  • 1. Data: 2011-06-02 17:38:53
    Temat: Ochrona danych osobowych, a lista obecności
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    czy można legalnie czytać na głos listę obecności osób na zajęciach
    (kursy itp.)?
    Czy też może to być poczytane za naruszenie danych osobowych, tak jak z
    nazwiskami na domofonach?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-06-02 17:52:45
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych, a lista obecności
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

> [...]
    > (kursy itp.)?
    > Czy też może to być poczytane za naruszenie danych osobowych, tak

    Zakaz odczytywania listy byłby tak samo głupi jak usuwanie nazwisk z
    domofonów i tak samo nie miałby nic wspólnego z "naruszaniem danych
    osobowych", cokolwiek miało by to znaczyć.

  • 3. Data: 2011-06-02 17:58:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup
    > Zakaz odczytywania listy byłby tak samo głupi jak usuwanie nazwisk z domofonów
    > i tak samo nie miałby nic wspólnego z "naruszaniem danych osobowych",
    > cokolwiek miało by to znaczyć.

    Autentyczny przypadek z mojej uczelni.
    Jest lista osób ze stypendium oraz listą zaliczeń. Nie ma nazwisk, ale numer
    indeksu (ochrona danych osobowych). Wydaje się wszystko ok lecz przy dziekanacie
    jest lista z podziałem na grupy. Zawiera nazwisko imię i numer indeksu. Widać
    każdy przepis można obejść. :)

  • 4. Data: 2011-06-02 18:22:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał

> [...]
    > lecz przy dziekanacie jest lista z podziałem na grupy. Zawiera
    > nazwisko imię i numer indeksu. Widać każdy przepis można obejść. :)

    Jaki przepis?

  • 5. Data: 2011-06-02 18:32:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup
    > Jaki przepis?

    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych?

  • 6. Data: 2011-06-02 18:37:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał

    > Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych?

    Jeśli to jest odpowiedź to co na końcu robi pytajnik?
    Który artykuł tej ustawy masz na mysli?

  • 7. Data: 2011-06-02 19:16:06
    Od: "tad" <t...@s...pl>

    Ludziom już tak się we łbach pomertało, ze wstydza się własnego nazwiska.
    Jeden to miał pretensję, że figuruje w księdze wieczystej.

  • 8. Data: 2011-06-03 05:15:07
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Imię i nazwisko to nie dane osobowe.
    Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną osobę np
    PESEL.

  • 9. Data: 2011-06-03 05:17:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-03 07:15, mz pisze:
    > Imię i nazwisko to nie dane osobowe.
    > Dane osobowe to takie, które jednoznacznie pozwolą zidentyfikować daną
    > osobę np PESEL.

    Np. 62071204545?

    --
    spp

  • 10. Data: 2011-06-03 06:25:12
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    > Np. 62071204545?

    Tak i widze, że PESEL jest prawidłowy ;) Pesel kobiety. Date urodzenia chyba
    każdy potrafi odczytać. ;)
    Pozdrawiam
    Danych nie podam bo i po co.