  • 1. Data: 2011-06-03 19:45:34
    Temat: Re: Ukrycie faktów przy zawieraniu umowy ratalnej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/3/2011 2:46 PM, Pytajnik wrote:
> [...]
    > przez&quot;x&quot; miesięcy wpłaci pan kwotę&quot;y&quot; na konto banku, ale nie
    mniejszą niż
    > kwota&quot;z&quot; w ciągu miesiąca
    > -Ok podpisuję.
    >
    > i tutaj zaczyna się moją wątpliwość. Umowa podpisana przez Kowalskiego była tak
    > naprawdę umową ratalną na produkt, ale jak się okazało także na wystawienie
    > karty z limitem kredytowym na kupę tysięcy. Sprzedawca ani słowem nie wspomniał,
    > że dodatkowo wystawia się kartę. Czy takie niepoinformowanie klienta o
    > dodatkowych&quot;przyjemnościach&quot; związanych z podpisaniem umowy, jest w
    Polsce
> [...]
    > zupełnie pominięto fakt, ze dodatkowo zawarto w 10 stronach umowy jeszcze
    > dodatkowy warunek C?
    >
    > Sam podpisałem taką umowę (nawet był wątek na grupie), ale rozwiązałem ją w
    > przewidzianym ustawą terminie 10, czy 14 dni i nurtuje mnie teraz strasznie, czy
    > takie s*********two jest w ogóle legalne? Wykorzystuje pewne&quot;zamroczenie&quot;
    > kupującego faktem zakupu, do tego wrodzoną niechęć do analizowania umów punkt po
    > punkcie oraz zwyczajny brak wiedzy co do zawiłych zapisów prawnych, które nawet
    > po przeczytaniu nie stają się od razu jasne.

    przed podpisaniem czyta sie co się podpisuje.

  • 3. Data: 2011-06-03 21:49:48
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Pytajnik" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystawienie
    > karty z limitem kredytowym na kupę tysięcy. Sprzedawca ani słowem nie

    Ale w czym problem? Takowa "sprzedaż ratalna" jest praktykowana we
    wszystkich niemieckich MediaMarktach, Expertach etc. etc. Jak długo
    wykorzystasz tą kartę tylko na ten pierwszy zakup, nie wiąże się to dla
    Ciebie z żadnymi dodatkowymi kosztami. Po spłaceniu zakupionego towaru
    możesz oddać kartę, lub wykorzystać do innego zakupu w danym sklepie, tyle,
    że z odsetkami. Nikt nie zmusza Cię do wykorzystania całego limitu na
    karcie.

  • 4. Data: 2011-06-04 07:47:53
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-06-03 21:45, Użytkownik witek napisał:

    > przed podpisaniem czyta sie co się podpisuje.

    Myślisz że ktoś kupując pralkę, lodówkę czy telewizor będzie
    szukał w sklepie czytelni aby przeczytać i przeanalizować
    wielostronicową umowę i kilkudziesięciostronicowy regulamin ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-06-04 07:49:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 09:47, RadoslawF pisze:

    > Myślisz że ktoś kupując pralkę, lodówkę czy telewizor będzie
    > szukał w sklepie czytelni aby przeczytać i przeanalizować
    > wielostronicową umowę i kilkudziesięciostronicowy regulamin ?

    I przyjdzie z prawnikiem ;)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-06-04 10:54:14
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    > przed podpisaniem czyta sie co się podpisuje.

    co nie zmeinai faktu ze jest to oszustwem jezlei co innego mowi a co
    innego daje do podpisania, tylko trezba udowodnic ze tak bylo

  • 7. Data: 2011-06-04 11:20:07
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-04 09:47:53 +0200, RadoslawF <r...@o...pl> said:

    > Myślisz że ktoś kupując pralkę, lodówkę czy telewizor będzie
    > szukał w sklepie czytelni aby przeczytać i przeanalizować
    > wielostronicową umowę i kilkudziesięciostronicowy regulamin ?

    Normalny?
    Tak.

    Idiota zaś podpisze bez czytania.
    Potem będzie zadawał pytania o treść tej umowy na psp.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2011-06-04 16:11:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/4/2011 2:47 AM, RadoslawF wrote:
    > Myślisz że ktoś kupując pralkę, lodówkę czy telewizor będzie
    > szukał w sklepie czytelni aby przeczytać i przeanalizować
    > wielostronicową umowę i kilkudziesięciostronicowy regulamin ?

    a to jego problem.
    moze sobie wziać umowę i poczytać w domu w kapciach.
    przyjść na nastepny dzien i podpisać.

  • 9. Data: 2011-06-04 19:49:11
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Normalny?
    > Tak.
    >
    > Idiota zaś podpisze bez czytania.
    > Potem będzie zadawał pytania o treść tej umowy na psp.

    No to świat jest pełen idiotów.

  • 10. Data: 2011-06-05 05:12:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-04 18:11, witek pisze:

    > a to jego problem.
    > moze sobie wziać umowę i poczytać w domu w kapciach.
    > przyjść na nastepny dzien i podpisać.

    Nie można. Na następny dzień zostanie wydrukowany drugi egzemplarz
    umowy. Który też - wedle grupowej logiki - trzeba wziąć do domu i
    poczytać. I tak w kółko.

    Po to jest możliwość rezygnacji z kredytu po podpisaniu umowy, aby
    właśnie nie robić ze sklepu czytelni.

    --
    Liwiusz