mieści się w ustawowej definicji

    p. m.

  • 7. Data: 2011-06-04 05:59:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Ikselka napisa?(a):

    [...]

    > Gdzie i jaka jest ta USTAWOWA definicja użytku wlasnego? Proszę o link.

    Proszę: http://isap.sejm.gov.pl/ ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2011-06-04 06:01:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.06.2011 00:20, mvoicem pisze:
    > Wg mnie kopia dla przyjaciół doskonale mieści się w ustawowej definicji
    > dozwolonego użytku własnego.

    uwaga mina. Napisał filmu lub programu! Programów dozwolony użytek
    osobisty nie dotyczy MSZ i nawet łoryginała nie może im pożyczać na mocy
    ustawy, a jedynie na mocy łagodzących ustawę licencji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2011-06-04 08:40:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia 4 Jun 2011 07:59:17 +0200, januszek napisał(a):

    > Ikselka napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Proszę: http://isap.sejm.gov.pl/ ;)
    >
    > j.

    Jasssne :->

  • 10. Data: 2011-06-04 08:43:50
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 04 Jun 2011 08:01:14 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > uwaga mina. Napisał filmu lub programu! Programów dozwolony użytek
    > osobisty nie dotyczy MSZ i nawet łoryginała nie może im pożyczać na mocy
    > ustawy, a jedynie na mocy łagodzących ustawę licencji.

    Jeśli licencja programu jest na określoną liczbę n stanowisk, to może
    "pożyczyć" tylko n-1 osobom... czyli jeśli ma licencję tylko dla siebie na
    jeden komputer, to nie może pożyczyć nikomu.

    Co do większego n - usuwanie programu z komputera "znajomego" przed
    następnym "wypożyczeniem" należy między bajki włożyć.
    Więc o czym tu mówimy?